Onko joku saanut karsittua turhia asioita elämästään?
Paitsi nyt tätä vauvapalstailua ;)
Tulitko onnellisemmaksi?
Kommentit (20)
Sain jotain pois, mutta myös uutta tilalle :)
Meidän oli myytävä koira. Kyllä helpotti. Joku tulee varmaan tänne vauhkoamaan että ei niin saa tehdä, mutta se oli myös koiralle parempi ratkaisu.
Mulla on paljon pientä sälää, aika syöppöjä. Varmaan askel kerrallaan.
Karsin elämästäni ikävät naapurit, helpotti.
mitenkähän tästä netissä roikkumisesta pääsisi eroon? minulla pahin aikasyöppö, ja täysin hyödytön sellainen, mitään ei jää käteen.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:14"]
mitenkähän tästä netissä roikkumisesta pääsisi eroon? minulla pahin aikasyöppö, ja täysin hyödytön sellainen, mitään ei jää käteen.
[/quote] mä aloitan askelen kerrallaan, laitan ohjelman tähän myöhemmin.
ap
isot siivoukset? se ihan parasta. tulee hiki ja fyysistä. parasta kuntoilua.
Internetistä olen yrittänyt vieroittaa itseäni jo vuosia. Tuhlaan elämäni istumalla koneella...Turhauttavaa.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:30"]isot siivoukset? se ihan parasta. tulee hiki ja fyysistä. parasta kuntoilua.
[/quote]
Mikä kenellekin on tärkeää. Minulle isot siivoukset ovat pakkopullaa, jonka annan mieluusti ammattilaisten tehtäväksi. Totta kai ne kannattaa tehdä itse, jos niistä nauttii.
Karsin pois epämieluisat vierailut sellaisten luona joista en pidä. Jää monta viikonloppuiltapäivää tai arki-iltaa enemmän aikaa tehdä jotain kivempaa.
En tuo enää kellekään tuliaisia ulkomaan matkoilta. Jää paljon aikaa katsella nähtävyyksiä tai vaikka vain istuskella kahvilassa ja säästän ympäristöäkin kun en osta turhaa krääsää tavan vuoksi.
Siirryin tilaamaan lehteä nettitilauksena: saan luettua sen vaikka bussissa, jolloin ei mene aikaa aamuisin ja turha bussissaistumisaika tulee käytettyä järkevästi.
Ostan lähes kaikki vaatteet netistä. Ei mene enää aikaa hikisissä kaupoissa ihmisruuhkissa etsien jotain mitä ei sitten kuitenkaan mistään löydy.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:30"]
isot siivoukset? se ihan parasta. tulee hiki ja fyysistä. parasta kuntoilua.
[/quote] Jokainhan sen itse päättää mikä on turhaa elämässään :) Siivous on tuskin niitä asioita, jotka absoluuttisesti pitäisi olla tärkeitä, kuten esim. omille lapsille ajan antaminen.
ap
Olen karsinut. Muutama vuosi sitten aloitin oman elämäni inventaarion, jossa hankkiuduin eroon niin tarpeettomista ihmissuhteista, tarpeettomista tavaroista kuin tarpeettomista asenteista ja uskomuksistakin. Käytännössä siis lakkasin pitämästä yhteyttä sellaisiin ihmisiin, joihin yhteydenpito ei tuonut mitään positiivista elämääni. Tein kunnollisen suursiivouksen ja laitoin kierrätykseen ja roskikseen valtavat määrät vuosien saatossa kertynyttä tavaraa. Lopuksi karsin päästäni kaikki sellaiset asenteet ja uskomukset ("mitähän muutkin tästä ajattelevat..", "kyllä mun nyt vaan on pakko..", "sitten kun olen...." jne ), jotka söivät energiaa eivätkä tuoneet mitään positiivista elämääni.
Tulin energisemmäksi, positiivisemmaksi ja onnellisemmaksi.
Olen lopettanut kauppakeskuksissa haahuilun, karsinut vaatekaapistani jo 70 % pois. Olen myös heittänyt roskiin tai myynyt suuren määrän nurkkiin kertynyttä tavaraa. Lopetin erään harrastukseni, joka vei tuhottomasti aikaa muttei oikein enää antanut mitään. Poistin padiltani kaikki pelit.
Henkisen puolen siivoaminen on vaikeampaa, olen yrittänyt elää tässä ja nyt. Murehdin liikaa tulevaa ja toisten ihmisten tekemisiä, asioita, joihin en oikeastaan pysty vaikuttamaan mitenkään. Olen myös ottanut etäisyyttä vanhempiini.
kiva lukea muiden tarinoita tästä aiheesta!
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:14"]
[/quote] mä aloitan askelen kerrallaan, laitan ohjelman tähän myöhemmin.
ap
[/quote]
No niin pakko laittaa nopeesti sitä ohjelmaa. Eli olen käynyt aika paljon kolmella palstalla -Suomi 24 yhdellä osiolla, yhdellä harrastukseen liittyvällä foorumilla ja täällä vauvalla. Johonkin aikaan en jopa käynyt vauvalla kun tuo harrastukseen liittyvä oli kiinnostavampi. Nyt tuntuu että en saa sieltä enää mitään niin käyn taas vauvalla. Käyn molempien puolella. Foorumi on helpompi katsoa illalla ja aamulla kännykällä, mutta tuo vie kuitenkin aikaa (vrt. tietokoneella katsominen). Nyt kun teen sellaisen suurehkon datan kanssa töitä niin tietokone tökkii. Niin olen helposti lähtenyt siitä katselemaan kiinnostavia juttuja palstalle/foorumille. Tuossakin työssä olisi yksi vaihe, jossa voisi nopeasti kurkata eli tallennusvaihe. Katsoin että tuon yhden työvaiheen tekemiseen menee vain 7 min!!! Eli vaikka vain kurkkisin netissä tökkimisen aikana, niin turhaan menisi aikaa eikä varmasti aivoille ole hyväksi.
Eli nyt tässä ensimmäisessä vaiheessa on tarkoitus jättää aamu-ilta käynnit kokonaan pois ja esim. tämän hetkisessä työtilanteessa vilkasta vain tallennusvaiheessa. Nytkin olen katsellut liikaa jo parisen viikkoa tietyn päivän säätä (sää vaikuttaa asioihini sinä päivänä), siinäkään ei ollut järkeä, koska ennuste muuttuu niin paljon. Ihan kerran päivässäkin vilkaisu olisi riittänyt. Tuollanen turhanpäiväinenkin pitäisi jättää vähemmälle.
Varmaan pitäisi päästä siihen, että kerran päivässä vilkaisisi, esim. ruokatunnilla ja kotona, kun on kotityöt tehty. Tämä vaihe voisi mennä vaikka sen kautta, että ensin 30 min kotihommia-sitten vilkaisu - tuota aina kasvattaisi ja kasvattaisi.
On muutakin turhaa, ekä fb on yksi sellainen. Tai sitten käyttäisi fb:tä vain yhteydenpitoon. Mulla on siellä kavereita, joille en voi soittaa "lähetkö kaljalle?" ja kurkin vielä heidän tekemisiään! Onko tuossakaan mitään järkeä. Jotkut kyllä linkittää ihan hyviä juttuja, mutta ei kai siinäkään olen järkeä, että omalta seinältään mitä puolituttujen elämässä on tapahtunut. :/
ap
ap lisää, katson siis fb:n seinän aina kokonaan. Siihen asti mihin viimeksi jäin :/
itse en edes ole fb:ssä mutta jostain syystä roikun tällä palstalla ihan pirusti! olin suunnitellut tekeväni vaikka mitä tällä viikolla mutta päivät kuluivatkin lähinnä täällä. ja ensi viikolla taas töitä..:/ eikä minulla edes ole lapsia joten tää palsta on ihan turhake!! T: 7
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 10:24"]
itse en edes ole fb:ssä mutta jostain syystä roikun tällä palstalla ihan pirusti! olin suunnitellut tekeväni vaikka mitä tällä viikolla mutta päivät kuluivatkin lähinnä täällä. ja ensi viikolla taas töitä..:/ eikä minulla edes ole lapsia joten tää palsta on ihan turhake!! T: 7
[/quote]
listaa asiat miksi täällä käyt ja karsi sieltä ne turhimmat.
ap
Olen ja tulin. Teen mahdollisuuksien mukaan vain mukavia ja tärkeitä asioita ja poistan, minimoin tai ulkoistan elämästäni muut asiat. Esimerkiksi isot siivoukset hoitaa ammattilainen, enkä lähetä ollenkaan joulukortteja.