miten teidän 2-vuotiaat kulkevat?
Esim kaupassa tai kaupungilla asioidessanne? Rattaissa vai jo itse kävellen?
Kommentit (7)
Mun 2-vuotiasta ei valitettavasti voi päästää kävelemään kauppaan tai muuhun julkiseen tilaan, asioinnista ei tulisi yhtään mitään vaan aika menisi perässä juoksemiseen. Joskus olen hieman kateellisena katsonut ikätovereita, jotka nätisti työntävät omia pieniä ostoskärryjään. Pahimman uhman ohimenoa odotellessa.
Joo, tuollaista se on ensimmäiset kymmenen kertaa. Kun olet johdonmukaisesti kieltänyt juoksemisen niin jos haluaa kärryjä työntää, kyllä rauhoittuu. Lapset pitää opettaa käyttäytymään, ei se jokaisella tuu itsestään.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 13:26"]Joo, tuollaista se on ensimmäiset kymmenen kertaa. Kun olet johdonmukaisesti kieltänyt juoksemisen niin jos haluaa kärryjä työntää, kyllä rauhoittuu. Lapset pitää opettaa käyttäytymään, ei se jokaisella tuu itsestään.
[/quote]
Tai odottaa, että lapsi kasvaa hieman. En minä ainakaan lähde uhmaikäistäni kouluttamaan muiden kiusaksi kaupan käytäville. Jokainen lapsi on yksilö ja mikä yhdelle toimii, ei välttämättä toimi toiselle.
Kolmen vanhemman kanssa ei ole ollut mitään ongelmaa kulkea missään.
En minä ainakaan ole koskaan olettanut että niin pieni lapsi kävelisi jossain hehtaarimarketissa itse, ja vielä nätisti häiriintymättä mihinkään mielenkiintoiseen. Kyllä minulla on ollut lapsi joko omissa rattaissa tai ostoskärryissä.
Se on kummallista, että toiset olettaa että 2-vuotias osaa kaiken, syö täysin itse, käy potalla, pukee ja riisuu ja kävelee miten pitkälle tahansa, mutta sitten 18-vuotiaanakin pitäisi vielä asua kotona, jankataan että ei sen ikäinen vielä aikuinen ole ym.
Kävelee, paitsi jos vaunut on mukana niin jossain vaiheessa haluaa kyytiin. Jotkut 0,5km kertakävelyt menee nopeasti, yli kilometriä ei vielä millään.
Suurimman osan itse kävelee. Pidemmät matkat rattaissa, kun väsyy kävelemään