Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Exän uusi tyttöystävä raskaana

Vierailija
03.09.2014 |

Erosimme n. 10 kk sitten. Suhteemme oli kestänyt kuutisen vuotta. Olimme toistemme parhaat ystävät, mutta romanttiset tunteet laimenivat kokonaan ajan myötä. Päädyin eroon, josta exäni oli todella järkyttynyt.

Kului muutama kuukausi erosta, kun hän tapasi uuden, itseään monta vuotta nuoremman naisen, joka oli juuri aloittamassa ammattiopintojaan. Tämä nainen asui kotonaan vanhempiensa luona. Kului alle puoli vuotta ja tämä tyttö muutti exäni luo, sillä olikin raskaana.

Eli alle puolessa vuodessa exäni päätti hankkia lapsia ihmisen kanssa, jolla ei ole mitään ammattia ja tuskin aiemmin oli ollut poikaystävääkään. Minun kanssani lapsista puhuttiin, mutta niiden hankkiminen ei tullut exäni mukaan kysymykseenkään ennen kuin olisin hankkinut itselleni ammatin tai ainakin päässyt haluamissani opinnoissa vähintään puoleen väliin asti. Edes kihloista ei puhuttu sanallakaan.

Miten ihminen voi yhtäkkiä muuttua (seota) täysin eri ihmiseksi?

Olen onnellinen, että erosimme, sillä järkeä ei exäni päässä taida olla. Toisaalta surettaa sen tytön puolesta, joka joutui exäni ikäkriisin (?) sokaisemaksi ja hankkiutui paksuksi tuossa elämänvaiheessa.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on voinut olla vahinko. Tai mies halusi sitoa nuorikon itseensä.

Vierailija
2/21 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kuvitella tilanteen mutta ekana tuli mieleen että oletko sittenkin vielä vähän kiinni enstisessä elämässä??
Erosin edellisestä kihlatusta ja muutaman kk päästä aloin tapailla nykyistä aviomiestäni,puolisen vuotta meni ni hän muutti luokseni. Nyt ollaan kohta vuosi oltu naimisissa ja yhteinen 11kk ikäinen lapsi. Entinen kihlattuni on edelleen sinkkuna ja tuntuu välillä olevan meidän erosta pahoillaan,minä en. Minulla on nyt mielestäni maailman ihanin puoliso.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh. Miksi jaksat edes pohtia eksäsi elämää?

Vierailija
4/21 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, kuulostaa kyllä vahingolta?

8kk seurusteltu ja tyttö on jo paksuna. 

Vierailija
5/21 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen on semmoinen biologinen elukka, että jos ei lisääntymistä ala vuosien yhdessä olemisen jälkeen tapahtua, niin vaistomaisesti erotaan ja aletaan lisääntymään jonkun toisen kanssa. Vaikkei se olisikaan yhtään sen parempi tai huonompi kuin aiempikaan kumppani. Tiedän tällaisia tapauksia paljon. 

Sinun täytyy nyt vain jatkaa eloa, etsi uusi kaveri.

Vierailija
6/21 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 22:24"]Voin kuvitella tilanteen mutta ekana tuli mieleen että oletko sittenkin vielä vähän kiinni enstisessä elämässä??
Erosin edellisestä kihlatusta ja muutaman kk päästä aloin tapailla nykyistä aviomiestäni,puolisen vuotta meni ni hän muutti luokseni. Nyt ollaan kohta vuosi oltu naimisissa ja yhteinen 11kk ikäinen lapsi. Entinen kihlattuni on edelleen sinkkuna ja tuntuu välillä olevan meidän erosta pahoillaan,minä en. Minulla on nyt mielestäni maailman ihanin puoliso.
[/quote]

Voi olla, että olen vielä jollain tavalla kiinni entisessä. Olihan exäni kanssani kaikki ne villit nuoruuden vuodet. Olen tähän ikään (26) mennessä aikuistunut hurjasti. Tämän vuoksi tuollainen 19-20-vuotias tyttö tuntuu hirveän nuorelta äidiksi. Jokaisen oma päätös tietenkin. En voi sitä kiistää. Ihmettelen vain. Kummaa, että ennen "ah niin järkevä" exäni, muuttuu yhtäkkiä noin impulsiiviseksi riskinottajaksi.

Toisaalta en kamalasti enää mieti hänen tekemisiään, sillä oma nykyinen parisuhteeni kukoistaa ja tulevaisuus näyttää valoisalta. Nautin elämästäni taas, eikä parisuhde tunnu pelkältä kaveruudelta ja henkiseltä vankilalta kuten exäni kanssa.

Mietiskelin vain, mikä saa aikuisen miehen käyttäytymään näin tai nuoren tytön hankkimaan lapsen tuossa elämäntilanteessa.

ap

Vierailija
7/21 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti aivan minun ja mieheni tarinalta. Ap:n kaltainen katkera eksä yritti pitkään sotkea kuvioita ja on edelleenkin varmaan lapseton ja vailla miestä. Minä ja mieheni taas ollaan oltu yhdessä jo yli 8 vuotta (;

Vierailija
8/21 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 22:33"]Kuulosti aivan minun ja mieheni tarinalta. Ap:n kaltainen katkera eksä yritti pitkään sotkea kuvioita ja on edelleenkin varmaan lapseton ja vailla miestä. Minä ja mieheni taas ollaan oltu yhdessä jo yli 8 vuotta (;
[/quote]

Paitsi että en pidä exääni yhteyttä, minulla on mies ja lapsetkin ovat harkinnassa, mutta eivät vielä ajankohtaisia. Ap

Vierailija
9/21 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mieheni oli exänsä kanssa 7 vuotta ennen kuin tuli jätetyksi. Tilanne oli suunnilleen sama kuin teillä, olivat loppujen lopuksi vain parhaita ystäviä.

Kuukausi erosta tapasi minut, puolen vuoden jälkeen muutettiin yhteen ja vuoden päästä oltiin kihloissa. Kihloista vuoden päästä naimisissa. Ei hänellä ikinä kuulemma käynyt mielessäkään kihlata exäänsä vaikka hän sitä olisi halunnut. Ei mikään tuossa tarkoita että exäsi olisi seonnut, ehkä löysi vaan sen elämänsä rakkauden :)

Vierailija
10/21 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei halunnut lasta SINUN kanssasi. Revi siitä ;)

Vierailija
11/21 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 22:36"]Ei halunnut lasta SINUN kanssasi. Revi siitä ;)
[/quote]

Halusi kyllä, mutta halusi myös odottaa, että olisin sopivassa elämäntilanteessa (ammatti valmis). Nykyistä ei tainnut arvostaa niin paljon, että olisi jaksanut odottaa tyttösen valmistumista muutaman vuoden. Ap

Vierailija
12/21 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 22:41"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 22:36"]Ei halunnut lasta SINUN kanssasi. Revi siitä ;)
[/quote]

Halusi kyllä, mutta halusi myös odottaa, että olisin sopivassa elämäntilanteessa (ammatti valmis). Nykyistä ei tainnut arvostaa niin paljon, että olisi jaksanut odottaa tyttösen valmistumista muutaman vuoden. Ap
[/quote]
Aika säälittävä kommentti.

Vierailija
13/21 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sua ap. Ovi on kiinni nyt, turha sitä nyrkillä takoa. Koita vaan olla miettimättä exän perhettä, keskity omaan elämääsi. Heidän PERHE ei nyt tarvitse sinua sinne "säälimään" ja "ihmettelemään".

Vierailija
14/21 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii-in. Varmaan exäsi on ajatellut, että pamautanpa tuon hupakon paksuksi kun ei siitä muuhunkaan ole. Ihan oikeasti olet sitä mieltä? Vaiko vaan pikkuisen katkera?

Vierailija
15/21 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri jätettynä, tätä pelkään eniten. Että exäni, joka ei kuulemma koskaan halua naimisiin, löytääkin jonkun ja päätyy salamaliittoon. En voisi pahemmin tulla loukatuksi, itse siis vielä rakastan, ja ero tuli täysin yllätyksenä.

Vierailija
16/21 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä homma. Jos ex kerran oli järkyttynyt eropäätöksestäsi, niin otti tytön hätäpäissään laastariksi ja panemalla tämän hetikohta paksuksi halusi "kostaa" sinulle tai vähintään näpäyttää sinua. Tämä tyttönen on tässä valitettavasti vain välikappale. 

Vierailija
17/21 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahinkoraskaudelta tuo kuulostaa, mutta mitäpä se sulle kuuluu. He on päättäneet lapsen pitää ja jatkaa yhdessä. Kun itse olet eron halunnut, niin mitä väliä sillä on vaikka exä pyörtäisi kaikki päätöksensä samantien seuraavan kanssa. Ehkä olisi eri asia ja sulla "oikeus" olla katkera, jos mies olisi jättänyt sut ja ottanut välittömästi toisen naisen jolle sitten salliikin sellaisia asioita mitä ei muka aiemmin ole voinut sietää, mutta silloinkin voisit ajatella että onneksi pääsit eroon. Toivotaan heidän molempien vuoksi että saavat perhedynamiikan toimimaan haastavasta alusta huolimatta eikä kukaan ole mikään välikappale taikka muuta sellaista.

Vierailija
18/21 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ainakin exäni halusi loukata lähtöni jälkeen mahdollisimman paljon ja kaikin tavoin. Otti parissa viikossa baarista ensimmäisen valjun harmaahiirulaisen maalaistytön ja heti pani tämän paksuksi. Tunnen exäni niin hyvin, että tiedän, että tämä oli vain kostoa minulle. Kosti kaikin tavoin muutenkin, nosti oikeusjuttuja, jätti elarit maksamatta, varasti kaiken minkä irti sai, lähetti katkeria viestejä satamäärin kuukausia, vainosi ja kävi kimppuuni kadulla jne jne. Tyttöparan kannalta vain ikävää, että joutui koston välikappaleeksi. Se, mitä olen suhteesta kuullut, niin kyse ei vaikuta olevan varsinaisesta vuosisadan rakkaustarinasta. Mutta minun ongelmani se ei varsinaisesti eikä onneksi ole, paitsi että lapseni saa tästä tragediasta osansa joka toinen viikonloppu isällään. 

Vierailija
19/21 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että sinulla ja exällä oli tietynlaiset jutut ei tarkoita, että exällä ja uudella tyttöystävällä olisi samanlaiset jutut. Ja kyllä vaan jotkut voivat haluta lapsen jo hyvinkin nuorena eli ei välttämättä ollut edes vahinko.

Minunkin mieheni sanoi ettei koskaan ollut ajatellut haluavansa mennä naimisiin vaikka hänellä oli ex-avokkinsa kanssa kaksi lastakin ja monta vuotta olivat yhdessä. Mutta niin vaan minua kosi, kun ei oltu yhdessä oltu vielä vuottakaan. Exän kanssa olivat eronneet neljä vuotta aiemmin.

Vierailija
20/21 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen samankaltaisessa tilanteessa, pitkä suhde miehen kanssa, jonka kanssa en halua lapsia vaikka kovasti lapsen haluaisinkin.

Kun/jos erotaan, niin haluan kyllä lapsen heti uuden kumppanini kanssa, jos löydän sen täydellisen miehen ja mielestäni tunnen hänet hyvin.

Ikä tuo ehkä sitä perspektiiviä, ei tarvitse seurustella vuosikausia, eihän se edellisessäkään suhteessa toiminut? Jos ei toimi, niin ei toimi, siinä ei vuodet pelasta.

Joillain se toimii heti ja täysin.