Jos haluan lääkäriksi,miten hyvin lukiossa pitää pärjätä?
Jos haluan lääkäriksi, miten hyvin lukiossa pitää pärjätä? + Vinkkejä lukion aloittavalle,kiitos paljon?
Mä olin hyvä matikassa kun olin yläasteella(9 tai 10 aina). Mutta nyt musta tuntuu, että en taju matikkaa enää
:(((
vinkkejä lukion aloittavalle, kiitos paljon!
voisiko joku auttaa mua, please!!!!!
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 21:09"]Riittää että pärjää lääkiksen pääsykokeissa. Kysypä opolta.
[/quote]
shaibaa.
Pitka matiikka, fysiikka ja kemia suotavia ja lisäksi biologian syventäviä.
Periaatteessa riittää, että pääsee yo-kirjoituksista läpi ja pärjää lääkiksen pääsykokeissa tarpeeksi hyvin. Käytännössä on kuitenkin tosi vaikeaa pärjätä niissä pääsykokeissa, jos fysiikka, kemia ja pitkä matematiikka eivät ole 9-10 tasoa.
Matematiikan oppimiseen on vain yksi keino: laske, laske ja laske. Pelkästään lukemalla matematiikkaa ei opi. Jos et ymmärrä jotain, pyydä apua joltain, joka ymmärtää.
DI (teknillinen fysiikka)
Fysiikka, kemia, biologia ne tärkeimmät aineet, erityisesti viimeinen noista. Jos matematiikka luistaa sen verran ettei fysiikka tuota ongelmia, niin ei hätää. Niin tylsältä kuin se kuulostaakin, aika paljon on motivaatiosta kiinni! Selkeästi et aivan toivoton matematiikan suhteen ole kuitenkaan, joten tsemppiä!
Nykyisen pääsykokeen aineisto on siis (muistaakseni) em. aineiden pitkät oppimäärät. Itse opiskelun osalta en tiedä, biologia noista varmaan eniten painottuu mutta sen osaaminen vaatii vähintäänkin perustason ymmärrystä ainakin kemiasta.
Lukion osalta en osaa antaa sen kummempia vinkkejä, kukin taplaa tyylillään ja löytää sopivat metodit itselleen. Kannattaa yrittää opetella opiskelemaan, itse en näin tehnyt ja vaikka hyvät arvosanat kirjoitinkin, oli aikamoinen kulttuurishokki kun yliopistossa pelkkä luennoilla notkuminen ei tuottanutkaan samoja tuloksia (eikä aina edes tentistä läpipääsyä)
Riittää että pärjää lääkiksen pääsykokeissa. Kysypä opolta.