Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikilla köyhillä on koira ja muita lemmikkejä kasapäin?

Vierailija
16.08.2014 |

Anteeksi vaan, mutta ihmettelen, miksi sosiaalituilla elävät ihmiset ja muut rahavaikeuksissa olevat hankkivat itselleen lukuisia lemmikkejä ja sitten ollaan liemessä niiden eläinlääkärilaskujen ja ruokalaskujen kanssa? Samat ihmiset ovat kateellisia niille, joilla on vähän enemmän rahaa käytössään. Itse ei ole viitsitty opiskella kunnon ammattia ja sitten ihmetellään, kun joku korkeakoulututkinnon suorittanut saa parempaa palkkaa ja pidetäään sitä epäoikeudenmukaisena. Ja myös tupakkaa menee ja kaljaa. Ja sitten kuuluu koko ajan "vali vali".

Tiedän useita sellaisia pariskuntia, joilla on jatkuvat rahavaikeudet ja sitten sitä rahaa menee niihin kymmeneen lemmikkiin rutkasti. Minulla ei ole mitään lemmikkejä vastaan, mutta ihmettelen, miten köyhillä on niihin varaa.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Tiedän useammankin tuilla eläjän, joilla on hevonen. Sellaisia kopukoitahan ne on mutta rahaa niihinkin saa menemään. Sitten lantaa luodaan, että saa alennusta tallimaksuista ja oma pöperö haetaan ruokajonosta. Sairautta tai mitään muutakaan yllättävää ei saa tulla tai korttitalo romahtaa.

Vierailija
2/35 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhyys on elämänhallinnnan puutetta. Siinäpä se vastaus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamen!

Olen aina ollut sitä mieltä että lemmikkejä eikä lapsia hankita jos ei ole rahaa. Silloin ei myöskään polteta tupakkaa eikä käytetä alkoholia ja juoda 2 pannullista kahvia päivässä.

Tietysti voi käydä niin että on jo se koira tai lapsi kun jää työttömäksi ja silloin niistä tietysti pitää huolehtia vaikka rahaa olisikin vähemmän. Mäkin kuitenkin tunnen parikin ihmistä, jotka ovat 10-20 vuotta lorvineet kotona (osa tosin esim. Sairaseläkkeellä) ja joilla on 3 koiraa, 2 kissaa, pari marsua ja kaloja. Miksi. Nämä henkilöt käy myös pelkästään kalliissa lähi Siwassa ostamassa röökiä, kaljaa ja leipää ja sit ihmetellään ku ei ooo varaa mihinkään.

Vierailija
4/35 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa hoivata ja jotain elämänsisältöä.

Vierailija
5/35 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin opiskeluaikana kissan tietäen, että lääkärimaksuihin ja ruokaan tulee menemään rahaa. Eihän tuo kauhean järkevä teko ollut, mutta pari vuotta pystyi olemaan käytännössä juomatta kun piti muistaa, että kun toisen elävän olennon on vastuulleen ottanut niin sille on oltava ruokaa, minun kaljanhimoni on toissijainen siihen verrattuna.

Senaikainen tuttuni otti kaksi kissaa ja lainaili keltä sattuu rahaa kun miukuille piti saada ruokaa. Samalla veti röökiä askin päivässä ja joka viikonloppu piti päästä ryyppäämään. Sama meno jatkuu nyt vuosia myöhemmin, kissa on otettu pois aikoja sitten.

Vierailija
6/35 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:24"]Saa hoivata ja jotain elämänsisältöä.

[/quote]

Mut Eiks siihen riittäisi vaan yksi koira tai kissa?

Vierailija
7/35 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa elämään sisältöä ja mielekkyyttä. Kun ei ole varaa kalliisiin harrastuksiin kuten moottoripyörät, matkailu tms. niin hoidellaan sitten lemmikkejä. Sekarotuisia koiria saa halvalla ja kissoja ilmaiseksi. Kyllä köyhäkin tarvitsee elämäänsä jotakin iloa. Ja lemmikeistä sitä saa.

Vierailija
8/35 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen eläimiä keräilevä ryhmä on lastensuojelun asiakkaat. Ei vaan voi ymmärtää:/

Elämänhallinta aivan kadoksissa ja silti pitää hankkia koiranpentuja ja kissanpentuja...

-lastensuojelun avohuollon puolella työskentelevä, jolla itselläkin melkoinen eläinlauma, mutta elämänhallinta ja talous kunnossa.

Vierailija
9/35 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykiatrian tautiluokituksessa ei taida olla sellaista diagnoosia, jossa hankitaan eläimiä, mutta ei pystytä niistä sitten huolehtimaan? Mulla on tuttu, joka on 10 vuoden sisällä ostanut 9 rotukoiraa ja 16 rotukissaa. Sitten hän ei pysty niistä huolehtimaan enkä tiedä, mihin ne eläimet aina katoaa, mutta kohta on taas uusi talossa. Rahavaikeudet kroonisia. Ei voi lähteä lapsen kanssa Tivoliin, kun ei ole rahaa. Mutta 2000 euron koiriin on kyllä varaa joka vuosi. Olen ymmälläni.

Vierailija
10/35 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja sitten pyytelevät vanhemmilta ja vievät lemmikkinsä vanhemmille ja ostavat vanhempien rahoilla herkkuja, tupakkaa, kaljaa, käyvät ravintolassa yms.

Vierailija
11/35 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että juuri tästä elämänhallinnan puutteesta on kyse. Joku kommentoi, että pitäähän köyhillä olla jotain elämässään. Pitää toki, muttei se tarkoita isoa eläinlaumaa kun niihin ei ole varaa.

Vierailija
12/35 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan saan lapset maailmalle niin sitten ostan useita whippettejä. Nyt mulla on vain yksi mutta sitten ostan monta! Minusta on ihanaa kun on eläimiä. Olen aina haaveillut eläintarhasta olohuoneessa.

Vierailija
13/35 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:24"][quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:24"]Saa hoivata ja jotain elämänsisältöä.

[/quote]

Mut Eiks siihen riittäisi vaan yksi koira tai kissa?

[/quote]

He haluavat lauman ympärilleen. Niiden eläinten keskinäisiä riitoja selvitellessä ja hassutteluja päivitellessä kuluu aika mukavasti.

Vierailija
14/35 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten ne viettää kaikki päivät kotona hoitaen sitä eläintä. Korkeintaan juhannuksena ja jouluaattona käydään jossain. Yöksi tullaan aina kotiin.

Vierailija
15/35 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet heistä on pettyneet ihmisiin ja päättäneet panostaa lemmikeihin.

Vierailija
16/35 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 17:36"]Psykiatrian tautiluokituksessa ei taida olla sellaista diagnoosia, jossa hankitaan eläimiä, mutta ei pystytä niistä sitten huolehtimaan? Mulla on tuttu, joka on 10 vuoden sisällä ostanut 9 rotukoiraa ja 16 rotukissaa. Sitten hän ei pysty niistä huolehtimaan enkä tiedä, mihin ne eläimet aina katoaa, mutta kohta on taas uusi talossa. Rahavaikeudet kroonisia. Ei voi lähteä lapsen kanssa Tivoliin, kun ei ole rahaa. Mutta 2000 euron koiriin on kyllä varaa joka vuosi. Olen ymmälläni.

[/quote]

Kuulostaa tutulta. Eräs tuttuni on ottanut koiria ja kissoja vuorotellen. Siinä vaiheessa, kun eläimet siirtyvät jonnekin eteenpäin, voivottelee allergiaansa. Ei kuitenkaan kestä ilman eläintä puolta vuotta kauempaa. Ilmeisesti astma helpottaa ja sitten taas mennään.

Vierailija
17/35 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina pitänyt tilannettani pahana kun minulla on (vähävaraisena) kissa ja koira :D Eipä noihin nyt niin hillittömiä summia mene ja onpahan seuraa ja tekemistä.

Koiran kanssa pysyy liikkeessä ja virkeänä. On sitä kalliimpiakin harrastuksia.

Mutta itse en todellakaan ymmärrä sitä että on 10 koiraa/kissaa/muutakaan eläintä.

Vierailija
18/35 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä, jos ns. köyhällä on vaikkapa yksi sekarotuinen koira. Mutta ihan oikeesti, monella on monta koiraa, monta kissaa, useita kaneja, marsuja, hamstereita, lintuja, akvaario jne.

ap

Vierailija
19/35 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:03"]

Ymmärrän kyllä, jos ns. köyhällä on vaikkapa yksi sekarotuinen koira. Mutta ihan oikeesti, monella on monta koiraa, monta kissaa, useita kaneja, marsuja, hamstereita, lintuja, akvaario jne.

ap

[/quote]Se on elämäntapa ja harrastus. Kun ei tosiaan ole varaa rikkaiden harrastuksiin ja jollakin tapaa elämään on mielekkyys löydettävä.

Vierailija
20/35 |
16.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.08.2014 klo 18:03"]

ap

[/quote]

Enemmän ihmetyttää se että monella köyhällä on useita lapsia, ja sitten ihmetellään kun yhteiskunta ei syydäkään rahaa kaksin käsin että jokainen mukula saisi ipadit ja ipodit ja merkkivaatteet. Jokainen lemmikin hankkiva varmaan kuitenkin tajuaa ettei niiden hoitoon saa mitään avustuksia?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi neljä