Tuleeko muillekin nirhaumia nenään maskista?
Mikä teillä auttaa siihen? Oon yrittäny laittaa kosteusvoidetta, muttei auta, punottaa edelleen
Kommentit (16)
Osta laadukkaampia maskeja. Esim. Granberg vaaleansininen laatikko. Sopii jopa kemikaaliallergiselle kokopäiväkäyttöön.
Ei, en ole koskaan käyttänyt maskia, tykkään hengittää ilmaa ilman esteitä.
Vierailija kirjoitti:
Osta bepanthenia apteekista. Auttoi minulla. Käy myös sierainten limakalvolle.
Käykö maskin alle?
Vierailija kirjoitti:
Onko se siis allergiaa vai se kangas vai rautalanka hankaa?
Vai lämmin huuru siellä sisällä kuivattaa ja ärsyttää nenää ja hankaa?
Joskus edellisessä työpaikassa hioin kipsilevyseinää ja pidin maskia niin tuli. Sen jälkeen en ole kuonokoppaa käyttänyt.
Ei ole tullut, ja mä puristan sen rautalangan tosi tiukasti nenää vasten. Pääseekö maski liikkumaan kasvoilla ollessa esim. puhuessa ja sen vuoksi hiertää?
Käytän ffp2-maskeja, jotka pysyy kasvoilla tiiviisti ja varsinkaan nenän päältä maski ei oikeastaan liiku mihinkään, ehkä se auttaa? Mitä oon katsonut kirurgisia maskeja käyttäviä, monilla se ei tunnu oikein pysyvän ja siten valuu koko ajan nenän vartta alas, voisi uskoa, että se voi alkaa ärsyttämään ihoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käykö maskin alle?
Käy. Tosin maski töhrityy sisäpuolelta. Mieluummin kuitenkin niin, koska nokka oli tosi kipeä ja tuo voide helpotti. Paras tietty on laittaa sitä niiksi ajoiksi kun et käytä maskia. Esim. yöksi.
Ei ole tullut. Mulla on todella lyhyt possunenä ja maski yltää vain nenän kärkeen...
Ei ole tullut. Käytän FFP2- maskia. Minulla on sellainen lenkkien pitäjä-väline eli lenkit ei korvanlehdillä.