Miksi teit lapsia?
Niin. Miksi teit lapsia? Tämä mietityttää minua nykyään paljon. Miksi niitä lapsia pitää kaikken kokoajan tehdä. Nykyisille ihmisille ei tule riittämään töitä. Maailma kyynistyy ja julmenee kokoajan. Lapsia ilman perhettä on olemass paljon. Miksi siis täytyy olla itsekäs ja puskea lisää ihmisiä maailmaan, vaikka nykyisistäkään ei pidetä huolta. Suurinosa äideistä ja isistä on sellaisia, jotka eivät pysty hyvää tulevaisuutta takaamaan lapsille. Ei ole rahaa. Ei ole elämänkokemusta. Lopulta ei ole mielenkiintoakaan.
Mielestäni olisi ihanaa, kun laitettaisiin vaikka joku vuoden lapsientekokielto. Adoptoikoon ne, jotka haluavat. Keskityttäisiin hetki tähän nykymaailmaan ja mietittäisiin, kannattaako tätä enää jatkaa.
Onhan tämä todella pommialtista kirjoittaa tälläinen viesti vauvafoorumille, mutta laitetaanpa kuitenkin. Asiallisia perusteluja, en tarvitse haukkuja siitä miten kyynistynyt ihmisten ja lasten vihaaja olen. Ehkä olen, ehkä en. Ai niin. Se oma ikäni. 20-vuotta. Tulen hyvästä perheestä, rakastan vanhempiani. Minulla oli hyvä lapsuus. Olen nykyään töissä ja opiskelen. Ei, minulla ei ole myöskään mielenterveysongelmia. Mutta lisää ihmisiä en henk. kohtaisesti halua tähän maailmaan tuoda.
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 10:20"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 09:28"]
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 08:56"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:37"]
Niin. Miksi teit lapsia? Tämä mietityttää minua nykyään paljon. Miksi niitä lapsia pitää kaikken kokoajan tehdä. Nykyisille ihmisille ei tule riittämään töitä. Maailma kyynistyy ja julmenee kokoajan. Lapsia ilman perhettä on olemass paljon. Miksi siis täytyy olla itsekäs ja puskea lisää ihmisiä maailmaan, vaikka nykyisistäkään ei pidetä huolta. Suurinosa äideistä ja isistä on sellaisia, jotka eivät pysty hyvää tulevaisuutta takaamaan lapsille. Ei ole rahaa. Ei ole elämänkokemusta. Lopulta ei ole mielenkiintoakaan.
Mielestäni olisi ihanaa, kun laitettaisiin vaikka joku vuoden lapsientekokielto. Adoptoikoon ne, jotka haluavat. Keskityttäisiin hetki tähän nykymaailmaan ja mietittäisiin, kannattaako tätä enää jatkaa.
Onhan tämä todella pommialtista kirjoittaa tälläinen viesti vauvafoorumille, mutta laitetaanpa kuitenkin. Asiallisia perusteluja, en tarvitse haukkuja siitä miten kyynistynyt ihmisten ja lasten vihaaja olen. Ehkä olen, ehkä en. Ai niin. Se oma ikäni. 20-vuotta. Tulen hyvästä perheestä, rakastan vanhempiani. Minulla oli hyvä lapsuus. Olen nykyään töissä ja opiskelen. Ei, minulla ei ole myöskään mielenterveysongelmia. Mutta lisää ihmisiä en henk. kohtaisesti halua tähän maailmaan tuoda.
[/quote]
Itse adoptio valmennuksen käyneenä voin sanoa että adoptio jonoissa on paljon pariskuntia niin kotimaan kuin ulkomaankin adoptiossa. Jonot on vuosia, tuttava pariskunta odotti 8 - vuotta.
Sijaisperheitäkin on (ainakin täällä osassa suomea) enemmän mitä sijoitettavia lapsia joten tilanne on hyvä. En tiedä mitä se on pääkaupunkiseudulla.
Lapsettomia pariskuntia on myös tänäpäivänä paljon, joten ei ole itsestään selvyys että lapsia edes saa.
Ja miksi sitä yleensä tehdään lapsia? Jos tähän et tiedä vastausta niin sinulla tosiaan on realiteetit hukassa. En ole ollenkaan huolissani tulevaisuuden työtilanteesta. Ihan hyvä olisi että saataisi kunnon taantuma suomeen niin ihmiset nousisivat sohvannurkilta ja alkaisivat itse työllistää itseään. Menisivät takaisin pelloille ja näkisivät mistä se ruoka todellisuudessa tulee. Itse en kannata ollenkaan tätä tehotuotettua yhteiskuntaa.
Meillä lapset oppii tekemään itse, ei asuta kaupungissa joten lapset kyllä oppivat miten elättää itse itsensä.
Ja me ei taatakkaan rahalla lapsille sitä hyvää tulevaisuutta, kyllä siihen tarvitaan ihan jotain muuta.
[/quote]
<< Ja miksi sitä yleensä tehdään lapsia? Jos tähän et tiedä vastausta niin sinulla tosiaan on realiteetit hukassa. <<
No kuule, minulla ne realiteetit tosiaan ovat hukassa, kaikki tyynni. Ole siis kiltti ja kerro, miksi sitä yleensä lapsia tehdään!
[/quote]
Hei, tuleeko sitä selitystä nyt? Minä pyydän aivan nätisti, kun oikeasti en tiedä. Vai onko tämä näitä ihmissuhdepelejä taas tyyliin "no josset sä tota tiedä, en minä ainakaan sulle kerro"?
Nro 29
[/quote]
Sitähän se oli, ihmissuhdepelejä. Ylimielisiä, halveksivia ihmissuhdepelejä, joiden avulla jotkut kasvattavat lapsensakin.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 20:24"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 20:14"]
Nyt tuli liian vaikea kysymys: "Miksit teit lapsia?" Tähän mennessä kolme vierestä vastaajaa, yksi provo ja pari niitä vahingossa ja tietämättään tehnyttä. Niitä totuudenmukaisia vastauksia et tule näkemään:
- minä vain halusin omia
- halusin nähdä, millainen omista geeneistäni tulisi
- vauvat ovat niin ihania ja mammalomalla olisi niin ihana istua hiekkalaatikolla ja käydä muskarissa
- minä haluan jotain ihan omaa
- olisi ihana pukea tyttöä prinsessamekkoihin
- minulla on niin ihana mies, että haluan tehdä hänen kanssaan lapsia
- minulla on niin kauhea mies, että minun on pakko yrittää parantaa suhde lapsen avulla
...ja niin edelleen. Tulet kyllä saamaan näitä:
- veronmaksajaksi
- kuka sinusta sitten huolen pitää kun malaat vaipoissasi vuodesosastolla?
- ihmisen tarkoitus on jatkaa elämää
- koska muuten (ilman juuri minun jälkikasvuani) ihmiskunta loppuisi
- koska minä olen niin epäitsekäs (suom. huom. niin epäitsekäs, että teen itselleni ikioman lapsen, koska minä haluan sellaisen)
Taitavat vanhemmat kuitenkin kiertää tämän ketjun kaukaa.
[/quote]
Niin että kun ihmiset eivät vastaa kuten SINÄ haluat, niin he valehtelevat tai eivät ymmärrä kysymystä :-DD
[/quote]
Virnuilet turhaan. Kuinka monessa vastauksessa on sanottu, miksi niitä lapsia on tehty? Vedetään niin vierestä kuin ikinä osataan, kun haluttaa vastata, mutta ei ilkeä sanoa edes anonyyminä suoraan, että ihan peri-itsekkäistä syistä on juuri oman halunsa vuoksi ja itselleen ikiomaksi lapsensa tehnyt.
Huono juttu tässä on se, että kierot vanhemmat saavat useimmiten aikaan yhtä kieroja kakaroita.
Mitäpä sanoisit siihen jos Sinä olisit jäänyt syntymättä?
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 08:47"]Mitäpä sanoisit siihen jos Sinä olisit jäänyt syntymättä?
[/quote]
Heh, huono...eipä siitä tietäisi itse mitään....
Mistä ap olet noin katkera? Siitä kun joku pitää lapsista ja haluaa niitä itse kasvattaa? Joku saa perheen, osaa sitoutua ja kantaa vastuuta?
t. kolmen lapsen äitee
Ap kuulostaa ressukka siltä että jonkinlainen teiniangsti vielä päällä :D "katsotaan että kannattaako tätä enää jatkaa nyyh voi kyynel"....REPS! Milläs oikeudella itse täällä Telluksella tallustat jos kerran koet ettei muita enää tarvita? Sori vaan mutta kuulostat vielä todella lapselliselta tapaukselta.
Mistä tulevat nämä mitääntietämättömät, jotka kuvittelevat että lapsia voi noin vain adoptoida? Tunnen ihmisiä, jotka ovat odottaneet sitä adopotiolastaan toistakymmentä vuotta häntä koskaan saamatta.
[/quote]
Itse adoptio valmennuksen käyneenä voin sanoa että adoptio jonoissa on paljon pariskuntia niin kotimaan kuin ulkomaankin adoptiossa. Jonot on vuosia, tuttava pariskunta odotti 8 - vuotta.
Sijaisperheitäkin on (ainakin täällä osassa suomea) enemmän mitä sijoitettavia lapsia joten tilanne on hyvä. En tiedä mitä se on pääkaupunkiseudulla.
Lapsettomia pariskuntia on myös tänäpäivänä paljon, joten ei ole itsestään selvyys että lapsia edes saa.
Ja miksi sitä yleensä tehdään lapsia? Jos tähän et tiedä vastausta niin sinulla tosiaan on realiteetit hukassa. En ole ollenkaan huolissani tulevaisuuden työtilanteesta. Ihan hyvä olisi että saataisi kunnon taantuma suomeen niin ihmiset nousisivat sohvannurkilta ja alkaisivat itse työllistää itseään. Menisivät takaisin pelloille ja näkisivät mistä se ruoka todellisuudessa tulee. Itse en kannata ollenkaan tätä tehotuotettua yhteiskuntaa.
Meillä lapset oppii tekemään itse, ei asuta kaupungissa joten lapset kyllä oppivat miten elättää itse itsensä.
Ja me ei taatakkaan rahalla lapsille sitä hyvää tulevaisuutta, kyllä siihen tarvitaan ihan jotain muuta.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:53"]
Ettei tarvii mennä töihin ja voin loisia lapsilisillä
[/quote]
Heh jokainen jolla lapsia tietää että niillä lapsilisillä ei tee muuta kuin ostaa yhden paketin paskapaperia jolla pyyhkiä pyllynsä! Että ihan turhaa nyt ruveta kadehtimaan niitäkin lisiä. Me sentään tehdään tänne lisää veronmaksajia jotka tulee maksamaan apnkin eläkkeet joskus.
Lapset on tulevaisuus ja ihania, paljon enemmän heistä nauttii kuin meistä aikuisista. Ilman uusia kansalaisia ei ole tulevaisuutta ja apkin voi kuolla sitten yksinäisenä ja köyhänä kun ketään ei ole maksamassa hänen tukiaan.
[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 08:56"]
[/quote]
[/quote]
<< Ja miksi sitä yleensä tehdään lapsia? Jos tähän et tiedä vastausta niin sinulla tosiaan on realiteetit hukassa. <<
No kuule, minulla ne realiteetit tosiaan ovat hukassa, kaikki tyynni. Ole siis kiltti ja kerro, miksi sitä yleensä lapsia tehdään!
No sehän on vähän niin kuin elämän tarkoitus ja elämän jatkumisen ehdoton edellytys. Ps. Eläimeykin lisääntyy.
Hormonit laittoivat pään sekaisin ja huijasivat lapsentekoon.
Tulin vahingossa raskaaksi ja sitten miehen kanssa päätettiin pitää lapsi. Biologinen halu jatkaa sukua oli olemassa, samoin haluttiin elämään jotain muutakin sisältöä kuin loppuelämän vain me kaksi ja omat työt ja harrastukset. Toinenkin saa tulla jos on tullakseen, kolmatta tuskin enää tahdon.
Eikö tässä ainoassa elämässä saisi muka olla myös vähän itsekäs, kun se onnelliseksi tekee?
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:58"]
Minä ajattelen, että en ole yksin vastuussa koko maailman pahuudesta. Ajattelen myös, että koska kykenen ja haluan ja osaan kasvattaa ja huoltaa lapseni ihan itse, voin heitä maailmaan myös synnyttää. Ajattelen myös, että jokainen ihminen on paitsi taakka ekosysteemille, myös MAHDOLLISUUS monen ikävän asian ratkaisijaksi, ja siunaus muille ihmisille. Jos ei muuta, niin ainakin meille vanhemmilleen.
Jos tuota ap:n linkolalaista katsantoa seuraisi loogisesti, pitäisi tehdä itsemurha. Miksi ap:lla tai kenelläkään muullakaan jo syntyneellä ihmisellä olisi muka sen suurempi oikeus rasittaa luontoa ja riistää luonnonvaroja kuin syntymättömällä lapsellakaan.
Sellainen maailmankuva on looginen, mutta moraalisesti väärä, koska se on epäinhimillinen, eikä näe potentiaalia, joka jokaisessa ihmiselässä on kumminkin olemassa MYÖS HYVÄÄN!
[/quote]
Klassinen jeesusneuroosi. Että minun ei tarvitse tehdä edes omaa osaani, jos en kerran voi yksinäni pelastaa koko maailmaa. Mitä jos kuitenkin aloittaisit omalta tontiltasi, etkä hankkisi ainakaan enempää kuin kaksi lasta, ja mieluummin alle sen?
Ihmisten pitäisi kyllä tehdä todella paljon enemmän sitä hyvää. Reaalinen hyvyys tahtoo olla miinuksella lähes kaikilla.