Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi teit lapsia?

Vierailija
03.09.2014 |

Niin. Miksi teit lapsia? Tämä mietityttää minua nykyään paljon. Miksi niitä lapsia pitää kaikken kokoajan tehdä. Nykyisille ihmisille ei tule riittämään töitä. Maailma kyynistyy ja julmenee kokoajan. Lapsia ilman perhettä on olemass paljon. Miksi siis täytyy olla itsekäs ja puskea lisää ihmisiä maailmaan, vaikka nykyisistäkään ei pidetä huolta. Suurinosa äideistä ja isistä on sellaisia, jotka eivät pysty hyvää tulevaisuutta takaamaan lapsille. Ei ole rahaa. Ei ole elämänkokemusta. Lopulta ei ole mielenkiintoakaan.

Mielestäni olisi ihanaa, kun laitettaisiin vaikka joku vuoden lapsientekokielto. Adoptoikoon ne, jotka haluavat. Keskityttäisiin hetki tähän nykymaailmaan ja mietittäisiin, kannattaako tätä enää jatkaa.

Onhan tämä todella pommialtista kirjoittaa tälläinen viesti vauvafoorumille, mutta laitetaanpa kuitenkin. Asiallisia perusteluja, en tarvitse haukkuja siitä miten kyynistynyt ihmisten ja lasten vihaaja olen. Ehkä olen, ehkä en. Ai niin. Se oma ikäni. 20-vuotta. Tulen hyvästä perheestä, rakastan vanhempiani. Minulla oli hyvä lapsuus. Olen nykyään töissä ja opiskelen. Ei, minulla ei ole myöskään mielenterveysongelmia. Mutta lisää ihmisiä en henk. kohtaisesti halua tähän maailmaan tuoda.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska minulla on ollut valtava tarve lisääntyä pienestä pitäen. Kun löysin mieheni ja oltiin oltu jonkin aikaa yhdessä, tarve moninkertaistui. Muistan sen tilanteen hyvin, kun katsoin miestäni ja Se tunne tuli. Kysyin mieheltäni että "arvaa mitä?" ja hän vastasi että "Sä haluut lapsen". En ole taikauskoinen mutta tuo tilanne oli jotenkin ihan utopistinen. Mutta luulen että se lähtee ihan ihmisen geneettisestä tarpeesta lisääntyä. Siinä mielessä annettiin luonnolle valta että kun kolmeen vuoteen ei raskautta ensin kuulunut, emme menneet hoidoista sitä hakemaan. En tiedä oltaisko koskaan mentykään, jotenkin vaan hyväksyttiin se tilanne vaikka se sattui ja aiheutti masennusta. Sen verran vahva se lisääntymisen tarve ihmisessä on. Ja kiitos kysymästä, nykyään olen erinomainen äiti rakkaille lapsillemme. Päivääkään en ole katunut helppoa vaikka monessa kohtaa on tullut kivikkoja vastaan. En kysy sinulta lupaa toteuttaa nisäkkääseen kirjoitettua tarvetta. Uskon kohtuuteen ja sitä syntyvyyttä pitäisi säädellä aivan muissa maailmankolkissa kuin täällä.

Vierailija
2/35 |
04.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 15:05"]

Uskon kohtuuteen ja sitä syntyvyyttä pitäisi säädellä aivan muissa maailmankolkissa kuin täällä.

[/quote]Yksi länsimaalainen lapsi kuluttaa kymmeniä kertoja sen, mikä esim. afrikkalainen. Jos sinulla on siis esim. 2 lasta, se vastaa luonnon kannalta ainakin 20-30 kehitysmaan lasta. Siinäkö on sulla sitten kohtuutta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 09:28"]

[quote author="Vierailija" time="04.09.2014 klo 08:56"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:37"]

Niin. Miksi teit lapsia? Tämä mietityttää minua nykyään paljon. Miksi niitä lapsia pitää kaikken kokoajan tehdä. Nykyisille ihmisille ei tule riittämään töitä. Maailma kyynistyy ja julmenee kokoajan. Lapsia ilman perhettä on olemass paljon. Miksi siis täytyy olla itsekäs ja puskea lisää ihmisiä maailmaan, vaikka nykyisistäkään ei pidetä huolta. Suurinosa äideistä ja isistä on sellaisia, jotka eivät pysty hyvää tulevaisuutta takaamaan lapsille. Ei ole rahaa. Ei ole elämänkokemusta. Lopulta ei ole mielenkiintoakaan.

Mielestäni olisi ihanaa, kun laitettaisiin vaikka joku vuoden lapsientekokielto. Adoptoikoon ne, jotka haluavat. Keskityttäisiin hetki tähän nykymaailmaan ja mietittäisiin, kannattaako tätä enää jatkaa.

Onhan tämä todella pommialtista kirjoittaa tälläinen viesti vauvafoorumille, mutta laitetaanpa kuitenkin. Asiallisia perusteluja, en tarvitse haukkuja siitä miten kyynistynyt ihmisten ja lasten vihaaja olen. Ehkä olen, ehkä en. Ai niin. Se oma ikäni. 20-vuotta. Tulen hyvästä perheestä, rakastan vanhempiani. Minulla oli hyvä lapsuus. Olen nykyään töissä ja opiskelen. Ei, minulla ei ole myöskään mielenterveysongelmia. Mutta lisää ihmisiä en henk. kohtaisesti halua tähän maailmaan tuoda.

[/quote]

Itse adoptio valmennuksen käyneenä voin sanoa että adoptio jonoissa on paljon pariskuntia niin kotimaan kuin ulkomaankin adoptiossa. Jonot on vuosia, tuttava pariskunta odotti 8 - vuotta.

Sijaisperheitäkin on (ainakin täällä osassa suomea) enemmän mitä sijoitettavia lapsia joten tilanne on hyvä. En tiedä mitä se on pääkaupunkiseudulla.

Lapsettomia pariskuntia on myös tänäpäivänä paljon, joten ei ole itsestään selvyys että lapsia edes saa.

Ja miksi sitä yleensä tehdään lapsia? Jos tähän et tiedä vastausta niin sinulla tosiaan on realiteetit hukassa. En ole ollenkaan huolissani tulevaisuuden työtilanteesta. Ihan hyvä olisi että saataisi kunnon taantuma suomeen niin ihmiset nousisivat sohvannurkilta ja alkaisivat itse työllistää itseään. Menisivät takaisin pelloille ja näkisivät mistä se ruoka todellisuudessa tulee. Itse en kannata ollenkaan tätä tehotuotettua yhteiskuntaa.

Meillä lapset oppii tekemään itse, ei asuta kaupungissa joten lapset kyllä oppivat miten elättää itse itsensä.

Ja me ei taatakkaan rahalla lapsille sitä hyvää tulevaisuutta, kyllä siihen tarvitaan ihan jotain muuta.  

[/quote]

<< Ja miksi sitä yleensä tehdään lapsia? Jos tähän et tiedä vastausta niin sinulla tosiaan on realiteetit hukassa. <<

No kuule, minulla ne realiteetit tosiaan ovat hukassa, kaikki tyynni. Ole siis kiltti ja kerro, miksi sitä yleensä lapsia tehdään!

[/quote]

Hei, tuleeko sitä selitystä nyt? Minä pyydän aivan nätisti, kun oikeasti en tiedä. Vai onko tämä näitä ihmissuhdepelejä taas tyyliin "no josset sä tota tiedä, en minä ainakaan sulle kerro"?

Nro 29

Vierailija
4/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sä noin niin kuin ylipäänsä näet, toimiiko ihmiskunta ylipäätään hirveän rationaalisesti? Onko ihmisillä tapana elää elämäänsä ylipäätään niin, että he punnitsevat kaikki asiat muiden ihmisten kannalta hyvin tarkkaan harkiten? Huolehditko esim. sinä toisista ihmisistä, vaiikapa nyt laitosvanhuksista sen sijaan, että keskittyisit omaan elämääsi, mitä se nyt sitten onkaan? 

Vierailija
5/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaikki maailmassa tekisi päätöksen lopettaa lisääntyminen. Olisiko hyvä ?

Vierailija
6/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei tarvii mennä töihin ja voin loisia lapsilisillä

Vierailija
7/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelen, että en ole yksin vastuussa koko maailman pahuudesta. Ajattelen myös, että koska kykenen ja haluan ja osaan kasvattaa ja huoltaa lapseni ihan itse, voin heitä maailmaan myös synnyttää. Ajattelen myös, että jokainen ihminen on paitsi taakka ekosysteemille, myös MAHDOLLISUUS monen ikävän asian ratkaisijaksi, ja siunaus muille ihmisille. Jos ei muuta, niin ainakin meille vanhemmilleen.

Jos tuota ap:n linkolalaista katsantoa seuraisi loogisesti, pitäisi tehdä itsemurha. Miksi ap:lla tai kenelläkään muullakaan jo syntyneellä ihmisellä olisi muka sen suurempi oikeus rasittaa luontoa ja riistää luonnonvaroja kuin syntymättömällä lapsellakaan.

Sellainen maailmankuva on looginen, mutta moraalisesti väärä, koska se on epäinhimillinen, eikä näe potentiaalia, joka jokaisessa ihmiselässä on kumminkin olemassa MYÖS HYVÄÄN!

Vierailija
8/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En tosiaan tiedä. Mitään vauvakuumetta ei ole ollut ikinä ja aina sanoin etten yhtään lasta halua. Nyt niitä on kaksi ja joka päivä kaduttaa että tuli ne tehtyä.

Vierailija
9/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingossa. Ihania ja rakkaita poikia molemmat. :)

Vierailija
10/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:48"]

Jos kaikki maailmassa tekisi päätöksen lopettaa lisääntyminen. Olisiko hyvä ?

[/quote]

Eipä ole tuosta pelkoa! Vanha kunnon mitäs jos kaikki ajattelisivat noin-kortti on nyt käytetty, ei toimi.

Vierailija
11/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:48"]Jos kaikki maailmassa tekisi päätöksen lopettaa lisääntyminen. Olisiko hyvä ?
[/quote]
Olisi aivan loistavaa!

Vierailija
12/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lapsen saaminen oli aivan silkka vahinko.

Vierailija
13/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli liian vaikea kysymys: "Miksit teit lapsia?" Tähän mennessä kolme vierestä vastaajaa, yksi provo ja pari niitä vahingossa ja tietämättään tehnyttä. Niitä totuudenmukaisia vastauksia et tule näkemään:

- minä vain halusin omia

- halusin nähdä, millainen omista geeneistäni tulisi

- vauvat ovat niin ihania ja mammalomalla olisi niin ihana istua hiekkalaatikolla ja käydä muskarissa

- minä haluan jotain ihan omaa

- olisi ihana pukea tyttöä prinsessamekkoihin

- minulla on niin ihana mies, että haluan tehdä hänen kanssaan lapsia

- minulla on niin kauhea mies, että minun on pakko yrittää parantaa suhde lapsen avulla

...ja niin edelleen. Tulet kyllä saamaan näitä:

- veronmaksajaksi

- kuka sinusta sitten huolen pitää kun malaat vaipoissasi vuodesosastolla?

- ihmisen tarkoitus on jatkaa elämää

- koska muuten (ilman juuri minun jälkikasvuani) ihmiskunta loppuisi

- koska minä olen niin epäitsekäs (suom. huom. niin epäitsekäs, että teen itselleni ikioman lapsen, koska minä haluan sellaisen)

Taitavat vanhemmat kuitenkin kiertää tämän ketjun kaukaa.

Vierailija
14/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olik rakastunut ja Minua panetti ja päässä sellainen "vauva vauva vauva" pakkoajatus takoi.

Ihan oikeasti. Ja tulin paljon onnellisemmaksi kuin olin ennen lasta. Lapsettomuus olisi ollut minulle henkinen itsemurha.

Vierailija
15/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olik rakastunut ja Minua panetti ja päässä sellainen "vauva vauva vauva" pakkoajatus takoi.

Ihan oikeasti. Ja tulin paljon onnellisemmaksi kuin olin ennen lasta. Lapsettomuus olisi ollut minulle henkinen itsemurha.

Vierailija
16/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:58"]

Minä ajattelen, että en ole yksin vastuussa koko maailman pahuudesta. Ajattelen myös, että koska kykenen ja haluan ja osaan kasvattaa ja huoltaa lapseni ihan itse, voin heitä maailmaan myös synnyttää. Ajattelen myös, että jokainen ihminen on paitsi taakka ekosysteemille, myös MAHDOLLISUUS monen ikävän asian ratkaisijaksi, ja siunaus muille ihmisille. Jos ei muuta, niin ainakin meille vanhemmilleen.

Jos tuota ap:n linkolalaista katsantoa seuraisi loogisesti, pitäisi tehdä itsemurha. Miksi ap:lla tai kenelläkään muullakaan jo syntyneellä ihmisellä olisi muka sen suurempi oikeus rasittaa luontoa ja riistää luonnonvaroja kuin syntymättömällä lapsellakaan.

Sellainen maailmankuva on looginen, mutta moraalisesti väärä, koska se on epäinhimillinen, eikä näe potentiaalia, joka jokaisessa ihmiselässä on kumminkin olemassa MYÖS HYVÄÄN!

[/quote]

hyvin kirjoitettu. monessa ihmiskunta viisastuukin, vaikka monessa ei. väestöräjähdyskin näyttää nykysyntyvyyden valossa vähäisemmältä kuin vielä 20 vuotta sitten luultiin.

Vierailija
17/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska näin sen keinona pelastaa itseni alamaailmasta.
Tyhmää, mutta minun kohdallani onnistui.

Vierailija
18/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 19:37"]

[/quote] Ensinnäkin, nykyisillekin ihmisille riittää kyllä töitä. Edelleenkin joillakin aloilla on työvoimapulaa. Talouden suhdanteet vaihtelevat ajoittain ja nousukaudella työttömyys vähenee.

Suurin osa äideistä ja isistä on kykeneviä huolehtimaan jälkikasvustaan hyvin. Väitteesi on siis täysin absurdi. Toki on paljon perheitä, joissa on monenlaisia pulmia, mutta ne ovat vähemmistöä.

Sinua varmasti harmittaa lukea tätä, mutta silti kirjoitan. Kuulostat hiukan kypsymättömältä nuorelta aikuiselta. Kunhan aikaa kuluu, huomaat todennäköisesti ihmisen biologiasta peräisin olevan tarpeen lisääntyä. Toki jokainen tekee oman valintansa lisääntymisen suhteen, mutta lisääntymättäjättämispäätökset eivät välttämättä ole pysyviä.

Maailman orpojen ja huono-osaisten lasten tilannetta ei valitettavasti auta lainkaan se, että sinä jätät lapset hankkimatta tai painostat muitakin tekemään niin.

Vierailija
19/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 20:14"]

Nyt tuli liian vaikea kysymys: "Miksit teit lapsia?" Tähän mennessä kolme vierestä vastaajaa, yksi provo ja pari niitä vahingossa ja tietämättään tehnyttä. Niitä totuudenmukaisia vastauksia et tule näkemään:

- minä vain halusin omia

- halusin nähdä, millainen omista geeneistäni tulisi

- vauvat ovat niin ihania ja mammalomalla olisi niin ihana istua hiekkalaatikolla ja käydä muskarissa

- minä haluan jotain ihan omaa

- olisi ihana pukea tyttöä prinsessamekkoihin

- minulla on niin ihana mies, että haluan tehdä hänen kanssaan lapsia

- minulla on niin kauhea mies, että minun on pakko yrittää parantaa suhde lapsen avulla

...ja niin edelleen. Tulet kyllä saamaan näitä:

- veronmaksajaksi

- kuka sinusta sitten huolen pitää kun malaat vaipoissasi vuodesosastolla?

- ihmisen tarkoitus on jatkaa elämää

- koska muuten (ilman juuri minun jälkikasvuani) ihmiskunta loppuisi

- koska minä olen niin epäitsekäs (suom. huom. niin epäitsekäs, että teen itselleni ikioman lapsen, koska minä haluan sellaisen)

Taitavat vanhemmat kuitenkin kiertää tämän ketjun kaukaa.

[/quote]

Niin että kun ihmiset eivät vastaa kuten SINÄ haluat, niin he valehtelevat tai eivät ymmärrä kysymystä :-DD

Vierailija
20/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotta voisin ostaa mielinmäärin leluja, varsinkin Playmobileja ja jotta mulla olisi joku, jonka kanssa leikkiä niillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kolme