Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raakkaa negat ihmiset pois

Vierailija
14.08.2021 |

Elämä helpottuu huomattavasti kun tekee tietoisia päätöksiä valita kenen kanssa elämääsi jaat. Oli sitten kyseessä puoliso, äiti, isä, sisko, veli, entinen ystävä tai vaikka ikävä naapuri niin muista että muuttaa voi, vaikka toiselle puolelle maapalloa ja maailmassa on ihmisiä valtavasti joiden joukosta jokainen löytää seuraa mikä rikastuttaa elämää ja voimaannuttaa eikä syö ja köyhdytä niinkuin monilla suhteet esimerkiksi lähiomaisiin tuntuu tekevän. Lapsista ainoastaan olet vastuussa ja niistäkin vain omistasi eikä niistäkään muutamasta loputtomiin. Kaikki muut energiaa syövät ihmissuhteet romukoppaan ja kansi kiinni niin elämästä tulee uskomattoman antoisaa, kivaa ja kiinnostavaa! Uskalla, et ole niiden kitisevien kinakaulojen äiti, unohda ne ja muuta vähintään parin sadan kilsan päähän ja elä itse!

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi tuttuni teki näin jos joku teki edes yhden asian mikä ei ollut hänen mieleen, esim. jätti vastaamatta puheluun tai oli eri mieltä televisiosarjoista. Nykyään valittaa facebookissa yksinäisyyttään

Vierailija
2/30 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin. Mikä on toisen ihmisen funktio kellekin? Minusta kaiken huippu oli eräs vanhempi rouva, joka selitti, ettei koskaan pidä kenellekään auki ovea, koska "ihmiset yrittää käyttää toisten energiaa hyväkseen". Mietin, että siinpähän elät yksinäistä, lapsetonta, kumppanitonta sekä ystäväntöntä elämääsi ja säästelet energiaasi. Ettei vahingossakaan hyödytä ketään. Sekin on energian luovuttamista toiselle, että ei anna lämähtää oven nokan edes kiinni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

yksi tuttuni teki näin jos joku teki edes yhden asian mikä ei ollut hänen mieleen, esim. jätti vastaamatta puheluun tai oli eri mieltä televisiosarjoista. Nykyään valittaa facebookissa yksinäisyyttään

Ei ilmeisesti osaa luoda uusia ihmissuhteita toimimattomien tilalle tai sitten on täys kusipää ja negatiivinen lataus itse. Jälkimmäinen vaihtoehto todennäköinen mutta ei välttämättä. Ihmisiä on täällä valtavasti ja toisen roska on toisen aarre.

Vierailija
4/30 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt näin jo vuosia sitten. Mutta niin se on, ettei esim sisaruksistaan voi erkaantua ilman että vaihtaa nron tai vastaavaa. Samanhenkisyyttä ei ole, mutta ihmiset on erilaisia ja kasvavat eri tahtiin siis henkisellä polulla. Yksinäisyyttä en koe, sillä se on asennevamma omien korvien välissä miltä tuntuu. Valitsen vain sellaisia ihmisiä elämääni, jotka ovat avaria, joilla on sydämensivistystä ja empatiaa jopa tuntemattomia kohtaan.

On totta, että ihmisissä, niin sukulaisissa kuin ystäväpiirissä on ihmistyyppiä , joka vain on tekemisissä sen vuoksi kanssasi, että saa siitä jotain hyötyä itselleen. Olet ikäänkuin viihdyttäjän roolissa. Mutta aika näkemisen jälkeen oletkin kumman uupunut. Sellaiset ihmiset ovat juurikin sellaisia energiavampyyrejä. Se, että itse haluaa toisille hyvää mieltä ja ehkä myös kertoa oppimistaan asioista on turhauttavaa, koska jos kuulija on 'nukuksissa' ei läsnä tuntee olevansa melkein yksin samassa tilassa.

Vierailija
5/30 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tehnyt näin jo vuosia sitten. Mutta niin se on, ettei esim sisaruksistaan voi erkaantua ilman että vaihtaa nron tai vastaavaa. Samanhenkisyyttä ei ole, mutta ihmiset on erilaisia ja kasvavat eri tahtiin siis henkisellä polulla. Yksinäisyyttä en koe, sillä se on asennevamma omien korvien välissä miltä tuntuu. Valitsen vain sellaisia ihmisiä elämääni, jotka ovat avaria, joilla on sydämensivistystä ja empatiaa jopa tuntemattomia kohtaan.

On totta, että ihmisissä, niin sukulaisissa kuin ystäväpiirissä on ihmistyyppiä , joka vain on tekemisissä sen vuoksi kanssasi, että saa siitä jotain hyötyä itselleen. Olet ikäänkuin viihdyttäjän roolissa. Mutta aika näkemisen jälkeen oletkin kumman uupunut. Sellaiset ihmiset ovat juurikin sellaisia energiavampyyrejä. Se, että itse haluaa toisille hyvää mieltä ja ehkä myös kertoa oppimistaan asioista on turhauttavaa, koska jos kuulija on 'nukuksissa' ei läsnä tuntee olevansa melkein yksin samassa tilassa.

Samsungin luurissa ainakin voi asettaa asetuksen niin että tietyn soittajan soitto ei tule läpi, ei soi, näkyy sitten vain saapuneissa puheluissa puhelulokissa. Yks sukulainen asetettu niin, samoin puhelinmyyjät mitkä Samsung tunnistaa. Älähäiritse-tila mulla säädettynä niin että omien lasten ja miehen numeroista puhelut tulee läpi, mikään muu ei. Hyödyntäkää nykytekniikan mahdollisuudet 👍

Vierailija
6/30 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samsungin luurissa ainakin voi asettaa asetuksen niin että tietyn soittajan soitto ei tule läpi, ei soi, näkyy sitten vain saapuneissa puheluissa puhelulokissa. Yks sukulainen asetettu niin, samoin puhelinmyyjät mitkä Samsung tunnistaa. Älähäiritse-tila mulla säädettynä niin että omien lasten ja miehen numeroista puhelut tulee läpi, mikään muu ei. Hyödyntäkää nykytekniikan mahdollisuudet 👍

Whatsappiin ja messengeriin ja vastaaviin esto niin ei paljoa häröviestiä facebookkavereiltakaan lennä 😉

Vierailija
7/30 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin. Mikä on toisen ihmisen funktio kellekin? Minusta kaiken huippu oli eräs vanhempi rouva, joka selitti, ettei koskaan pidä kenellekään auki ovea, koska "ihmiset yrittää käyttää toisten energiaa hyväkseen". Mietin, että siinpähän elät yksinäistä, lapsetonta, kumppanitonta sekä ystäväntöntä elämääsi ja säästelet energiaasi. Ettei vahingossakaan hyödytä ketään. Sekin on energian luovuttamista toiselle, että ei anna lämähtää oven nokan edes kiinni.

Jännä tuo asenne, että joku yrittää käyttää sinun energiaa hyväkseen. No fyysistä kylläkin, sinähän sitä lihasvoimaa käytät siinä. Itse olen aina pitämässä ovea, jos perässä joku tulee. Saan siitä plusenergiaa itselleni, toisin sanoen päivän hyvän taksvärkki 'Tsek'!

Vierailija
8/30 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt myös keski-iässä ymmärtänyt tämän saman asian. Elämä tuntuu ihanan helpolta, kun on hyväksynyt sen, ettei omaa aikaa ja energiaa tarvi eikä kannata tuhlata sellaisiin ihmisiin, jotka tuottaa huonoa oloa.

Vierailija
9/30 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskokaa pois, kun teet ja jaat pieniä arjen avunantoja toisille se tulee bumerangina takasin aivan varmasti jossain muodossa. Thats the law of universe, nothing that stranger. Hyvä lisää aina hyvää.

Vierailija
10/30 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä tuo asenne, että joku yrittää käyttää sinun energiaa hyväkseen. No fyysistä kylläkin, sinähän sitä lihasvoimaa käytät siinä. Itse olen aina pitämässä ovea, jos perässä joku tulee. Saan siitä plusenergiaa itselleni, toisin sanoen päivän hyvän taksvärkki 'Tsek'!

Sä et olekaan se poisraakattava tapaus ❤

Vierailija
11/30 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, juuri näin. Olen juuri jättänyt todella huonon suhteen ikuisen negailijan kanssa taakseni ja tuntuu aivan ihanalta! Omakin olo tuli aina paljon huonommaksi kun joutui olemaan pahantuulisen ihmisen ympärillä aivan liian usein.

Vierailija
12/30 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä on iitse asiassa tehty elokuvakin, en tiedä pohjautuuko tositapahtuneeseen. Eli Pieni poika jossain päin maailmaa perusti laita hyvä kiertämään - liikkeen. Eli se toimii ikäänkuin hippaleikkinä, joku auttaa sinua jotenkin ja sanoo tästä liikkeestä. Se on jatkuvaa liikettä tai jatkuvia liikkeitä ympäri maapalloa. Teot voi olla aivan mitä vain, kunhan se tuottaa hyvää mieltä jossakussa.. Ihmiset kulkevat varsinkin tällä hetkellä sellaisessa unitilassa, että voivat vasta tuntien päästä miettiä, ai niin sehän olikin ihan kiva mitä koin aiemmin. Se jää kuitenkin alitajuntaan aina jonkun kiva teko/sanat. Kiitollisuus muutenkin on hyvä ottaa tavaksi elämään jokapäiväiseksi mantraksi. Vaikka päivän päätteeksi tai aamulla herätessä luettelee mielessään litanian asioista mitkä on hyvin just nyt.

Aluksi se voi tuntua jopa tyhmältä alkaa luettelemaan; mulla on asunto, puhdasta vettä tulee kraanasta, on ruokaa, tilillä rahaa (ehkä). Jalat, kädet,pää toimii jne jne. Tai jos ei joku niistäkään toimi, niin mieli voi olla just hyvä ja siitä voi tuntea mielihyvää. Kiitollisuus lisää myös hyvän olon tunnetta, joka alkaa konkretisoitumaan ihan fyysisellä tasolla. Eli alkaa posiajattelun myötä kehon endorfiinit lisääntymään. Sori tuli vähän liian pitkä vastaus...

Vierailija
13/30 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset, joita hyljeksitte, vaipuvat entistä syvemmälle omaan kurjuuteensa.

Vierailija
14/30 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

..ja juuri tämän takia osaan nimetä usean keski-ikäisen naisen (jostain syystä nimenomaan naisia kaikki 🤔) jotka kurjistaneet ja synkentäneet oman elämänsä yleensä äidin tai siskon tai puolisonsa kurjuudessa kompastellessaan, ensin piti vain vähän jeesata ja yhtäkkiä hurahtanut vuosikymmeniä.

Sori, en ala.

Vierailija
15/30 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole hyljeksinnästä, vaan toisille pitää tehdä selväksi se jollain tavalla , että seuransa saa olon huonoksi. Jos sitä ei tohdi tehdä sanallisesti, se pitää vaan sitten jättää lomalle se ihmissuhde. Ihmisen ego on se, joka ei pidä siitä, että sanotaan jotain negatiivista toisen käytöksestä tai mistään. Mutta, minusta jo vanhempana voi olla sen verran itsekäs, että ottaa hajurakoa negatiivisiin  ihmisiin.  En sano, ettei itsellänikin olisi negatiivisiä päiviä, herravarjele on niitä riesaksi asti välillä.Mutta, kun on tullut tietoiseksi omasta haitallisesta ajatusmallista, sitä voi todellakin alkaa muuttamaan sinne hyvään. Ja palkinto seuraa aina tästä työstä, ei voi olla muuta lopputulemaa.

Vierailija
16/30 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosia sitten ajauduin sattumalta tiedelehden  jkeskustelupalstalle. Siellä kirjoitteli eräs henkilö, otaksun miespuoliseksi. Hän oli elämässään kokenut rankkoja aikoja. Mutta se, miten hän kuvaili omaa polkuaan ja sitä miten mieli on sama asia kuin kehomme lihakset. Lihaksiahan voi treenata, ja ne kasvaa sitten halutunlaisiksi (ehkä).  Mieltä voi verrata lihakseen, se on ajatelumme loputtoman virran lopputulosta. Mitä ajattelet, mille annat vallan ajatuksissasi se muokkaa mielialaasi.

Kun tietoisuus tulee vallitsevaksi , on oikeastaan enää mahdotonta edes masentua. Koska joka kerta, kun tulee joku lannistava juttu, epäonnistuminen tai mikä tahansa, se entinen opittu ajatusmalli valtaa taas mielen. Se tulee automaattisesti. Kun pysähdyt, olet läsnä siinä negatiivisessa hetkessä, opit hallitsemaan mielentilaasi. Se vaatii melankoliaan vaipuvalla toistoa, mutta aivothan on koko ajan muuttuva elin meillä. SItä voi ohjelmoida miltei loputtomiin.

Vierailija
17/30 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ovesi ja sydämesi kaikille auki, myös ihonväriin katsomatta?

Vierailija
18/30 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin aloittajan mainitsemiiin ihmisiin pelkurit, joiden elämää ohjaa pelko milloin mistäkin. Viimeisimpänä pelko ilmaston muuuttumisesta katastrofaaliseksi ja koronasta. Taustalla on kuitenkin aina se peloista perustavin eli kuolemanpelko.

Tällaiset ihmiset puhuvat näistä asioista jatkuvasti, koska puhuminen lieventää heidän omaa ahdistustaan, mutta pyrkii samalla aiheuttamaan epävarmuutta ja ahdistusta muissa. Pelko on tarttuva tunne, joten nämä pelkurit kannattaa siivota pois elämästään.

Vierailija
19/30 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko ovesi ja sydämesi kaikille auki, myös ihonväriin katsomatta?

Don't forget the thighs my friend.

Vierailija
20/30 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Äitiä ei voi raakata noin vain pois, paitsi vähän etäisyyttä, mutta paheksunta tulee luuristä läpi. Muutenhan tuo toimisi.