Miten ihmeessä avosuhteesta erotaan?
Tämä on ensimmäinen suhteeni jossa asun yhdessä puolisoni kanssa. Yhteiseloa on takana useampi vuosi. Nyt edessä saattaa olla ero, tai ainakin se on itselläni harkinnassa. Tilannetta vaikeuttaa se, että asumme yhdessä koska minulla ei ole mitään käsitystä miten tulisi menetellä tai miten selviän ihan noin niin kuin taloudellisesti.
Ensinnäkään, en omista huonekaluja. Asumme pienessä asunnossa joten meillä ei ennestäänkään niitä paljoa ole. Mulla ei ole ketään sellaista, kenen luokse voisin mennä kunnes oma asunto löytyy. Ja oman asunnon löytyminen ei tule olemaan helppoa, koska olen luottotiedoton ja ulosottoa on vielä muutama vuosi jäljellä.
Ulosotosta johtuen en pysty säästämään, joten yhtään ylimääräistä esim. takuuvuokraan tai huonekaluihin ei ole. Maksamme nyt vuokran puoliksi, mutta silti tekee tiukkaa, etenkin kun postiluukusta tipahtaa sähkö- tai vakuutusmaksu. Niin ja kotivakuutustakaan en saa, nettiliittymästä puhumattakaan kun sitten tarvitsisi vakuusmaksut.
Vähän pelottaa että jossain vaiheessa joudun olemaan tässä suhteessa ainoastaan taloudellisista syistä. En haluaisi kääntyä sossun puoleen, mutta onko se tässä vaiheessa ainoa vaihtoehtoni?
Kommentit (5)
Jos olet noin varaton, niin sossun puoleen sun on käännyttävä, ellei sulla vanhemmat voi jeesata. Mulla vanhemmat auttoivat, joten en ole sossun luukulla käynyt, mutta olisin kait siihen pakossa taipunut.
Meillä ns lusikat jaettiin tyyliin, että ota sä nää, mä otan noi... Jätetty yleensä tyytyy kohtaloonsa.
Ota omat kamas ja lähde. That's it.
no, me laitettiin yhteiset tavarat läjään ja valittiin sieltä vuorotellen. Ero oli sopuisa. Ei kyllä ollut tuollaisia taloudellisia vaikeuksia. Kaipa sun on pakko kääntyä sossun puoleen.
Ei se välttämättä helppoa tule olemaan, mutta kyllä käytännön asiat saa aina jotenkin järjestymään. Kuten joku edellä sanoi, ota omasi ja jakakaa yhteisesti hankitut tavarat tasapuolisesti.
Tsemppiä!
Niin ja siis ihan tuohon eroamiseen ja muuttoon, niin miten kaikki "pikkusälän" jaottelu tapahtuu? Sydän särkyy jo valmiiksi ajatuksesta meistä lusikkalaatikon äärellä "tämä sulle, tämä mulle...."