Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korona-aika pilannut mielenterveyden

Vierailija
14.08.2021 |

Olin juuri viime vuosina saanut pitkän kamppailun päätteeksi elämän sellaisen jamaan missä tuli edes käytyä AMKissa ja kesällä töissä. Välillä jossain harrastuksessa tai ainakin ilmoittauduttua työväenopiston kursseille. Nyt työtön, opinnot eivät etene, enkä käy missään. Takapakkia tuntuu tulleen 10 vuotta. Olen eristäytynyt samalla tavalla kuin 20-vuotiaana lukion jälkeen, milloin vetelin syrjäytyneenä himassa einespitsaa ja lidlin limppareita ja tuijotin tv:tä. Ihmisarkuus pahentunut entisestään, negatiivisuus lisääntynyt ja luotto tulevaisuuteen poissa. Motivaatio mitään hoitoakaan kohtaan vähentynyt. Tuntuisi typerältä mennä taas jankkaamaan niistä samoista asioista mitä käsitellyt vuosia aiemmin. Ja jollekin kamerallehan sitä joutuisi nykyään varmaan puhumaan. Inhottavaa kun tuo sosiaalinen ahdistus palaa sille tasolle missä tuntuu ettei vaan kykene menemään mihinkään töihin ja pärjäämään siellä. Kiitos korona.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes huomannut mitään "korona aikaa".Ei ole vaikuttanut elämääni mitenkään.

Vierailija
2/9 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole edes huomannut mitään "korona aikaa".Ei ole vaikuttanut elämääni mitenkään.

Mietitään...korkeakoulut siirtyivät etäopetukseen, jopa koulun tilojen käyttöä yritettiin kieltää. Työpaikkoja vaikeampia saada, harjoittelupaikkojen määrä väheni. Harrastuksia laitettu tauolle tai muutettu etäkursseiksi. Leffateatterit kiinni. Jossain välissä ravintolat ja kahvilat kiinni. MT-hoitoa muutettu etähoidoksi. Joillain myös itse mahdolliseen sairauteen liittyvä stressi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ongelmaa… alakuloinen fiilis kaiken aikaa.

Vierailija
4/9 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietitään...korkeakoulut siirtyivät etäopetukseen, jopa koulun tilojen käyttöä yritettiin kieltää. Työpaikkoja vaikeampia saada, harjoittelupaikkojen määrä väheni. Harrastuksia laitettu tauolle tai muutettu etäkursseiksi. Leffateatterit kiinni. Jossain välissä ravintolat ja kahvilat kiinni. MT-hoitoa muutettu etähoidoksi. Joillain myös itse mahdolliseen sairauteen liittyvä stressi.

Niin?Ei kiinosta minua pätkääkään.

Vierailija
5/9 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona on parantanut omaa mielenterveyttäni kun on saanut tehdä etätöitä. Kiitos korona!

Vierailija
6/9 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole yksin, ap. Ihan tutkitustikin korona-aika on lisännyt huomattavasti esimerkiksi korkeakouluopiskelijoiden yksinäisyyttä ja uupumusta. Itsekin olen yksinasuva sinkku ja korkeakouluopiskelija. Korona-aikana lisääntynyt yksinäisyys sekä huoli riskiryhmään kuuluvista läheisistäni sai keskivaikean masennukseni muuttumaan vaikeaksi masennukseksi, josta olen edelleen toipumassa.

Sanoisin kyllä oman kokemukseni perusteella, että etäterapiakin voi olla tehokasta. Eli kannattaisi nyt vielä harkita sitä hoidon pariin palaamista.

Vierailija
7/9 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama. Juuri olin saanut itseni pinnalle, sitten tämä. Tosin nyt mua auttaa terapiassa opitut taidot selviytymään tästäkin, mutta ei se helppoa ole.

Vierailija
8/9 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkö tekee

Vierailija
9/9 |
13.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin?Ei kiinosta minua pätkääkään.

minäminäminäminäminäminä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi