Olisitko valmis antamaan ahvenanmaan Venäjälle jos karjala tulisi Suomelle?
Ei mahdollista, mutta leikitään ajatuksella.
Jos Niinistö ja Putin sopisivat että Suomen kansanäänestys päättää, että Suomi antaa Venäjälle Ahvenanmaan ja Suomi saisi takaisin ww2 menettäneet alueet.
Äänestäisitkö vaihtokaupan puolesta?
Minulle sopisi vaihtokauppa.
Kommentit (36)
Todellakin voisin palauttaa sen pienen maalaistalon pienine peltoineen jos karjala saataisiin takaisin ja saisin ukkini ison maapalstan. Ukkini kartanoa tuskin enää on olemassa, mutta voisin rakennuttaa kuvien perusteella (ja ukkini kertoman) uuden.
Olen ikuisesti katkera. Vihaan venäjää, vihaan venäläisiä, vihaan sitä, että joka päivä ne tunkevat tänne sikailemaan... Ei mulla muuta.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 18:00"]
Muistakaahan kaikki karjalaiset sitten palauttaa takaisin saamanne maat jos saatte Karjalan maat takaisin.
[/quote]
Mulle kyllä sopis. Suku sai palan savista peltoa Uudeltamaalta ja karjalaan jäi pätkä Terijoen hiekkarannasta.
Ahvenanmaa on ihan kiva, Närpiön voisin kyllä itänaapureille lahjoittaa vaikka synttärilahjaksi asukkaineen, samoin yhden puolueen täältä Suomesta.
En todellakaan. Ahvenanmaa vaikka itsenäistyköön mieluummin. Ja jos Karjala liitettäisiin Suomeen, niin seuraavaksi meillä olisikin täällä kiva venäläinen vähemmistö, jota äiti-Venäjän olisi rynnättävä pelastamaan tankkien kanssa.
Tiesittekö muuten, että Suomella olisi ollut mahdollisuus ostaa Karjala takaisin joskus Neuvostoliiton hajoamisen aikoihin? Ei ostettu, ja hyvä niin.
Antaisin Affenanmaan ihan kelle vaan, vaikken sais mitään tilalle.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 21:59"]En todellakaan. Ahvenanmaa vaikka itsenäistyköön mieluummin. Ja jos Karjala liitettäisiin Suomeen, niin seuraavaksi meillä olisikin täällä kiva venäläinen vähemmistö, jota äiti-Venäjän olisi rynnättävä pelastamaan tankkien kanssa.
Tiesittekö muuten, että Suomella olisi ollut mahdollisuus ostaa Karjala takaisin joskus Neuvostoliiton hajoamisen aikoihin? Ei ostettu, ja hyvä niin.
[/quote][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 21:59"]En todellakaan. Ahvenanmaa vaikka itsenäistyköön mieluummin. Ja jos Karjala liitettäisiin Suomeen, niin seuraavaksi meillä olisikin täällä kiva venäläinen vähemmistö, jota äiti-Venäjän olisi rynnättävä pelastamaan tankkien kanssa.
[/quote]
Ai jo? Aivan kuin se mahdollisuus olisi vielä. Ei se ole, eikä se välttämättä olisi ollut mahdollista silloinkaan, mutta silloin ilmapiiri oli sellainen että siitä olisi voinut edes keskustella.
En. Minusta olisi täysin järjetöntä antaa maapläntti Suomen länsipuolelta. Siinä ne venäläiset saisivat entistä paremman syyn seilata pitkin Suomenlahtea.
Olisin valmis luovuttamaan ihan ilman Karjalaakin :)
Voisin jopa maksaa siitä hyvästä, että Venäjä ottaisi Ahvenanmaan riesoikseen.
En tiedä. Kuka sinne muuttaisi? Vanhat karjalalaiset kotitiloilleen? Ne kotitilatkin taitaa olla mennyttä.
En. Luovuttaisin Ahvenanmaa-kielteiset suoraan Siperiaan pakkotöihin.
Ahvenanmaa on autonominen alue, jolla on oma lainsäädäntö, oma eduskunta ja oma hallitus ministereineen.
Ahvenanmaan lait säätää Ahvenanmaan eduskunta eli maakuntapäivät. Ei Suomen eduskunta.
Tämä Ahvenanmaan autonominen asema on vahvistettu Kansainliiton sopimuksella vuonna 1921, jolloin Ahvenanmaa liitettiin Suomen vaatimuksesta osaksi Suomea.
Ahvenanmaalaiset päättävät itse minkä maan alaisuuteen he haluavat kuulua vai haluavatko he peräti itsenäisiksi. Siihen päätöksentekoon eivät mannersuomalaiset osallistu millään lailla!
Niin, että ihan turha ketju taas tämäkin persuprovokaatio!
Karjalaan en, mutta Petsamoon ja Jäämeren öljyyn vaihtaisin.
Muistakaahan kaikki karjalaiset sitten palauttaa takaisin saamanne maat jos saatte Karjalan maat takaisin.