Poltatko? Lopetetaanko yhdessä?
Vertaistukea tupakoinnin lopettamiseen?
Lupasin tänään itselleni, että jos saan hyviä uutisia, niin lopetan. Eli se lopettaminen on nyt sitten edessä. Olen kerran aiemmin lopettanut mutta se tauko kesti vain pari kuukautta. Kuulemma viikon kestää, että riippuvuutta aiheuttavat aineet poistuvat elimistöstä eli viikko pitäisi kärvistellä.
Voi helvetti. Aioin tehdä listan lopettamisen hyvistä puolista mutta koko ajan tulee mieleen vaan, että miten hauskaa tupakointi on. Lämmin syyskuun ilta parvekkeella...
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 21:29"]No voi hyvät hyssykät:ihminen polttaa n. kuusi paperossia päivässä ja haluaa "lopettaa tupakoinnin". Joidenkin laskutapojen mukaan Sinä et ole vielä edes aloittanut tupakointia.
Itse poltan (vain) n. 10 paperossia vuorokaudessa (pääsääntöisesti öisin ennen nukkumaanmenoani), enkä aio lopettaa. Huomaanhan jo omasta olostanikin, että se on hyväksi elimistölle.
Tilastollisesti tupakointi näyttää ehkäisevän muistisairauksia.
Yö-Paperossimies 42 v.
[/quote]
Ei varmaan ehkäise, itse työskentelen muistisairaiden parissa ja moni on ex- alkoholisti&tupakoitsijoita. Sanoisin, että lisää riskiä.
Neljättä päivää ilman röökiä. Työpäivän jälkeen olisi tehnyt mieli, mutta ajattelin ettei se varmaan flunssabreikin jälkeen tuntuisi kuitenkaan hyvältä ja sinnittelin kotiin asti ilman!
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 19:14"]
Neljättä päivää ilman röökiä. Työpäivän jälkeen olisi tehnyt mieli, mutta ajattelin ettei se varmaan flunssabreikin jälkeen tuntuisi kuitenkaan hyvältä ja sinnittelin kotiin asti ilman!
[/quote]
Loistavaa! Täytyy myöntää, että tänään repsahdin ja poltin kolme. Olin hermostunut.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 21:29"]
No voi hyvät hyssykät:ihminen polttaa n. kuusi paperossia päivässä ja haluaa "lopettaa tupakoinnin". Joidenkin laskutapojen mukaan Sinä et ole vielä edes aloittanut tupakointia.
Itse poltan (vain) n. 10 paperossia vuorokaudessa (pääsääntöisesti öisin ennen nukkumaanmenoani), enkä aio lopettaa. Huomaanhan jo omasta olostanikin, että se on hyväksi elimistölle.
Tilastollisesti tupakointi näyttää ehkäisevän muistisairauksia.
Yö-Paperossimies 42 v.
[/quote]
Ehkä sä muistat nuo tilastot hiukan väärin...
Oon polttanut lähes 20 vuotta, reilun vuoden olin polttamatta välillä kun sain ensimmäisen lapsen. Nyt odotan toista ja ihmettelen kuinka helppoa lopetus oli (4-päivää vielä pari tupakkaa/päivä siitä kun tiesin odottavani). Jotenkin olin varmaan pidempään psyykannut lopetusta vaikka koskaan en ole aiemmin edes ollut lakossa. Jotenkin helpotus ettei tarvitse käydä röökillä (?!?). Parasta tässä on että ei tarvitse huolehtia onko tupakat mukana kun lähtee jonnekin. Vähemmän vituttaa. Toivottavasti en enää koskaan polta. Tsemppiä ap:lle!
Onnea lopettamisyritykseen,
Oon polttanut jo 14 vuotta, 12 vuotiaasta asti. Nykyään palaa jo lähemmäs 2 askia tupakkaa päivässä, elän oikeestaan tupakalla ja kahvilla.
Lopettamista on kerran yritetty mutta sorruin jo saman viikon sisään. Mieheni, enemmistö kaveripiiristä ja työkavereista polttaa, joten vertaistukea olisi hankala saada. Tupakka on myös itelle niin syvälle juurtunut tapa ettei osaa enään kuvitella aamuja ja muita tilanteita ilman syöpärullaa kädessä.
Tupakoinnin voi lopettaa ja aloittaa vain ihminen itse, mutta vieroitusoireisiin tuo helpotusta esim. inhalaattori josta saa vain nikotiinia. Käytin inhalaattoria 4-6 kuukautta ja nyt olen ollut ilman sitäkin yli vuoden eikä yhtään tee mieli savuja, sen verran hyvin happi kulkee nyt. Ai niin, inhalaattorin käyttöohjeissa ehdotettiin muistaakseni kuutta ampullia päivässä, mutta imeskelin samaa ampullia välillä kolmekin päivää.
M41
Stumppaa tähän - kirjan lukemisen jälkeen ei ole tehnykkään mieli polttaa. 8 vuotta poltin vähintään askin Päiväsä.
Haluan lopettaa myös! Just räkäisen flunssan kourissa ja päätin, ettei huomenna enää tupalla syty! Ja sitten näin tämän ketjun...
Milloin sä aloitat? Mulla alkoi jo ;) eli illalla tuli poltettua askin vika tupakka...
lukekaa se kirja ni loppuu ku seinään tollanen hömpöttely, ei tarvii enää miettiä lopettamista jatkuvasti kun lopettaa:) alistukaa aivopesulle! stumpatkaa tähän!
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 23:35"]
Haluan lopettaa myös! Just räkäisen flunssan kourissa ja päätin, ettei huomenna enää tupalla syty! Ja sitten näin tämän ketjun...
Milloin sä aloitat? Mulla alkoi jo ;) eli illalla tuli poltettua askin vika tupakka...
[/quote]
No aloitan taas uudestaan tänään.
Ei pitäisi syödä mitään koska ruuan jälkeen aina tekee mieli.
Nyt 36 tuntia polttamatta ja tekee kauheesti mieli. Ei muuten mutta se tapa.