Poltatko? Lopetetaanko yhdessä?
Vertaistukea tupakoinnin lopettamiseen?
Lupasin tänään itselleni, että jos saan hyviä uutisia, niin lopetan. Eli se lopettaminen on nyt sitten edessä. Olen kerran aiemmin lopettanut mutta se tauko kesti vain pari kuukautta. Kuulemma viikon kestää, että riippuvuutta aiheuttavat aineet poistuvat elimistöstä eli viikko pitäisi kärvistellä.
Voi helvetti. Aioin tehdä listan lopettamisen hyvistä puolista mutta koko ajan tulee mieleen vaan, että miten hauskaa tupakointi on. Lämmin syyskuun ilta parvekkeella...
Kommentit (53)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:31"]Pyydä lääkäriltä Voxraa. Syön sitä masennukseen, mutta se on tupakastavieroittautumislääke myös. Sama kuin Xyban. Tämä vieroittautumisasia selvisi ihan epähuomiossa kun masentuneet lopettivat röökaamisen.
[/quote]
Siis *ZYBAN. Vaikuttava aine bupropioni. Mutta Voxra Kela-korvauksen piirissä.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:31"]
Pyydä lääkäriltä Voxraa. Syön sitä masennukseen, mutta se on tupakastavieroittautumislääke myös. Sama kuin Xyban. Tämä vieroittautumisasia selvisi ihan epähuomiossa kun masentuneet lopettivat röökaamisen.
[/quote]
Mulle lääkäri tyrkytti jossain vaiheessa jotain tupakkavierotuslääkettä mutta tarkemmin tutkittuani huomasin, että se auttaa vieroittautumisessa vain 10% paremmin kuin lumelääke. Mieluummin kärsin. Ansaitsen sen.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:38"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 16:31"]
Pyydä lääkäriltä Voxraa. Syön sitä masennukseen, mutta se on tupakastavieroittautumislääke myös. Sama kuin Xyban. Tämä vieroittautumisasia selvisi ihan epähuomiossa kun masentuneet lopettivat röökaamisen.
[/quote]
Mulle lääkäri tyrkytti jossain vaiheessa jotain tupakkavierotuslääkettä mutta tarkemmin tutkittuani huomasin, että se auttaa vieroittautumisessa vain 10% paremmin kuin lumelääke. Mieluummin kärsin. Ansaitsen sen.
[/quote]
Minusta Voxra on hyvä lääke. Mutta siis tosiaan käytän sitä masennuksen hoitoon. Olen huomannut että mielitekoja on paljon vähemmän, ja poltin lukiossa sekä myöhemmin nuorena aikuisena joitakin vuosia, kunnes lopetin. Mutta ymmärrän siis tupakanhimoa, koska polttaminen oli minusta nautinnollista. Olen helposti addiktoituva.
nro 40
Ostin taas uuden askin toissapäivänä. Vuorokauden jaksoin olla ilman. Sitten taas selitin itselleni, kuinka oloni vaatii nyt yhden röökin. Poltin sitten kaksi putkeen! Eilen poltin taas kaksi putkeen ja illalla yhden. Yhteensä siis viisi tupakkaa kahdessa päivässä.
Toivon, että joutuisin muutamaksi päiväksi menemään jonnekin, jossa ei voi polttaa ollenkaan. Yleensä pienen pakkotauon jälkeen ei ole edes tullut mieleeni polttaa ja tupakka maistuu aivan hirveälle. Flunssa on myös hyvä vierottaja.
Tsemppiä!!
Hei! Täällä kolmas päivä ilman tupakkaa ja hermoa kiristää todella paljon! Tekisi mieli vaan nukkua tämän päivän ohi...
Rööki Raili
En ole ikinä kokeillutkaan, mutta olen ihan sata lasissa henkisenä tukenasi lopettamisessa.
Lämpimänä syyskuun iltana voit mennä parvekkeelle, ottaa mukavan naistenlehden mukaasi ja vaikkapa suihkauttaa ympärillesi hyväntuoksuista hajuvettä ja nuuhkia sitä mieluummin kuin jotain kökkökääryleen hajua. Naapurisikin kiittää.
Minä kerron sinulle nyt hyvän uutisen: todennäköisesti elät pidempään, jos lopetat tupakoinnin tänään. Siinä sinulle se hyvä uutinen, jota odotit.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:19"]
En ole ikinä kokeillutkaan, mutta olen ihan sata lasissa henkisenä tukenasi lopettamisessa.
[/quote]
Kiitos.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:19"]
Polta sähkötupakkaa?
[/quote]
En uskalla kun mikään viranomainen ei valvo sitä, niin tiedä mitä myrkkyjä niissä on.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:21"]
Lämpimänä syyskuun iltana voit mennä parvekkeelle, ottaa mukavan naistenlehden mukaasi ja vaikkapa suihkauttaa ympärillesi hyväntuoksuista hajuvettä ja nuuhkia sitä mieluummin kuin jotain kökkökääryleen hajua. Naapurisikin kiittää.
[/quote]
Naapureista...olen saanut monta kaveria tapaamalla heidät parvekkeella tupakalla... merkittävä osa sosiaalisesta ympäristöstäni katoaa.
Kuinka kauan olet polttanut? Itse poltin 4 vuotta ja lopetin kuukausi sitten. Yritin monta kertaa lopettaa kun oli sellainen "fiilis", mutta ratkesin aina parin päivän sisään kun tuntui ettei pysty olla ilman. Sitten kun kuukausi sitten tajusin, että näin ei voi jatkua ja aloin miettimään oikeasti, niin ei ole sen jälkeen tehnyt kertaakaan edes mieli. Itse asiassa viime viikonloppuna olin viihteellä ja pummin kaverilta tupakan ja siinä ekan hatsin jälkeen meinasin oksentaa. Se lens ku leppäkeihäs :D
Tsemppiä! Pystyt siihen!!!
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:01"]
Kuinka kauan olet polttanut? Itse poltin 4 vuotta ja lopetin kuukausi sitten. Yritin monta kertaa lopettaa kun oli sellainen "fiilis", mutta ratkesin aina parin päivän sisään kun tuntui ettei pysty olla ilman. Sitten kun kuukausi sitten tajusin, että näin ei voi jatkua ja aloin miettimään oikeasti, niin ei ole sen jälkeen tehnyt kertaakaan edes mieli. Itse asiassa viime viikonloppuna olin viihteellä ja pummin kaverilta tupakan ja siinä ekan hatsin jälkeen meinasin oksentaa. Se lens ku leppäkeihäs :D Tsemppiä! Pystyt siihen!!!
[/quote]
Kauan. 15 vuotta. Joskus alkuaikoina poltin 3 päivässä mikä nyt ei ole kauhean paljon mutta nyt viime vuosina on menny keskimäärin 6 päivässä.
Eikö täällä kukaan muu polta vai eikö kukaan muu halua lopettaa?
No voi hyvät hyssykät:ihminen polttaa n. kuusi paperossia päivässä ja haluaa "lopettaa tupakoinnin". Joidenkin laskutapojen mukaan Sinä et ole vielä edes aloittanut tupakointia.
Itse poltan (vain) n. 10 paperossia vuorokaudessa (pääsääntöisesti öisin ennen nukkumaanmenoani), enkä aio lopettaa. Huomaanhan jo omasta olostanikin, että se on hyväksi elimistölle.
Tilastollisesti tupakointi näyttää ehkäisevän muistisairauksia.
Yö-Paperossimies 42 v.
Minäkin olen yrittänyt lopettaa tupakointia, pari päivää meni parilla tupakilla, mutta tänään taas sorruin ostamaan askin. Argh, miksi se tuntuu niin vaikealta. Suurin osa ystävistä polttaa, joten se on yksi tekijä, miksi se on niin vaikeaa. Ja kun minulla haluttaa tupakkaa enkä voi/saa polttaa, alan tuntea sen ruoan nälkänä! :D
26 täällä taas. Flunssan ja yskän takia olen jo kolmatta päivää polttamatta!
Yksi koetinkivi tulee olemaan ainakin keskiviikko, kun menen töihin ja siellä on niin rutiinia käydä työkaverin kanssa tupakalla.