Oon ylpee siitä että oon kotosin pohjanmaalta
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:32"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:23"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:24"]
Kukaan muu kuin pohjalainen ei pidä yhtä kovaa melua taustastaan. Ette te sen parempia ihmisiä silti ole kuin muutkaan suomalaiset.
[/quote]No mä en ainakaan siedä niitä. Ihan hirvittävän ahdasmielisiä, ja sen voi huomata siitä, ettei kenellekään sallita esimerkiksi poikkeavaa hiustyyliä tai erilaisia vaatteita.
[/quote]
Jos olet mies, niin kokeilepa mennä Lapualla baariin punainen paita päällä..! =)
[/quote]
täällä nyt on punaisia paitoja baarissa vaikka kuinka monella, niissä lukee yleensä Koff. Sen sijaan miehen kannattaa kokeilla mikä on vaikutus, jos puhuu savonmurretta, venäjää tai on tummaihoinen.
[/quote]
Miksi joku lapualainen haluaa sitten mainostaa ruotsinkielisen ja venäläissukuisen Nikolai Sinebrychoffin perustamaa, alunperin Helsingissä ja nykyisin Keravalla toimivaa yritystä..? Lapualaista logiikkaa ja pohojalaasta ylpeyttä, joo..
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:24"]Kukaan muu kuin pohjalainen ei pidä yhtä kovaa melua taustastaan. Ette te sen parempia ihmisiä silti ole kuin muutkaan suomalaiset.
[/quote]
ois mikä ihana kateus siellä päätä nostaa. 'Ken onni on, se onnen kätkeköön' vai mitä? :)
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 22:43"]
Nämä Pohjanmaa -steretypiat ovat varmasti vahvimpia "kansanluonnemyyttejä", mitä Suomesta löytyy. Lähes poikkeuksetta unohtuu, että Pohjanmaa on laajempi käsite on Etelä-Pohjanmaa. Etelä-Pohjanmaan lisäksi on Pohjois-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa ja ns. Rannikko-Pohjanmaa, jonka virallinen nimi on Pohjanmaa. Tälle alueelle mahtuu muitakin kuin duudsoneita ja puukkojunkkareita ja vesakeskisiä. Edes Etelä-Pohjanmaalla kaikki eivät kulje jussipaita päällä.
Pohjalaisuus käsitetään yhteneväiseksi eteläpohjalaisuuden kanssa, mutta millainen on tyypillinen pohjoispohjalainen tai keskipohjalainen?
[/quote]Miksi sitten ne kaikki tapaamani ovat olleet sekopäitä, jos siellä kerran on muitakin? Ovat kyllä olleet hyvin eri puolilta aluetta.
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 23:01"]
[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:24"]Kukaan muu kuin pohjalainen ei pidä yhtä kovaa melua taustastaan. Ette te sen parempia ihmisiä silti ole kuin muutkaan suomalaiset. [/quote] ois mikä ihana kateus siellä päätä nostaa. 'Ken onni on, se onnen kätkeköön' vai mitä? :)
[/quote]Kannattais kätkee, ettei vaikuttais luonnehäiriöiseltä :)
Joo-o, varmaan on itäsuomen peräkylillä paljon suvaitsevaisempaa porukkaa... jos sielä ketään enää on...
Minä olen myös eepeeltä, ja olen kyllä siitä ylpeä. Nuorena en niin kauheasti ollut, ja muutin jännityksen perässä Helsinkiin, sitten sitä likaisuutta ja kylähulluja katsellessa alkoi eepee tuntua paratiisilta. Nykyään asun Keski-Pohjanmaalla, ja kyllä täällä on erilaisia ihmisiä, varmaan tuo kaksikielisyys on jotenkin lyönyt kiilaa eri porukoiden väliin, huumorintajuttomuutta yllättävän paljon, vaikka mieheni joka on täältä kotoisin hurmasi minut huumorintajullaan aikoinaan.
Kyllä eepeen ihmisillä on paras huumorintaju, ovat kovia tekemään töitä, rehtiä ja reiluja suurin osa, mutta tottakai sinnekin mulkkuja mahtuu, on sieläki ärsyttäviä naapureita niinku jokapaikas muuallaki. Mitään suvaitsemattomuutta ja muuta ankeutta en ole koskaan eepeellä huomannut, päinvastoin mulla on sellanen tunne että kyllä sielä saa olla niinku tahtoo, sielä kunnioitetaan yksilöllisyyttä. Toki voidaan sanoa päin naamaa jos ei jostain tykätä, mutta mielipiteen sanominen on sallittua, parempi se kun takanapäin juoruta.
Vaikka naapuri olis ärsyttävä, apua annetaan kun kova paikka tulee, kökkähenki on voimissaan. Ja tietysti yrittäjyys on suuri voimavara, ei yritysmaailmassa pärjää jos nurkissa kökkii itseään häpeilemässä. Jorma Ollila esimerkiksi on siitä meirän krannista :)