Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oon ylpee siitä että oon kotosin pohjanmaalta

Vierailija
03.09.2014 |

Ja asunu sielä koko lapsuuden ja nuoruuden.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:56"]

Kommenteista päätellen pohjalaiset on kadehdituin heimo Suomessa. Ei se mitään, me tykätäänkin siitä ja pyritään entistä parempaan niin riittää sitä kadehdittavaa.

[/quote]

Mä kritisoin kotiseuturani, mutta se nyt ei ainakaan tarkoita sitä että kadehtisin itseäni tai muita eteläpohjalaisia, en oikein ymmärrä mihin sä ton väitteesi perustat? Mun mielestä kaikki yleistäminen on naurettavaa. Ja toi kateuskortti on niin korni.

Vierailija
42/65 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä erityistä ylpeyden aihetta siinä on?

Jokainen on kotoisin jostakin.

Ja sellainen ihminen joka ylpeilee kaikella jopa omilla pieruillaan vaikuttaa idiootilta. Esim.

Muuan nimeltä mainitsematon kauppias Vesa K.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä niin.

Onneksi meillä turkulaisilla on niin hyvä itsetunto ettei meidän tarvitse leveillä että olemme suomalaisista ne kauneimmat, pisimmät ja viisaimmat, kaikki tietää sen jo muutenkin.

Vierailija
44/65 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:18"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:24"]

Kukaan muu kuin pohjalainen ei pidä yhtä kovaa melua taustastaan. Ette te sen parempia ihmisiä silti ole kuin muutkaan suomalaiset.

[/quote]No mä en ainakaan siedä niitä. Ihan hirvittävän ahdasmielisiä, ja sen voi huomata siitä, ettei kenellekään sallita esimerkiksi poikkeavaa hiustyyliä tai erilaisia vaatteita.

[/quote]

Ihan vapaasti voit pukeutua miten haluat ja laittaa hiukset miten haluat.

Ei lakeudella voi kasvaa ahdasmieliseksi, koska siellä näkee niin kauas. Vapaus ihan virtaa sisään, kun katsoo horisonttiin. 

Vierailija
45/65 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:26"]

Mitä erityistä ylpeyden aihetta siinä on?

Jokainen on kotoisin jostakin.

Ja sellainen ihminen joka ylpeilee kaikella jopa omilla pieruillaan vaikuttaa idiootilta. Esim.

Muuan nimeltä mainitsematon kauppias Vesa K.

[/quote]

Mutta Vesa tekee pätäkkää, sinä et.

Vierailija
46/65 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:44"]

AP: Kerrotko vielä syyn, miksi olet ylpeä synnyinjuuristasi? Mikä tekee niistä ylivoimaiset?

[/quote]

Mutta eihän aloittaja väittänyt, että pohjalaisuus on jotenkin ylivoimaista. Jokaisen pitäisi olla ylpeä kotiseudustaan. Siten osaa arvostaa myös muita.

Vierailija
47/65 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:32"]

Kukaan muu kuin pohjalainen ei pidä yhtä kovaa melua taustastaan. Ette te sen parempia ihmisiä silti ole kuin muutkaan suomalaiset.

[/quote]No mä en ainakaan siedä niitä. Ihan hirvittävän ahdasmielisiä, ja sen voi huomata siitä, ettei kenellekään sallita esimerkiksi poikkeavaa hiustyyliä tai erilaisia vaatteita.

[/quote]

Ei lakeudella voi kasvaa ahdasmieliseksi, koska siellä näkee niin kauas. Vapaus ihan virtaa sisään, kun katsoo horisonttiin. 

[/quote]

Asu vuosi esim. Teuvan Horonkylässä, tai Ilmajoen Munakassa ja tule uudelleen jauhamaan tuota paskaa!

t. eepeeläinen

Vierailija
48/65 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:36"]

[/quote]

[/quote]

Asu vuosi esim. Teuvan Horonkylässä, tai Ilmajoen Munakassa ja tule uudelleen jauhamaan tuota paskaa!

t. eepeeläinen

[/quote]

Ei siellä ole pakko asua, voi muuttaa vaikka Lapuan tai Seinäjoen keskustaan tai Lappajärven komeille rannoille.

Vierailija
49/65 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 16:10"]

Moon oikias, soot vääräs, soon kans vääräs. Moomma oikias, tootta vääräs, noon aivan mettäs.

[/quote]

Meh, Latelin ulkomuistista, kiitos korjauksesta :)

Vierailija
50/65 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:29"]

Niinpä niin.

Onneksi meillä turkulaisilla on niin hyvä itsetunto ettei meidän tarvitse leveillä että olemme suomalaisista ne kauneimmat, pisimmät ja viisaimmat, kaikki tietää sen jo muutenkin.

[/quote]

Onko turkulaisten pituus totta? Kävin Turussa viime kesänä. En huomannut että ainakaan naiset olisivat olleet mitenkään pitkiä. Toisaalta työkavereina/tuttuina täällä pk-seudulla on ollut turkulaisia ja heissä on kyllä ollut kauniita ja pitkiä naisia. Voisiko olla, että Turusta on beauty drain esim. pääkaupunkiseudulle? Eikö Turussa ole tarpeeksi haastetta kauniille ja rohkeille? Kysyy yks pk-seudulla asuva pohjalainen.

Vierailija
51/65 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 17:36"]

[/quote]

[/quote]

t. eepeeläinen

[/quote]

Voi hyvänen aika, Horonkylä ja Munakka tuntuvat kyllä houkuttelevilta. 

Vierailija
52/65 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää oon Oulusta ja oon ylypiä juuristani muunki ko Kärppien takia.

Vierailija
53/65 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että oon ylpeä siitä että oon Kuopiosta! Kyllä myö ollaan parhaita, aissaatana!

Vierailija
54/65 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se uhoominen ja sairas paremmuudentunto johtuu alemmuuskompleksista.

Vierailija
55/65 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]Elä valehtele.

Vierailija
56/65 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:56"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:36"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 15:15"] Ja asunu sielä koko lapsuuden ja nuoruuden. [/quote] Minä luulin, että te siellä Pohjanmaalla kirjoitatte/sanotte murteella , että "kotoosin." [/quote] Kyllä mutta osaan kirjoittaa kirjakieltäki.(;

[/quote]

Mihin se kirjakieli sitten jäi tuosta aloitusviestistä?

Vierailija
57/65 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä Pohjanmaa -steretypiat ovat varmasti vahvimpia "kansanluonnemyyttejä", mitä Suomesta löytyy. Lähes poikkeuksetta unohtuu, että Pohjanmaa on laajempi käsite on Etelä-Pohjanmaa. Etelä-Pohjanmaan lisäksi on Pohjois-Pohjanmaa, Keski-Pohjanmaa ja ns. Rannikko-Pohjanmaa, jonka virallinen nimi on Pohjanmaa. Tälle alueelle mahtuu muitakin kuin duudsoneita ja puukkojunkkareita ja vesakeskisiä. Edes Etelä-Pohjanmaalla kaikki eivät kulje jussipaita päällä.

Pohjalaisuus käsitetään yhteneväiseksi eteläpohjalaisuuden kanssa, mutta millainen on tyypillinen pohjoispohjalainen tai keskipohjalainen?

Vierailija
58/65 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette muuta loputkin Ruotsiin, aika moni jo mennyt edeltä

Vierailija
59/65 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eepeeläisenä näitä keskusteluja on aina yhtä hauska lukea! :D kamala miten ihmiset ajatteleekaan meistä, on täällä kyllä ihan normaaliaki porukkaa enkä itse ainakaan oo mikään mahtavalla itsetunnolla varustettu puukkojunkkari :D

Vierailija
60/65 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

stadi ja savo on parhaita, kävin kerran pohjanmaalla ja oli kamalaa