Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rokotetaanko teidän 12-15v koronaa vastaan

Vierailija
14.08.2021 |

Täällä ollaan vähän kahden vaiheilla, kummin tehdään.
Kummassakin on puolensa, rokotteessa, ja sen ottamatta jättämisessä. Lapsen/nuoren kohdalla.

Kommentit (900)

Vierailija
401/900 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tulee kiire pian piikille kun Suomessa ensimmäiset lapset kuolee. Ei mene kauan siihen.

Ensimmäinen on todennäköisesti vastasyntynyt vauva. 😭

Vierailija
402/900 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rokotteessa on riskinsä, niin paljon suurempi riski on saada korona ja vielä se vaikeampi muoto.

Jos näin ei olisi miksi lapsia ja nuoria on sairaala- ja tehohoidossa?

Ja kukaan ei tiedä, millaiset jäljet koronaan sairastuminen jättää ihmiseen, mutta rokotteista on sentään tehty paljon tutkimuksia. Ja kyllä, rokote.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
403/900 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän fiksu 12-vuotias itse päätteli, että ei tarvitse rokotetta, kun tauti ei vaikuttaisi olevan ikäisilleen vaaraksi. Ylpeä olen tytöstämme, että osaa ajatella noinkin pitkälle.

Voipi olla että makaa sitten pian teholla kuten USA:ssa nyt moni. Vai eikö tämäkään koske Suomea?

Veikkaan että kun tapahtuu tai kun se kaiken salailun jälkeen uutisoidaan THLn suunnalta että teholle tulee paljon lapsia ja ensimmäiset kuoleman julki niin näille rokotekieltäytyjille tulee tulipalokiire piikille.

Suomessa ei edelleenkään ole YKSIKÄÄN lapsi ollut teholla saatika kuollut. Voisi olla, jos täällä olisi yhtä monta asukasta kuin jenkeissä ja samanlainen lihavuusepidemia.

MUTTA KUN EI OLE!

Pakko aiheuttaa sinulle paha pettymys, mutta Suomessa on valitettavasti viisi lasta hoidettu teholla koronan takia. Juuri luin lehdestä.

Vierailija
404/900 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tulee kiire pian piikille kun Suomessa ensimmäiset lapset kuolee. Ei mene kauan siihen.

Ei näihin kulkutautimyönteisiin tehoa varmaan tuokaan, ainakaan näihin hc-tyyppeihin. Täytyy muistaa, että he uskovat liskoihmisiin.

Vierailija
405/900 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virallinen tieto on, että koronarokotteet ovat tutkimusvaiheessa, joka päättyy 2022-2023. Kuka olisi niin tyhmä, että ottaisi noita näin aikaisessa vaiheessa?

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04368728

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04470427

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04505722

https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT04516746

Jankati jankati, öyh-öyh.

"Myyntiluvan saaneet rokotteet eivät ole kokeellisia rokotteita, vaikka kyseessä olisi ehdollinen myyntilupa. Myös ehdollisen myyntiluvan kohdalla kliiniset lääketutkimukset on tehtävä ennen kuin rokotteille voidaan hakea myyntilupaa. Myyntiluvan saamisen jälkeen on tavallista, että lääketutkimuksia jatketaan esimerkiksi uusiin käyttöaiheisiin tai henkilöryhmiin, kuten lapsille." (Fimea)

Fimean byrokraattinen päätös antaa myyntilupaa ei poista sitä tosiasiaa, että kliiniset kokee ovat edelleen käynnissä. Jos tutkimukset tulevat valmiiksi 2022-2023, niin eivät ne ole valmiita ennen sitä. Voihan Fimea tai STM julistaa kuun olevan juustoa ja lyödä siihen virallisen leiman, mutta se on vain heidän päätöksensä.

Ne on hyväksytty ihan Euroopan lääkevirastossakin, täällä ketjussa oli aiemmin siihenkin linkki. On ihan selvää, että ne valtavan laajojen tutkimusten viimeistelyn ottaa aikaa.

Vierailija
406/900 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen on todennäköisesti vastasyntynyt vauva. 😭

Eikös myös Suomessa ole raskaana olevia naisia jouduttu abortoimaan, kun äiti on sairastunut koronaan ja joutunut tehohoitoon.

Ja joudutaan valitsemaan äidin vai lapsen henki

Vierailija
407/900 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko omla mahdollista, että koronapassi tulisi koskemaan esimerkiksi lasten/nuorten harrastuksia? Niin, etteivät rokottamattomat saisi näihin osallistua?

Itse en tiedä, kuinka tarpeellista perusterveiden 12-15v rokottaminen on, jos/kun riskiryhmät on rokotettu? Jos ko.ikäryhmässä tauti kuitenkin lieväoireinen.

Mielestäni tämä on todella vaikea päätös tehdä omien lasten kohdalla.

Itse olen rokotuksen ottanut. Ja laspetkin on aivan normaalisti rokoteohjelman mukaisesti rokotettu. Paitsi hpv:tä ei ole otettu.

Ei sun tarvitse sitä päättääkään,lapset saa päättää sen ihan itse.

Tämä on kyllä typerä kommentti.  Kyllä vanhempien pitää keskustella lastensa kanssa ja vaikka päättääkin heidän puolestaan.   Lasta ei pidä jättää yksin.   Joku 12-vuotias on lapsi ja moni poika vielä parikymppisenäkin, ei pidä jättää yksin. 

Vierailija
408/900 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun on valittava kahdesta pahasta, niin kyllä rokotteelle, sillä en halua ottaa vanhempana sitä riskiä, jos lapsi sairastaa vakavan muodon koronasta, niin sitä rääkkiä tehohoidossa ja mahdollista kuolemaa.

On hyvä muistaa, Suomessa on ollut myös perusterveitä lapsia ja nuoria ollut tehohoidossa.

Myös tehohoidossa liittyy kuoleman riski.

https://yle.fi/uutiset/3-11300346

EDELLEENKIN KYSYN LÄHTEITÄ SILLE, ETTÄ LAPSIA OLISI OLLUT TEHOHOIDOSSA. LUULISI OLEVAN HELPPO NOPEASTI LINKATA JUTTUA SIITÄ?

Vierailija
409/900 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Virallinen tieto on, että koronarokotteet ovat tutkimusvaiheessa, joka päättyy 2022-2023. Kuka olisi niin tyhmä, että ottaisi noita näin aikaisessa vaiheessa?

"Myyntiluvan saaneet rokotteet eivät ole kokeellisia rokotteita, vaikka kyseessä olisi ehdollinen myyntilupa. Myös ehdollisen myyntiluvan kohdalla kliiniset lääketutkimukset on tehtävä ennen kuin rokotteille voidaan hakea myyntilupaa. Myyntiluvan saamisen jälkeen on tavallista, että lääketutkimuksia jatketaan esimerkiksi uusiin käyttöaiheisiin tai henkilöryhmiin, kuten lapsille." (Fimea)

Ihan kiva tieto tuossa, että tutkimuksia sentään jatketaan lapsille :D Nyt kun niitä jo piikitellään surutta lapsille. Katotaan nyt sitten parin vuoden päästä mihin tuloksiin tutkimukset tulevat.

Hassuinta tässä keskustelussa on, että riskiryhmien rokotuksissa kukaan ei älähtänyt MITÄÄN vastalausetta. Sama työikäisissä.

Nyt kun kyseessä ovat nuoret, jotka ovat olleet etäkoulussa ja -harrastuksissa kohta kaksi vuotta, niin joku ryhmittymä saa päähänsä, että rokotteet ovat vaarallisia. Epäloogisuuden ylistys!

Taidat olla hieman yksinkertainen. Tilastot kertovat, että korona voi olla riskiryhmälle vaarallinen, mutta lapsille se ei sitä ole. Kokeellisia rokotteita ei tulisi piikittää lapsiin turhan takia, se on minun mielipide.

Juuri näin.

Jos on 60v riskiryhmäläinen, jolle rokotus todennäköisesti antaa suojan vakavaa tautia vastaan, niin kannattaa varmaankin ottaa rokotus. Elämää on vielä edessä jonkin verran, ja itse tauti on hänelle suurempi riski kuin rokotus.

Sitten on 13v lapsi. Ei riskiryhmää ja käytännössä ei mitään riskiä saada vakavaa koronatartuntaa. Rokotteessa on jonkinlainen riski, että se aiheuttaisi jopa loppuelämäksi jotain haittaa. Ei välttämättä, mutta me emme voi olla varmoja. Tällä lapsella on koko elämä edessään. Turha ottaa riskiä rokotteesta, koska emme ole varmoja sen pitkäaikaisvaikutuksista.

Lapselle ei voi tulla mitään haittaa lievemmästä koronataudista? Missä näin on kerrottu?

Voi tulla. Voi tulla myös rokotteesta. Voi tulla rokotteesta + koronatartunnasta. Voi tulla kahdesta rokotteesta + koronatartunnasta. Onhan näitä kombinaatioita. Riski kuitenkin on pieni, jos saat koronatartunnan, että siitä tulisi pitkäaikaisia haittoja.

Vierailija
410/900 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivon että rokottamattomat kuolevat koronaan tuskallisesti.

Vierailija
411/900 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aidosti kiinnostaisi, että jos tämä Delta on nyt selkeästi hyvin vaarallinen lapsille ja nuorille ja siksi rokotteen ottaminen on heille välttämätöntä, niin miksi kouluja ei ole laitettu etään siksi aikaa, kunnes suurin osa/kaikki halukkaat on rokotteen molemmat annokset saanut?

Kun aiemmilla huonommin leviävilä varianteilla, joista ei lapsille käsittääkseni kovin tuntunut ainakaan viranomaisten mielestä olevan vaaraa, etään mentiin.

Ja onko jokainen, joka lapselleen tämän rokotteen ottaa, varustanut lapsen toiseen rokotukseen asti sinne lähikouluun FFP2-maskilla, jolla lapsi oikeasti saa edes jotain suojaa? Ja jos ei, miksi rokote on tarpeen, jos suojautuminen tässä välissä ei ole, kun on iso mahdollisuus että juuri nyt saa sen Deltan. Täällä koulu ollut käynnissä kolme päivää ja jo useampia koulukaranteeneja asetettu eri kouluihin.

Vierailija
412/900 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko omla mahdollista, että koronapassi tulisi koskemaan esimerkiksi lasten/nuorten harrastuksia? Niin, etteivät rokottamattomat saisi näihin osallistua?

Itse en tiedä, kuinka tarpeellista perusterveiden 12-15v rokottaminen on, jos/kun riskiryhmät on rokotettu? Jos ko.ikäryhmässä tauti kuitenkin lieväoireinen.

Itse olen rokotuksen ottanut. Ja laspetkin on aivan normaalisti rokoteohjelman mukaisesti rokotettu. Paitsi hpv:tä ei ole otettu.

Tämä on kyllä typerä kommentti.  Kyllä vanhempien pitää keskustella lastensa kanssa ja vaikka päättääkin heidän puolestaan.   Lasta ei pidä jättää yksin.   Joku 12-vuotias on lapsi ja moni poika vielä parikymppisenäkin, ei pidä jättää yksin. 

Päätös pitäisi jättää viranomaisille, sillä osa ihmisistä on aivan liian tyhmiä tehdäkseen oikean päätöksen, joka on luonnollisesti rokotteen ottaminen.

Vierailija
413/900 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei näihin kulkutautimyönteisiin tehoa varmaan tuokaan, ainakaan näihin hc-tyyppeihin. Täytyy muistaa, että he uskovat liskoihmisiin.

Argumentitko taas loppu?

Vierailija
414/900 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva tieto tuossa, että tutkimuksia sentään jatketaan lapsille :D Nyt kun niitä jo piikitellään surutta lapsille. Katotaan nyt sitten parin vuoden päästä mihin tuloksiin tutkimukset tulevat.

Hassuinta tässä keskustelussa on, että riskiryhmien rokotuksissa kukaan ei älähtänyt MITÄÄN vastalausetta. Sama työikäisissä.

Nyt kun kyseessä ovat nuoret, jotka ovat olleet etäkoulussa ja -harrastuksissa kohta kaksi vuotta, niin joku ryhmittymä saa päähänsä, että rokotteet ovat vaarallisia. Epäloogisuuden ylistys!

Taidat olla hieman yksinkertainen. Tilastot kertovat, että korona voi olla riskiryhmälle vaarallinen, mutta lapsille se ei sitä ole. Kokeellisia rokotteita ei tulisi piikittää lapsiin turhan takia, se on minun mielipide.

Juuri näin.

Jos on 60v riskiryhmäläinen, jolle rokotus todennäköisesti antaa suojan vakavaa tautia vastaan, niin kannattaa varmaankin ottaa rokotus. Elämää on vielä edessä jonkin verran, ja itse tauti on hänelle suurempi riski kuin rokotus.

Sitten on 13v lapsi. Ei riskiryhmää ja käytännössä ei mitään riskiä saada vakavaa koronatartuntaa. Rokotteessa on jonkinlainen riski, että se aiheuttaisi jopa loppuelämäksi jotain haittaa. Ei välttämättä, mutta me emme voi olla varmoja. Tällä lapsella on koko elämä edessään. Turha ottaa riskiä rokotteesta, koska emme ole varmoja sen pitkäaikaisvaikutuksista.

Samoilla sanoilla myös täällä hämeessä ollaan.

Lapsen luokalta ei aimakaan perjantaina ollut kukaan mennyt rokotuksiin.

Kouluissa ei meillä rokoteta vaan omalla ajalla varataan aika rokotuspisteeseen.

Emme ota rokotetta.

Terv

12 vuotiaan äiti

Vierailija
415/900 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän fiksu 12-vuotias itse päätteli, että ei tarvitse rokotetta, kun tauti ei vaikuttaisi olevan ikäisilleen vaaraksi. Ylpeä olen tytöstämme, että osaa ajatella noinkin pitkälle.

Voipi olla että makaa sitten pian teholla kuten USA:ssa nyt moni. Vai eikö tämäkään koske Suomea?

Veikkaan että kun tapahtuu tai kun se kaiken salailun jälkeen uutisoidaan THLn suunnalta että teholle tulee paljon lapsia ja ensimmäiset kuoleman julki niin näille rokotekieltäytyjille tulee tulipalokiire piikille.

Suomessa ei edelleenkään ole YKSIKÄÄN lapsi ollut teholla saatika kuollut. Voisi olla, jos täällä olisi yhtä monta asukasta kuin jenkeissä ja samanlainen lihavuusepidemia.

MUTTA KUN EI OLE!

Pakko aiheuttaa sinulle paha pettymys, mutta Suomessa on valitettavasti viisi lasta hoidettu teholla koronan takia. Juuri luin lehdestä.

LAITA IHMEESSÄ LINKKIÄ? MINÄ LUIN, ETTÄ 5 ALLE 20-VUOTIASTA OLISI OLLUT, MUTTA LAPSISTA EN OLE LUKENUT TUOLLAISTA?

Vierailija
416/900 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päätös pitäisi jättää viranomaisille, sillä osa ihmisistä on aivan liian tyhmiä tehdäkseen oikean päätöksen, joka on luonnollisesti rokotteen ottaminen.

Juurikin näin. Tästäkin ketjusta näkee millaista debiiliä täällä rokotepelkoista humpuukia jauhaa.

Vierailija
417/900 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua aidosti kiinnostaisi, että jos tämä Delta on nyt selkeästi hyvin vaarallinen lapsille ja nuorille ja siksi rokotteen ottaminen on heille välttämätöntä, niin miksi kouluja ei ole laitettu etään siksi aikaa, kunnes suurin osa/kaikki halukkaat on rokotteen molemmat annokset saanut?

Kun aiemmilla huonommin leviävilä varianteilla, joista ei lapsille käsittääkseni kovin tuntunut ainakaan viranomaisten mielestä olevan vaaraa, etään mentiin.

Ja onko jokainen, joka lapselleen tämän rokotteen ottaa, varustanut lapsen toiseen rokotukseen asti sinne lähikouluun FFP2-maskilla, jolla lapsi oikeasti saa edes jotain suojaa? Ja jos ei, miksi rokote on tarpeen, jos suojautuminen tässä välissä ei ole, kun on iso mahdollisuus että juuri nyt saa sen Deltan. Täällä koulu ollut käynnissä kolme päivää ja jo useampia koulukaranteeneja asetettu eri kouluihin.

TÄMÄ!

Vierailija
418/900 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Lapselle ei voi tulla mitään haittaa lievemmästä koronataudista? Missä näin on kerrottu?

Voi tulla. Voi tulla myös rokotteesta. Voi tulla rokotteesta + koronatartunnasta. Voi tulla kahdesta rokotteesta + koronatartunnasta. Onhan näitä kombinaatioita. Riski kuitenkin on pieni, jos saat koronatartunnan, että siitä tulisi pitkäaikaisia haittoja.

Mulle riittää haitaksi sekin että lapsi joutuisi vaikka tiputukseen sairaalaan kun saa koronan. Jos se on estettävissä rokotteella hyöty on ihan riittävä, samoin jos hän välttyy rokotteella viikon tai kahden sairastamiselta.

Vierailija
419/900 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Turha ottaa riskiä koska Koronasta on tulee pitkäaikaisvaikutuksisia. Rokotteesta tulee vähemmän.

Miksi koronarokotteelle tehdään vielä tutkimuksia, jos SINÄ kerta voit varmaksi sanoa, että rokotteesta tulee vähemmän pitkäaikaisvaikutuksia?

Vierailija
420/900 |
14.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juurikin näin. Tästäkin ketjusta näkee millaista debiiliä täällä rokotepelkoista humpuukia jauhaa.

Olisko jotain konkreettista näyttöä?