Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi amerikkaa ihannoidaan, mutta venäjää halveksutaan?

Vierailija
03.09.2014 |

Amerikka on sotinut niin kauan kuin vain muistan. Mutta sillä ei oo vissiin mitään väliä.

Kommentit (95)

Vierailija
21/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole nykyään mene päinvastoin! 

Vierailija
22/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 08:16"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 07:38"]

heh, kuvaavaa että juntit vaatii autoja ja selfiepuhelimia, kun kyseessä on maa joka on antanut ihmiskunnalle Tolstoin, Dostojevskin, Tšaikovskin jne.

[/quote]

Näiden ihailunko pitäisi näkyä jokapäiväisessä elämässä 2000-luvulla? :D Joka päivä jotain juttua lehdissä  venäläläisistä suurmiehistä, ihana ajatus. (no, kyä se cheek-vouhotuksen tietysti voittaisi, vaikka vähän pakotukselta tuntuisikin)
[/quote]
Kysymys oli kuitenkin että miksi venäjää pitää halveksua mut amerikka on hyvä maa vaikka amerikkakin jatkuvasti on sodas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan venäjää halveksi enää nykyään. Ainoastaan kateelliset raivoaa, kun jopa bussimatkustajat ostelevat tuhansilla euroilla rompetta mukaansa. Se kun pistää vihaksi se sellainen nähdä. 

Vierailija
24/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 07:37"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 07:35"]Mita sielta Venajalta on tullut ihailtavaksi? Muotia, jokapaivan teknologiaa, haluttavia autoja, elokuvia joita naytetaan ympari maailmaa, mita? [/quote] Korkeakulttuuria näin esimerkkinä.

[/quote]Sekö että muutama besserwisser sanoo mikä on korkeakultturelliä

T.Tavja hälönen

Vierailija
25/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin makaa kuin petaa

Vierailija
26/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 08:09"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 07:54"]Amerikkaa ei erityisesti ihannoida vaan päinvastoin suomalaiset hyvin usein pätevät sillä kuinka jenkit ovat tyhmiä ja me niin paljon fiksumpia.  Itse kulttuurialan ihmisenä tiedän hyvin venäläisen taiteen arvon. Mutta Putin ja kumppanit tuskin voivat ottaa kunniaa siitä, mitä Tšehov tai Sostakovits ovat tehneet. Tai nykytaiteilijatkaan. Venäjällä on käynnissä valtavat ihmisoikeusrikkomukset ja Ukrainan tilanne on todella härski. Jos ei näitä kritisoi, niin mitä?      [/quote] Onko kritisointi sitä että jokaista venäläistä vainotaan täällä. Ryssitellään, käsketään painumaan takaisin venäjälle, pahoinpidellään ja autoja poltettu? Näin täälläpäin ja ennen ukrainan sotaa jo tälläistä.

[/quote]

Okei, tiedättekö, että tollaset kirjotukset on todella huolestuttavia. Ukrainan tilanteen "laukaisijana" (lue=tekosyynä) oli venäjänkielisten ja venäläisen kulttuurin kuviteltu vaino. Venäjän kieltä ei haluttu virallistaa siellä kielenä. Tää on juuri sitä propagandaa, mitä Venäjällä lietotsotaan länsimaista, kuinka venäläisiä kohdellaan kaltoin täällä. Osaksi siksi, että Putin ei halua että venäläiset muuttavat ulkomaille (laskeva väestönmäärä, vasta vastikään lähtenyt kasvuun) osaksi siksi, että jos sota tulee he näkevät meidät julmina natseina jotka ansaitsevat kauheudet. Silmä silmästä, hammas hampaasta.

Olen puoliksi venäläinen. Äitini on kokonaan venäläinen. Äitiäni on ryssitelty pari kertaa. Minua ei IKINÄ, koko elämäni aikana. Ei koulussa, ei missään. Kumpaakaan ei ole pahoinpidelty, autot pysyy hyvin pihatiellä, kummallekaan ei ole toivotettu paluuta Venäjälle. Kuulin juuri radiosta, kuinka kuulemma venäjää ei voi puhua metrossa. ÖÖ, mitä vittua? Viimeksi eilen hopisin mamin kanssa kun olin tulossa kotiin. Kukaan ei korvaansakaan lotkauttanut. Näitä paskapuheita ei saa kuitata totena, koska oikeasti suomalaiset ei todellakaan ole rasistisia. Jos olet kokenut rasisimia venäläistaustasi vuoksi, uskon vahvasti, että syynä ei ollut rasismi vaan oma käytöksesi. Jos huudat puhelimeen metrossa, etuilet tai käyttäydyt töykeästi, sulle ollaan töykeitä käytöksesi takia, ei sen takia, että olisit jokin vainottu. Turha siis ripotella tuhkaa pään päälle ja paistatella tossa ylevässä marttyyriliekin valossa.

Nää puheet pitää nitistää alkuunsa. Äiti on seurannut sydän syrjällään Ukrainan tilannetta. On sanonu, että ryssittely on ollut aika pieni hinta siitä, että isä voi mennä töihin ilman että häntä ammuttaisiin (pappani kuoli siihen, että ammuttiin velkojen takia, asiaa ei koskaan tutkittu) , mä saan hyvän koulutuksen, on saanut äitiyspakkauksen, turvallisen maan jossa asua. Äidin mukaan suomi on ihan paratiisi, ja jos mä valitan niin mulle suututaan :D Joten suomalaisen median kannattaisi vähän katsoa, miten hypersensitiivinen on tolle rasismipelolleen, että julkaiseeko näitä mukauutisia, että metrossa ei voisi puhua venäjää. Me ei kaivata tänne mitään pelastusta.

Vierailija
27/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 07:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 07:22"]Ei amerikkaa ihannoida. Eikä edes USAa.   mutta usa ei ole koskaan aktiiviesti sotinut täällä. Koku toinen on, monesti. Sillä on väliä. [/quote] Kuitenkin amerikka on jatkuvasti sodassa ja sortaa muita kansoja. Sillä ei ole mitään väliä kun ei liity meihin?

[/quote]

Samalla lailla menestyneitä urheilijoita ihaillaan, vaikka ne pieksevät muita urheilijoita. Eikö sillä ole mitään väliä, että kyykyttää muita?

Vierailija
28/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos 28:lle!

Asun pääkaupunkiseudulla enkä ole täällä liikkuessani kuullut koskaan ryssittelyä. Sen esiin nostaminen tuntuukin aika yllättävältä. Suomen ja Venäjän suhteet olivat ennen Ukrainen kriisiä mielestäni erittäin hyvässä kunnossa. Nyt on sitten käynnissä jonkinlainen molemminpuolinen epäluulon ja jopa sodan lietsonta, jota en Ukrainen kriisistä huolimatta täysin jaksa käsittää. Valitettavasti Venäjän toimenpiteet Ukrainessa osoittaivat, että niin minun kuin monen muunkin toivoma ja arvostama rauhallinen aikakausi Euroopassa taitaa ainakin joksikin ajaksi olla päättynyt.

Lopuksi: en arvosta USA:n kaikkia toimia eräänlaisena maailmanpoliisina, mutta USA:n tekemät virheet eivät mielestäni kuitenkaan milläään tavalla oikeuta Venäjää tekemään vastaavia virheitä.

Vierailija
29/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 08:09"]Onko kritisointi sitä että jokaista venäläistä vainotaan täällä. Ryssitellään, käsketään painumaan takaisin venäjälle, pahoinpidellään ja autoja poltettu? Näin täälläpäin ja ennen ukrainan sotaa jo tälläistä.

[/quote]

Itseasiassa tuttu otti turpiinsa tänä kesänä ja toiselta poltettiin auto. Molemmat ovat kyllä suomalaisia. Mitä kritisointia tuo on?

Vierailija
30/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 08:55"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 07:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 07:22"]Ei amerikkaa ihannoida. Eikä edes USAa.   mutta usa ei ole koskaan aktiiviesti sotinut täällä. Koku toinen on, monesti. Sillä on väliä. [/quote] Kuitenkin amerikka on jatkuvasti sodassa ja sortaa muita kansoja. Sillä ei ole mitään väliä kun ei liity meihin?

[/quote]

Samalla lailla menestyneitä urheilijoita ihaillaan, vaikka ne pieksevät muita urheilijoita. Eikö sillä ole mitään väliä, että kyykyttää muita?

[/quote]

Öö, missä universumissa sä oikein elät? Yksikään menestynyt urheilija ei ole "pieksänyt" muita urheilijoita. Mitä ihmettä? Jos taklaaminen kuuluu lajiin, esim. jalkapallo tai lätkä niin se on vähän eri asia. YLeisurheilukentillä tai kilpavoimistelussa ei ketään piestä. Olet todella, todella omituinen.

Vierailija
31/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 08:28"]Ei kukaan venäjää halveksi enää nykyään. Ainoastaan kateelliset raivoaa, kun jopa bussimatkustajat ostelevat tuhansilla euroilla rompetta mukaansa. Se kun pistää vihaksi se sellainen nähdä. 
[/quote]
no se.

Vierailija
32/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 08:50"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 08:09"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 07:54"]Amerikkaa ei erityisesti ihannoida vaan päinvastoin suomalaiset hyvin usein pätevät sillä kuinka jenkit ovat tyhmiä ja me niin paljon fiksumpia.  Itse kulttuurialan ihmisenä tiedän hyvin venäläisen taiteen arvon. Mutta Putin ja kumppanit tuskin voivat ottaa kunniaa siitä, mitä Tšehov tai Sostakovits ovat tehneet. Tai nykytaiteilijatkaan. Venäjällä on käynnissä valtavat ihmisoikeusrikkomukset ja Ukrainan tilanne on todella härski. Jos ei näitä kritisoi, niin mitä?      [/quote] Onko kritisointi sitä että jokaista venäläistä vainotaan täällä. Ryssitellään, käsketään painumaan takaisin venäjälle, pahoinpidellään ja autoja poltettu? Näin täälläpäin ja ennen ukrainan sotaa jo tälläistä.

[/quote]

Okei, tiedättekö, että tollaset kirjotukset on todella huolestuttavia. Ukrainan tilanteen "laukaisijana" (lue=tekosyynä) oli venäjänkielisten ja venäläisen kulttuurin kuviteltu vaino. Venäjän kieltä ei haluttu virallistaa siellä kielenä. Tää on juuri sitä propagandaa, mitä Venäjällä lietotsotaan länsimaista, kuinka venäläisiä kohdellaan kaltoin täällä. Osaksi siksi, että Putin ei halua että venäläiset muuttavat ulkomaille (laskeva väestönmäärä, vasta vastikään lähtenyt kasvuun) osaksi siksi, että jos sota tulee he näkevät meidät julmina natseina jotka ansaitsevat kauheudet. Silmä silmästä, hammas hampaasta.

Olen puoliksi venäläinen. Äitini on kokonaan venäläinen. Äitiäni on ryssitelty pari kertaa. Minua ei IKINÄ, koko elämäni aikana. Ei koulussa, ei missään. Kumpaakaan ei ole pahoinpidelty, autot pysyy hyvin pihatiellä, kummallekaan ei ole toivotettu paluuta Venäjälle. Kuulin juuri radiosta, kuinka kuulemma venäjää ei voi puhua metrossa. ÖÖ, mitä vittua? Viimeksi eilen hopisin mamin kanssa kun olin tulossa kotiin. Kukaan ei korvaansakaan lotkauttanut. Näitä paskapuheita ei saa kuitata totena, koska oikeasti suomalaiset ei todellakaan ole rasistisia. Jos olet kokenut rasisimia venäläistaustasi vuoksi, uskon vahvasti, että syynä ei ollut rasismi vaan oma käytöksesi. Jos huudat puhelimeen metrossa, etuilet tai käyttäydyt töykeästi, sulle ollaan töykeitä käytöksesi takia, ei sen takia, että olisit jokin vainottu. Turha siis ripotella tuhkaa pään päälle ja paistatella tossa ylevässä marttyyriliekin valossa.

Nää puheet pitää nitistää alkuunsa. Äiti on seurannut sydän syrjällään Ukrainan tilannetta. On sanonu, että ryssittely on ollut aika pieni hinta siitä, että isä voi mennä töihin ilman että häntä ammuttaisiin (pappani kuoli siihen, että ammuttiin velkojen takia, asiaa ei koskaan tutkittu) , mä saan hyvän koulutuksen, on saanut äitiyspakkauksen, turvallisen maan jossa asua. Äidin mukaan suomi on ihan paratiisi, ja jos mä valitan niin mulle suututaan :D Joten suomalaisen median kannattaisi vähän katsoa, miten hypersensitiivinen on tolle rasismipelolleen, että julkaiseeko näitä mukauutisia, että metrossa ei voisi puhua venäjää. Me ei kaivata tänne mitään pelastusta.
[/quote]
No ei siitä montaakaan vuotta ole kun lehdissä oli juttua, että venäläisiä opiskelijoita pelottaa kulkea yksin. Lapualla tosiaan poltettiin venäläisten auto ja muuta paskaa.

Vierailija
33/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 08:58"]

Kiitos 28:lle!

Asun pääkaupunkiseudulla enkä ole täällä liikkuessani kuullut koskaan ryssittelyä. Sen esiin nostaminen tuntuukin aika yllättävältä. Suomen ja Venäjän suhteet olivat ennen Ukrainen kriisiä mielestäni erittäin hyvässä kunnossa. Nyt on sitten käynnissä jonkinlainen molemminpuolinen epäluulon ja jopa sodan lietsonta, jota en Ukrainen kriisistä huolimatta täysin jaksa käsittää. Valitettavasti Venäjän toimenpiteet Ukrainessa osoittaivat, että niin minun kuin monen muunkin toivoma ja arvostama rauhallinen aikakausi Euroopassa taitaa ainakin joksikin ajaksi olla päättynyt.

Lopuksi: en arvosta USA:n kaikkia toimia eräänlaisena maailmanpoliisina, mutta USA:n tekemät virheet eivät mielestäni kuitenkaan milläään tavalla oikeuta Venäjää tekemään vastaavia virheitä.

[/quote]

USA:n puolustukseksi voi sanoa myös, että se ei valloita mitään maita, saatikka naapurimaita, kuin väliaikaisesti esim. Irak jos on pakko. Toiseksi, se ei lähde "puolustamaan" sotajoukoilla ulkomailla asuvia kansalaisiaan.

Vierailija
34/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 09:00"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 08:09"]Onko kritisointi sitä että jokaista venäläistä vainotaan täällä. Ryssitellään, käsketään painumaan takaisin venäjälle, pahoinpidellään ja autoja poltettu? Näin täälläpäin ja ennen ukrainan sotaa jo tälläistä.

[/quote]

Itseasiassa tuttu otti turpiinsa tänä kesänä ja toiselta poltettiin auto. Molemmat ovat kyllä suomalaisia. Mitä kritisointia tuo on?
[/quote]
No noihin oli syy vain se kun olivat venäläisiä.

Vierailija
35/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Venäjä siirrettäisiin keskelle afrikkaa niin se ei eroaisi mitenkään naapurimaista, ja jos amerikalle tehtäisiin sama juttu niin se olisi sivistyneempi, kehittyneempi, rikkampi, ja moraaliltaan ja lainsäädännöltään parempi kuin naapurivaltiot. Ja lisänä vielä Poliisin, armeijan, ja oikeuslaitoksen korruptio.

Vierailija
36/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mita kansoja USA sortaa ja miten?

Vierailija
37/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 08:50"]

[/quote]

[/quote]

Erinomainen kirjoitus. Aivan samaa mieltä, riippuu todellakin miten itse käyttäydyt.

Asun suomalaisena itsekin ulkomailla enkä tosiaankaan ala täällä uhomaan, haukkumaan asuinmaatani ym. sontaa. Käyttäydytään kunnolla ja ollaan ystävällisiä ja reiluja niin ei ole mitään vaikeuksia.

Vierailija
38/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

USA on demokratia, Venäjä diktatuuri. Tässä on jo aika oleellinen ero. 

Vierailija
39/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan Venäjällä paljon luonnovarojakin.

Ja ne ihmiset! Niin vieraanvaraisia ja lapsirakkaita.

Minua kohdeltiin kuin prinsessaa lapsena siellä, annettiin ruusuja ja suklaata.

Upea kieli, ruoka ei ehkä minun makuun. Se musiikki. Paljon paljon kaikkea hienoa.

Matkustamme ympri maailmaa, harva on käynyt Venäjällä.

Vierailija
40/95 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 09:08"][quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 08:50"]

[/quote]

[/quote]

Erinomainen kirjoitus. Aivan samaa mieltä, riippuu todellakin miten itse käyttäydyt.

Asun suomalaisena itsekin ulkomailla enkä tosiaankaan ala täällä uhomaan, haukkumaan asuinmaatani ym. sontaa. Käyttäydytään kunnolla ja ollaan ystävällisiä ja reiluja niin ei ole mitään vaikeuksia.
[/quote]
Itse olen kärsinyt rasismista ihan vain sen takia kun äitini on venäläinen. Olen aina ollut kiltti ja hyväkäytöksinen joten se ei johdu siitä että käyttäytyisin huonosti.