Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen elitistirouvat lahjoittavat lastenvaatteet ja lelut Venäjälle

Vierailija
02.09.2014 |

Helppo se on sulkea silmät suomalaiselta lapsiperheköyhyydeltä ja tehdä avustustyötä ulkomaille. En sano, että Venäjän lapset ei vaatteita ja leluja tarvitsisi, mutta seuratkaa nyt hyvät ihmiset kotimaan talousuutisia. Arvostan TODELLA hyväntekeväisyyttä, mutta kohdentakaa apu ensin Suomeen ja toissijaisesti ulkomaille. Venäjästä sen verran, että on kuvottavaa, että maalla on varaa sotilaallisesti tunkeutua toiseen maahan, mutta ei huolehtia oman maan kansalaisista!

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 08:20"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 07:59"]

Käytetyt vaatteet ei taida kelvata kenellekään, paitsi meille. Tuntuu, että mitä köyhempi lapsiperhe, siis ihan toimeentulotuella elävä, sitä hienommat vaatteet lapsilla on. Mutta sama se.

Tämän kokeneena yritän kierrättää mahdollisimman paljon ja kannan kaupasta ihan minimimäärän vaatetta kotiin. Kierrätetään perheen ja kavereiden kesken.

[/quote]

Saman huomasin kun olin 3 lapsen köyhä yh aikoinaan. Sossun hoidokkien lapsilla oli uudet Reiman haalarit, vimpan päälle vaunut yms. Harrastukset maksettiin jne. Omat lapset kulki rehellisesti kavereiden kanssa kierrätetyissä ja perityissä vaatteissa, harrastivat vuorovuosina eivätkä edes haaveilleet mistään merkkivaatteista.

Myönnän avoimesti olevani vähän rasisti ja sossupummien vihaaja - mun verorahat kelpaa kyllä mutta jos jotain tukea tarvitsisi niin käännetään heti selkä.

[/quote]

Olen sossun asiakas. Ostan kaikki lasten ja omat vaatteet kierrätettyinä ja lahjoitan turvakodeille ne, mitkä itseltä ja lapsilta jäävät pieneksi/suureksi tai vain lojumaan kaappiin. Haalarit ja lasten kengät ovat ainoita asioita, joihin säästän rahaa ja ostan uutena (en merkkiuskollisena). Ikävää, että käsityksesi sossupummeista on noin mustavalkoinen. On meitä muunkinlaisia, jotka ovat olosuhteiden pakosta luukulle joutuneet ja yritetään raapia kynsin ja hampain luukulta pois.

Vierailija
22/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 09:24"]

Ei venäjällä ole enää köyhiä niinkuin täällä, alkoholisteja ainoastaan. Sitäpaitsi venäläisessä yhteiskunnassa sukulaiset auttavat toisiaan. 

[/quote] 

Tarkoitin että alkoholistiperheet elää köyhyydessä. Eipä niitäkään niin paljon enää ole venäjällä. Työttömyyttä ei oikeastaan ole ja työssäkäyvät pystyvät hankkimaan kaikenlaista nykyään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 09:18"]

Vaikka en ole eliittirouva voisin mäkin lahjoittaa köyhille venäläisille, joita siellä ihan oikeasti on. On siellä rikkaitakin, joille ei vanhat vaatteet kelpaisi mutta he nyt eivät muutenkaan ole kohderyhmää. Mieluummin oikeasti köyhä venäläinen kuin suomalainen. Mä en nykyään enää tippaakaan tykkää suomalaisista. Ahneita, ilkeitä, pahaa puhuvia ja ärsytäviä valittajia ja nirppanokkia.

[/quote] 

Mikä tää tällainen ihminen on? On oltaa provo, ilmiselvä sellainen 

[/quote] Sori nyt mutta kyllä mä olen IHAN tosissani. Mieluummin autan Venäjän karjalaisia kuin suomalaisia nirppanokkavanhempia.

Vierailija
24/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 10:13"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 09:25"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 09:18"]

Vaikka en ole eliittirouva voisin mäkin lahjoittaa köyhille venäläisille, joita siellä ihan oikeasti on. On siellä rikkaitakin, joille ei vanhat vaatteet kelpaisi mutta he nyt eivät muutenkaan ole kohderyhmää. Mieluummin oikeasti köyhä venäläinen kuin suomalainen. Mä en nykyään enää tippaakaan tykkää suomalaisista. Ahneita, ilkeitä, pahaa puhuvia ja ärsytäviä valittajia ja nirppanokkia.

[/quote] 

Mikä tää tällainen ihminen on? On oltaa provo, ilmiselvä sellainen 

[/quote] Sori nyt mutta kyllä mä olen IHAN tosissani. Mieluummin autan Venäjän karjalaisia kuin suomalaisia nirppanokkavanhempia.

[/quote]

Aikaisemmin niitä oli, kyllä. Nyt olen huomannut että asenne on totaalisesti muuttunut ja vaatteet otetaan todella kiitollisina vastaan.  Meillä on 2 perhettä kenelle annetaan ja hienosti kelpaa 

Vierailija
25/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaahan se tehdä "esitutkintaa" ruohonjuuritasolla ennen avustusten lähettämistä. Siellä saattaa olla jo valmiina paikallisjärjestö, joka tuntee ihmiset ja tilanteet. Olisihan se kiva kohdistaa antamukset todellisten tarpeiden mukaan, esim. lähettää alusvaatteita, koska niitä ei ehkä kehdata suoraan pyytää.

Vierailija
26/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 22:39"]

Minne? En ole eliittirouva, mutta lahjoitan vaatteeni mielellään Venäjälle, koska siellä on apua tarvitsevia. Lahjoittaisin toki Suomeen, jos tietäisin, että menevät oikeasti köyhille ja apua tarvitseville. Turussa oli vuosi sitten tlsityisen ihmisen järjestämä joulukeräys kampanja ja sinne otettiin vastaan ihan kaikkea, tavarat kuulemma lahjoitettiin oikeasti apua tarvitseville. Joulukuun jälkeen bongasin Facebookin kirppareilla tavaraa, jota olin lahjoittanut sinne eli jollekin apua tarvitsevalle ei ilmeisesti kelvannut, kun myi eteenpäin.

[/quote]Sama kai tuo on miten niitä hyödyntää. En tajuu ollenkaan, miksi niitä lahjoitustavaroita ei saisi myydä. Voisithan itse myydä ne ja lahjoittaa rahan, tulisi varmasti tarpeeseen sekin.

Vierailija
27/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensäkin annan aina suoraan. Välikäsi on aina välikäsi, joka yleensä myy eteenpäin. Uffi hyvänä esimerkkinä. Köyhä ei ikinä saa mitään ilmaiseksi joten suora lahjoitus rules. 

Vierailija
28/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoittakaa luotettavien tahojen kautta. Olen valitettavasti nähnyt miten jotkut käyttää hyväkseen tätäkin systeemiä.

Vierailija
29/35 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa paljon hienommalta kun antaa ne Venäjälle. Samalla voidaan leikkiä ettei suomalaisilla ole mitään hätää.

Vierailija
30/35 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minne? En ole eliittirouva, mutta lahjoitan vaatteeni mielellään Venäjälle, koska siellä on apua tarvitsevia. Lahjoittaisin toki Suomeen, jos tietäisin, että menevät oikeasti köyhille ja apua tarvitseville. Turussa oli vuosi sitten tlsityisen ihmisen järjestämä joulukeräys kampanja ja sinne otettiin vastaan ihan kaikkea, tavarat kuulemma lahjoitettiin oikeasti apua tarvitseville. Joulukuun jälkeen bongasin Facebookin kirppareilla tavaraa, jota olin lahjoittanut sinne eli jollekin apua tarvitsevalle ei ilmeisesti kelvannut, kun myi eteenpäin.

Vierailija
31/35 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kautta vaatteita voi lahjoittaa suomalaisille köyhille lapsiperheille? Olen laittanut kirpparille puoli ilmaiseksi (ehjä, puhdas, siisti, h&m:n paita 20snt) jne, ei mene kaupaksi. Kierrätyskeskuskaan ei ota vastaan, kun eivät kuulemma mene. Seurakunnan diakonissa sanoi, ettei hänellä ole resursseja vaatejakeluun. Olen sitten antanut Venäjälle. Vaatteet on haettu kotoa ja kiitetty kauniisti.

Vierailija
32/35 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venäläiset itsehän eivät niitä vaatteita kiitellen kauniisti tule noutamaan. Ei heille kelpaa yhtään sen enempää haalistuneet aikansanähneet verkkarit kuin suomalaisellekaan. Verkkarien pitää olla siistit ja ehjät. Suomalaisten avuntarvitsijoiden oletetaan tyytyvän niihin rikkinäisiin ja kulahtaneisiin. 

Kierrätyskeskus ja kirppari EIVÄT OLE oikeita paikkoja lahjoittaa vähävaraisille lapsiperheille Suomessa. Kokeilepa pelastusarmeijaa ja sossua. Itse olen lahjoittanut vuosittain neljän lapsen vaatteita vuodesta 1998 jolloin ekaa kertaa esikoisen vaatteita laitoin eteenpäin. Hyvin on AINA kelvannut. Ihan kaikki. Kiitostakin olen saanut vaikken sitä eritysiesti ole odottanut.

Vierailija
33/35 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä annoin 5-vuotiaana ison pussillisen my little ponyja venäjälle lastenkotiin. :)

Vierailija
34/35 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 22:56"]

Mä annoin 5-vuotiaana ison pussillisen my little ponyja venäjälle lastenkotiin. :)

[/quote]

Suloista :)

Vierailija
35/35 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 22:29"]

Helppo se on sulkea silmät suomalaiselta lapsiperheköyhyydeltä ja tehdä avustustyötä ulkomaille. En sano, että Venäjän lapset ei vaatteita ja leluja tarvitsisi, mutta seuratkaa nyt hyvät ihmiset kotimaan talousuutisia. Arvostan TODELLA hyväntekeväisyyttä, mutta kohdentakaa apu ensin Suomeen ja toissijaisesti ulkomaille. Venäjästä sen verran, että on kuvottavaa, että maalla on varaa sotilaallisesti tunkeutua toiseen maahan, mutta ei huolehtia oman maan kansalaisista!

[/quote]

miten kotimaan talousuutiset tähän liittyy?

Suomalaisten kannattaisi käyttää 100 eurosta 4,4 euroa maanpuolustukseen (kuten USA) eikä 1,2 euroa (kuten Suomi nyt). Tällöin keskimääräisen av-mamman ostoskoriin olisi 100 euron sijasta käytettävissä 95,6 euroa. Luulenpa että eroa ei moni mamma huomaisi. Kismet jäisi hyllyyn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kahdeksan