Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomen elitistirouvat lahjoittavat lastenvaatteet ja lelut Venäjälle

Vierailija
02.09.2014 |

Helppo se on sulkea silmät suomalaiselta lapsiperheköyhyydeltä ja tehdä avustustyötä ulkomaille. En sano, että Venäjän lapset ei vaatteita ja leluja tarvitsisi, mutta seuratkaa nyt hyvät ihmiset kotimaan talousuutisia. Arvostan TODELLA hyväntekeväisyyttä, mutta kohdentakaa apu ensin Suomeen ja toissijaisesti ulkomaille. Venäjästä sen verran, että on kuvottavaa, että maalla on varaa sotilaallisesti tunkeutua toiseen maahan, mutta ei huolehtia oman maan kansalaisista!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 22:56"]Mä annoin 5-vuotiaana ison pussillisen my little ponyja venäjälle lastenkotiin. :)
[/quote]

mä taas lahjotin mun potan pienenä :)

Vierailija
2/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä avustan jo "köyhiä" lapsiperheitä, joka kuukausi saavat sossusta rahaa, ja se summa menee myös joka kuukausi veroihin, ei edes riitä....venäjä eroaa hiukan suomesta, että siellä ei tueta perheitä lähestulkoon lainkaan. lastenkotiin ne avustukset yleensäkin menee et sillee. tervemenoa tutustumaan vaan, huonommat olot kuin meidän vankiloissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

8, mitä jenkit tekee? HEKÖ huolehtivat köyhistään? Avaa silmäsi, taidat olla hyvin nuori ja naivi.

Vierailija
4/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 22:42"]

Mitä kautta vaatteita voi lahjoittaa suomalaisille köyhille lapsiperheille? Olen laittanut kirpparille puoli ilmaiseksi (ehjä, puhdas, siisti, h&m:n paita 20snt) jne, ei mene kaupaksi. Kierrätyskeskuskaan ei ota vastaan, kun eivät kuulemma mene. Seurakunnan diakonissa sanoi, ettei hänellä ole resursseja vaatejakeluun. Olen sitten antanut Venäjälle. Vaatteet on haettu kotoa ja kiitetty kauniisti.

[/quote]

Monissa neuvoloissa on lahjoituslaatikoita. Kokeile niitä!

Vierailija
5/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoittakaa kuntanne lastensuojeluun, tarve on todellinen!

Vierailija
6/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, lahjoittaisin mielelläni kaikki meiltä lähtevät tavarat ihan kotimaahan jos jollekin vaan kelpaisi. Kirppikselle on ihan turha viedä enkä halua laitta UFFään. Just laitoin faceen viestin että meillä oli vielä pari lasten disney lakanaa ja pyyhettä mutta kenellekään ei kelvannut.

30 vuotta sitten lahjoitin lasten vaatteet vastaanottokoteihin ja lastenkoteihin, leluja myös tarhoihin. Nyt ei sekään enää taida onnistua.

Mielummin laitan ne ilmaiseksi sinne mihin kelpaa eli rajan taakse, sinne on mennyt varmaan kymmeniä jätesäkillisiä lasten ja aikuisten vaatteita, liinavaatteita yms tarvikkeita. Ja tänään lähtee taas jätesäkillinen erittäin hyviä miesten vaatteita (farkkuja, neuleita, paitoja, trikoopaitoja jne)!

Vierailija
7/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niille kuulkaa OIKEASTI kaikki kelpaa rajan takanakaan. 

Vierailija
8/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoitin monta säkillistä vaatteita Venäjän keräykseen. Äitini oli viemässä erään porukan mukana (terveysala) keräystä perille lasten ja vauvojen sairaalaan. Siellä selvisi, että henkilökunta kahmi parhaat vaatteet itselleen ja sairaalaan jääviä vaatteita pidettiin kertakäyttöisinä eli vaatteet laitettiin likaannuttua roskikseen. Oli totuttu, että Suomesta tulee uutta vaatetta tilalle ja ei ole halua pestä niitä. Kyllä tuli itku silmään. Olin ommellut liki 100 harsoa ja hyvää vauvan vaatetta. Jatkossa olen lahjoittanut suomalaisille perheille lasten ja omia vaatteitani ja jollekin ostanut uutta, aina anonyymina. Ja en ole elitisti, tämä on vain yksi tapa tehdä joskus jotain hyvää.

Vierailija
9/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 00:37"]

8, mitä jenkit tekee? HEKÖ huolehtivat köyhistään? Avaa silmäsi, taidat olla hyvin nuori ja naivi.

[/quote]

Jenkeissä sentään rikkaat harrastavat hyväntekeväisyyttä ja moni ihan tavis keskiluokkainenkin "harrastaa" jotain hyväntekeväisyysprojektia. Toisin kun itsekäs rikas ryssä.

Vierailija
10/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 07:19"]

Ei niille kuulkaa OIKEASTI kaikki kelpaa rajan takanakaan. 

[/quote]

Luin kerran jutun missä oli haastateltu näitä  Venäjän karjalaisia joille lähetettiin avustuksena lastenvaatepaketteja. Joku nuori äiti oli kovin harmissaan kun paketti sisälsi vaan vauvanvaatetta eikä siinä ollut mitään hänelle. Olisi toivonut vaatteita, meikkejä ym. itselleen vauvankamppeiden sijasta.  

Vierailija
11/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetyt vaatteet ei taida kelvata kenellekään, paitsi meille. Tuntuu, että mitä köyhempi lapsiperhe, siis ihan toimeentulotuella elävä, sitä hienommat vaatteet lapsilla on. Mutta sama se.

Tämän kokeneena yritän kierrättää mahdollisimman paljon ja kannan kaupasta ihan minimimäärän vaatetta kotiin. Kierrätetään perheen ja kavereiden kesken.

Vierailija
12/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä siksi että Venäjältä löytyy paljon köyhempiä lapsiperheitä? Suomessa on sossu, kokemuksesta voin sanoa että toimeentulotuella todellakin tulee aika hyvin toimeen. Täällä on myös hyvät kirppikset mistä saa halvalla vaatteita.

Vierailija
13/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 07:59"]

Käytetyt vaatteet ei taida kelvata kenellekään, paitsi meille. Tuntuu, että mitä köyhempi lapsiperhe, siis ihan toimeentulotuella elävä, sitä hienommat vaatteet lapsilla on. Mutta sama se.

Tämän kokeneena yritän kierrättää mahdollisimman paljon ja kannan kaupasta ihan minimimäärän vaatetta kotiin. Kierrätetään perheen ja kavereiden kesken.

[/quote]

Ehkä sossun golden card-kerholaisilla onkin tähän varaa mutta itse tunnen pienituloisia monilapsisia perheitä, ei sossun asiakkaita, jossa arvostetaan tosi paljon ilmaiseksi saatua ja kierrätettyä. Monet työssäkäyvät ovat todella tiukilla. 

Vierailija
14/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 07:54"]

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 00:37"]

[/quote]

Jenkeissä sentään rikkaat harrastavat hyväntekeväisyyttä ja moni ihan tavis keskiluokkainenkin "harrastaa" jotain hyväntekeväisyysprojektia. Toisin kun itsekäs rikas ryssä.

[/quote]

Ja silti siinä "hyvinvointivaltiossa" on todella paljon erittäin köyhiä ja osattomia. Mihin lie hyväntekeväisyysrahat menee...

Vierailija
15/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 07:59"]

[/quote]

Saman huomasin kun olin 3 lapsen köyhä yh aikoinaan. Sossun hoidokkien lapsilla oli uudet Reiman haalarit, vimpan päälle vaunut yms. Harrastukset maksettiin jne. Omat lapset kulki rehellisesti kavereiden kanssa kierrätetyissä ja perityissä vaatteissa, harrastivat vuorovuosina eivätkä edes haaveilleet mistään merkkivaatteista.

Myönnän avoimesti olevani vähän rasisti ja sossupummien vihaaja - mun verorahat kelpaa kyllä mutta jos jotain tukea tarvitsisi niin käännetään heti selkä.

Vierailija
16/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilanne on venäjällä se, että vain lastenkodit ja kirkot ottavat enää niitä vastaan. Ne jakaa ne alkoholistiperheiden lapsille. Kehitys venäjällä on ollut niin vauhdikasta nämä 15 viimeistä vuotta ettei normaaleilla työssäkäyvillä ihmisillä ole näille enää mitään tarvetta, ei edes karjalassa. Ostavat kaiken uutena kaupasta. Vois jopa sanoa että voisivat alkaa lähettämään tänne vanhat vaatteensa joka ei ehkä oliskaan mikään tyhmäkään idea. 

Vierailija
17/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sossun golden-card. se oli hauskin heitto pitkään aikaan. 

Vierailija
18/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka en ole eliittirouva voisin mäkin lahjoittaa köyhille venäläisille, joita siellä ihan oikeasti on. On siellä rikkaitakin, joille ei vanhat vaatteet kelpaisi mutta he nyt eivät muutenkaan ole kohderyhmää. Mieluummin oikeasti köyhä venäläinen kuin suomalainen. Mä en nykyään enää tippaakaan tykkää suomalaisista. Ahneita, ilkeitä, pahaa puhuvia ja ärsytäviä valittajia ja nirppanokkia.

Vierailija
19/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei venäjällä ole enää köyhiä niinkuin täällä, alkoholisteja ainoastaan. Sitäpaitsi venäläisessä yhteiskunnassa sukulaiset auttavat toisiaan. 

Vierailija
20/35 |
03.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.09.2014 klo 09:18"]

Vaikka en ole eliittirouva voisin mäkin lahjoittaa köyhille venäläisille, joita siellä ihan oikeasti on. On siellä rikkaitakin, joille ei vanhat vaatteet kelpaisi mutta he nyt eivät muutenkaan ole kohderyhmää. Mieluummin oikeasti köyhä venäläinen kuin suomalainen. Mä en nykyään enää tippaakaan tykkää suomalaisista. Ahneita, ilkeitä, pahaa puhuvia ja ärsytäviä valittajia ja nirppanokkia.

[/quote] 

Mikä tää tällainen ihminen on? On oltaa provo, ilmiselvä sellainen 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi