Mangon blogissa kivoja meikkipurkkeja, vinkkiä?
Itävaltalaisen, saksankielisen Mango-Annan blogissa on tällaisia nättejä Diptyquen loppuun käytettyjen tuoksukynttilöiden putsattuja lasipurkkeja joissa säilöö mm meikkejä ja tuoksunäytteitä, ja joihin laittaa pieniä kukkia
http://mangobluete.com/wp-content/uploads/2013/10/IMG_3569.jpg
Omistan pari tuollaista lasista (toinen Diptyque ja toinen by Malene Birger) joissa enää steariinia pohjalla ja alareunoilla mutta nyt kaipaisin näppärien tee-se-itse tyyppien vinkkiä siihen että miten ne jämät steariinit saisi irroitettua niistä ilman että jää mitään naarmuja tai muita jälkiä, eli tehtyä niistä tuollaisia säilytyspurnukoita. Kiitän kovasti etukäteen :)
Kommentit (19)
Luulin että puhuttiin Mungo-Annasta.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:37"]Luulin että puhuttiin Mungo-Annasta.
[/quote]
Niin mäkin. Pettymys. Jatkan siis mungis-keskustelun etsimistä...
Anteeksi mutta ettekö te ihmiset ymmärrä että se kynttilän vaha jäähtyessään kovettuu putkistoon ja hyvässä lykyssä tukkii ne? Ei se virtaa nestemäisenä puhdistamolle saakka, lämpötila viemäriputkessa tippuu aika äkkiä steariinin sulamispisteen alle. Olen puhdistanut Kivi-tuikkuja laittamalla ne kylmään uuniin ja lämmittällä uunin 100°C. Sitten pyyhin talouspaperilla steariinit pois.
Mä olen saanut steariinin jämät pois laittamalla konetiskiainetta ja kuumaa vettä siihen kippoon. Tosin värillisistä laseista en tiedä sopiiko, varsinkin jos se väri on sillai erillinen pinnoite. Höh, vaikea selittää..
Steariinejakin vaikuttaa olevan erilaisia, toiset todella jähmeitä, toiset rakeisia ja toiset melkein voidemaisia.
Tuo kuvan setti on nätti ja huoleton asetelma, ei vaikuta niin väkisin väännetyltä ja tekemällä tehdyltä kuin mitä monissa suomalaisissa blogeissa valitettavasti näkee.
Kerro saitko ne irti kuumalla vedellä ja tiskiaineella :) Minulla on vielä kynttilöitä polttamatta mutta tuo on kiva idea.
Kynttiläkuppi yön yli pakkaseen ja seuraavana päivänä vahan pitäisi lähteä nätisti irti pohjasta paloina. Varovasti puukolla tai puutikulla napsuttaa paloiksi. Jos pohjaan jää se sydänmetalli (on liimattu kiinni) niin sen pitäisi irrota kuumalla vedellä liuottaen.
Pese hyvin tiskiaineella.
Kynsilakanpoistoaineella lähtee loput kiinnijääneet steariinit ja liimat.
Tässä on sulle tutorial, itsekin olen tuota noudattaen putsannut ne, ja käytän niitä kynille työpöydällä-
http://www.thebeautylookbook.com/2013/07/diptyque-candle-jars-recycled.html
Niitä ei saa pestä jollain fairylla! Se tarra irtoaa.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 21:21"]
Steariinejakin vaikuttaa olevan erilaisia, toiset todella jähmeitä, toiset rakeisia ja toiset melkein voidemaisia.
[/quote]
Noi diptyquen kynttilät on soijasta tehtyjä, eli niiden vaha on todella pehmeää, jotkut parafiinikynttilä kupit on varmaa vaikeampia putsata.
Upota varovasti kuumaan veteen? Vai lähteekö tarrakin sitten....
Kiitos vinkeistä, pitää kokeilla, kerron sitten miten kävi :)
terv. AP
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 22:45"]
Tuo kuvan setti on nätti ja huoleton asetelma, ei vaikuta niin väkisin väännetyltä ja tekemällä tehdyltä kuin mitä monissa suomalaisissa blogeissa valitettavasti näkee.
[/quote]
Ajattelin juuri samaa :D
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 01:25"]
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:37"]Luulin että puhuttiin Mungo-Annasta. [/quote] Niin mäkin. Pettymys. Jatkan siis mungis-keskustelun etsimistä...
[/quote]
Tämän blogin Mango on itseasiassa Itävallan Wienissä asuva ja oikeaa luksuselämää viettävä Anna :D Siltä löytyy upea iso vaatehuonekin merkkilaukuilleen ja muille ihanille asusteilleen :) Joten tälle tyypille voi oikeasti olla kateellinen, ja bloginsa perusteella on vieläpä todella ihana lukijoilleen.
http://lovedailydose.com/wp-content/uploads/2013/08/closet-envy-mangobluete-article-3.jpg
Kaikki tossa viimeisessä kuvassa näyttää niin halvalta... Vuittonit tungettu pieneen lokeroon yhdeksi mytyksi. No, käyttöönhän ne on tarkoitettu mutta silti. En mä säilö edes h&m laukkujani noin ahtaasti.
[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 01:25"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 00:37"]Luulin että puhuttiin Mungo-Annasta.
[/quote]
Niin mäkin. Pettymys. Jatkan siis mungis-keskustelun etsimistä...
[/quote]
Etsimistä? Etkö ole tietoinen siitä nykyisestä pitkästä ketjusta? Ketkun otsikko liittyy naisten keskuudessa suosittuun kirjaan.
.
Hassua, että on oikeasti olemassa myös Mango-Anna -niminen bloggaaja :)
.
Toivottavasti steariinin poisto onnistuu, ap! :)
by Malene Birger-tuoksukynttilöiden lasista lähti vaha liukkaasti pois kun siihen laittoi tiskiainetta ja kuumaa vettä ja antoi liota 2 päivää.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tossa viimeisessä kuvassa näyttää niin halvalta... Vuittonit tungettu pieneen lokeroon yhdeksi mytyksi. No, käyttöönhän ne on tarkoitettu mutta silti. En mä säilö edes h&m laukkujani noin ahtaasti.
Muualla päin Vuittonit ja muut merkkilaukut on pelkkää arkikamaa eikä niistä tehdä mitään numeroa. Vain suomalaiset suorastaan palvovat sitä merkkiä ja kantavat ja säilövät sitä laukkua kuin se olisi heidän esikoislapsensa!
Mitä muuta noissa voisi säilyttää kuin meikkejä, tai laittaa niihin pieniä kukkia jne?