Miksi ette ota lomarahoja veronpalautuksessa
säästätte kuukaudessa enemmin tietyn summan?
Meidän perhe saa tänäkin vuonna melkein 3000€ palautuksia ja voimme mennä melkein minne tahansa.
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:20"]Lomarahoilla tarkoitin etelän matkaa varten varattuja/säästettyjä rahoja.
Meille ollaan kateellisia kun joka vuosi käymme jossain.
Turhaan. Jokainen voi tehdä saman.
[/quote]
Koska saan säästöilleni paremman koron matalariskikessä rahastossa.
Just, mitä urpoja taas. Toisaalta jos on niin urpo ettei muuten saa koskaan lomakuluja säästettyä, on tuo varmaan sitten hyvä keino, ei siinä.
Aivan, se on valinta. Tarkoitin vain että turha olla kateellinen kun itse voi tehdä saman.
Toiset pystyy olemaan tuhlaamatta vaikka rahat olisi omallakin tilillä.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:27"]
Siis meinaat, etä tarkoituksellisesti laittaisi veroprosentin niin korkeaksi, että tulee paljon palautuksia. Eiköhän suurin osa kuitenkin mielellään ota sen siihen arkeen ja sitten säästä, jos on mahdollista.
[/quote]
Näinhän se on ja ei monella pienipalkkaisella ole varaa maksella mitään ylisuuria veroja pitkin vuotta jotta sitten pamahtaisi parin tonnin veronpalautukset. Kyllä monelle jokainen satanen minkä tienaa on tärkeä ja veron korottaminen voi tehdä siitä arjesta juuri aivan liian tiukkaa. Jos siis sen ylisuuren veroprosentin jälkeen jää ihan tarpeeksi niin mikäs sitten.8195
Mekin säästämme noin ja ei taatusti tulisi säästettyä arjessa samaa summaa! Myös meille aina ihmetellään millä rahalla oikein matkustatte. Häämatkalle saatiin palautuksina 4000e :)
Ymmärsinkö nyt oikein, että ap + perhe maksaa tarkoituksela korkeamman prosentin mukaan veroja, jotta saavat sitten veronpalautetta seuraavan vuoden joulun alla? No, jokainen taaplaa tyylillään, kuten tavataan sanoa.
[/quote]
Näin tekee moni, koska omalla taloudenhallinnallaan ei kykene säästämään. Sitten kehuskelee facebookissa, kuinka saa "lahjan" valtiolta. Joo, jos haluaa ajatella, että se summa, jonka on lainannut valtiolle, on lahja, niin voi kai sitä niinkin kuvitella, mutta omaa rahaa se joka tapauksessa on eikä mitään valtion hellämielisesti jakamaa extraa.
Itse pyrin pitämään prosentin kohdillaan. Jos joku kymppi tai satanen tulee joulukuussa tilille, niin eipä tuo haittaakaan.
En viitsi rahojani halvalla lainata valtiolle. Sitähän ne veronpalautusrahat ovat.
Mielummin palautus kuin mätky. Sen verran säädän prosenttia ettei varmasti joudu mätkyjä maksamaan mutta muuten osaan kyllä säästää itse, en tarvitse siinä verottajan apua.
Otan ne vapaana ja lähden "ylimääräiselle" lomalle!
Sanotaan nyt näin, että ei viitsi valtiolle lainata yhtään enenpää kuin on pakko. Meillä säästetään elatusmakut ja lapsilisät lasten matkoja varten, ja minä säästän palkastani, joten kukin kykyjensä mukaan.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:34"]
Mekin säästämme noin ja ei taatusti tulisi säästettyä arjessa samaa summaa! Myös meille aina ihmetellään millä rahalla oikein matkustatte. Häämatkalle saatiin palautuksina 4000e :)
[/quote]
Sama juttu Olen säästänyt tuolla tavoin koko aikuisikäni.
Laitan veroprosenttini yleensä 1-1,5 prosenttiyksikköä suuremmaksi kuin se normaalisti olisi. Täten olen välttynyt jäännösveroilta. Lisäksi useamman kerran on käynyt niinkin, että olen saanut vuoden aikana palkankorotuksen, jonka vuoksi olisni kenties joutunut tarkastamaan veroprosenttiani. Myöskin asuntovelan korot ovat välillä laskeneet, jonka vuoksi myös siihen liittyvä korkovähennys on pienentynyt.
Jotkut nyt pohtivat saamatta jääviä korkoja. Ok, esimerkiksi tuleva palautus on tarkalleen 839,96 euroa, josta koron osuus on 3,49 euroa. vastaavasti minulla on yhdessä rahastossa hieman isompi määrä rahaa eli 901,36 € ja siinä positiivisen arvon muutoksen osuus on ollut 51,63 euroa. Kovin suurissa summissa nyt ei nyt koron tai arvon nousun osalta pyöritä.
Ainakin itselleni on "helpompi" tuhlata nuo veronpalautuksina saadut rahat kuin kuukausittain säästetyt. Samoin kuin itseäni harmittaisi suunnattomasti, mikäli joutuisinkin maksamaan niitä mätkyjä...
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:37"]
Mielummin palautus kuin mätky. Sen verran säädän prosenttia ettei varmasti joudu mätkyjä maksamaan mutta muuten osaan kyllä säästää itse, en tarvitse siinä verottajan apua.
[/quote]
Mieluummin harkittu mätky kuin palautus. Se mätkyhän ei ole mitään muuta kuin ILMAISEN lainan takaisinmaksu ja summa ja päivä(t)kin on tiedossa.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:34"]
Ymmärsinkö nyt oikein, että ap + perhe maksaa tarkoituksela korkeamman prosentin mukaan veroja, jotta saavat sitten veronpalautetta seuraavan vuoden joulun alla? No, jokainen taaplaa tyylillään, kuten tavataan sanoa.
[/quote]
Näin tekee moni, koska omalla taloudenhallinnallaan ei kykene säästämään.
[/quote]
Höpön pöpön. Turhaan moitiskelet "huonosta" taloudenhallinnasta sellaisia, jotka vain huolehtivat siitä, ettei jäännösveroja tarvitse maksaa.