Opinnäytetyön aiheita sairaahoitajille?
Olen tekemässä opinnäytetyötä. Tuleeko teille av-mammat mieleen millaisesta opparista olisi hyötyä terveysdenhoitoalalla?
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:16"]
Jos opinnäytetyö ei ole työelämälähtöinen, niin se ei ole kovin hyödynnettävissä. Silloinhan se jää vain koulun tiedostoihin eikä mikään työelämätaho (tai muu taho) hyödy opinnäytetyön tiedoista ja "tutkimustuloksista". Näin ollen työelämälähtöisyys on tärkeä kriteeri.
Ap:lle vinkki: Yleensä opinnäytetyö on aika helppo tehdä laadullisen tutkimuksen keinoin, eli lähteä tutkimaan vaikka kokemusperäistä asiaa. Esimerkiksi hoitajien kokemuksia työaika-autonomiasta tietyssä yksikössä tai sairaanhoitajaopiskelijoiden kokemuksia työelämävalmiuksista, tms. Tai jos lähisairaalassasi on otettu käyttöön jokin uudistus (niitä on koko ajan paljon menossa kaikkialla), voit tutkia määrällisen tutkimuksen keinoin esim. sitä, mitkä seikat ovat helpottaneet hoitajien uudistuksen omaksumista ja mitkä heikentäneet tms. Sieltä voi nousta tärkeitä pointteja esiin, jotka hyödyttävät tulevien uudistusten suunnittelussa ja eteenpäin viemisessä.
[/quote]
Kiitos tästä =)
edelleen se -6, ei ap
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:09"]
Meillä aiheen voi kyllä valita itse, mutta sitten sinun pitää itse järjestää työelämätaho työllesi silloin, eli "myydä" työ työelämätaholle, joka toimii tilaajana. Siellä esittelet työn ja sen tulokset jne. Opinnäytetyö on kehittämistoimintaa ja sen työelämälähtöisyys on tärkeä kriteeri samoin kuin julkisuus eli työn hyödynnettävyys myös muissa yksiköissä. Näin ainakin meillä Helsingissä. :)
[/quote]
No kuulostaa jo hiukan järkevämmältä kuin vähän haahuilla sen mukaan 'mikä sua kiinnostaa'. No kun kiinnostaa kaikki...Nyt on vaan fiilis, että kunhan jotain teen äkkiä kasaan ja pois alta että pääsen valmistumaankin joskus. Plääh...
-6
[/quote]
Kamoon, elämäsi tilaisuus perehtyä kunnolla johonkin itseä kiinnostavaan ja kasvattaa asiantuntemusta. Miksi sen pitää olla alta pois-juttu? Töitä ehdit tehdä koko loppuikäsi.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:44"]Mulla sama suo edessä eikä kiinnostaa tippaakaan. Menee hermo amk:n tekotieteilyn kanssa. Mun pitäis oikeasti olla ammattikoulussa, ei ole minua varten tällainen. [/quote] Mä oon ammattikoulus ja mulla on opinnäytetyö edes.
[/quote]
No millainen projekti se on?
-6
"Apua, lapseni on hinaaja" - vanhempien tuntemuksia, kun lapsi tulee kaapista ulos! Teemahaastattelet vaikka neljää vanhempaa, joiden lapsi on homoseksuaali
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:44"]Mulla sama suo edessä eikä kiinnostaa tippaakaan. Menee hermo amk:n tekotieteilyn kanssa. Mun pitäis oikeasti olla ammattikoulussa, ei ole minua varten tällainen. [/quote] Mä oon ammattikoulus ja mulla on opinnäytetyö edes.
[/quote]
No millainen projekti se on?
-6
[/quote]
Kansilehti, sisällysluettelo, johdanto, yleistä asiaa aiheesta, työnkuvaus, työselostus, pohdintaa työstä, liitteet ja lähdetiedot.
Tehdään siis jostain työstä mitä talvella tehdään työharjoittelus. Ei valmistuta jos ei oo opinnäytetyö tehtynä kevääseen mennes.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:17"]
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:44"]Mulla sama suo edessä eikä kiinnostaa tippaakaan. Menee hermo amk:n tekotieteilyn kanssa. Mun pitäis oikeasti olla ammattikoulussa, ei ole minua varten tällainen. [/quote] Mä oon ammattikoulus ja mulla on opinnäytetyö edes.
[/quote]
No millainen projekti se on?
-6
[/quote]
Kansilehti, sisällysluettelo, johdanto, yleistä asiaa aiheesta, työnkuvaus, työselostus, pohdintaa työstä, liitteet ja lähdetiedot.
Tehdään siis jostain työstä mitä talvella tehdään työharjoittelus. Ei valmistuta jos ei oo opinnäytetyö tehtynä kevääseen mennes.
[/quote]
Lisätään vielä, että kansilehden jälkeen, ennen sisällysluetteloa täytyy olla tiivistelmä.
Suurta hyötyä olisi ns. marginaaliryhmiin kohdistuvasta opparista. Millaiset tarpeet heillä on, millaista tukea on tarjolla (vai onko), paljonko henkilökunta ylipäätään tietää ko. asiasta.
Vanhukset, synnärillä normaalista poikkeavan vauvan saaneet vanhemmat, kuurot, eri kulttuurit (unohtamatta saamelaisia ja mustalaisia), seksuaalivähemmistöt, lista on loputon.
Itselläni on dysmelia (näitä vauvoja syntyy Suomessa noin 70 vuodessa), tyttärelläni oli lonkkaluksaatio (yksi tuhannesta vastasyntyneestä). Marginaaliryhmien ongelmat ovat lukumääräisesti pieniä, mutta ihmisille isoja jos ne sattuvat omalle kohdalle.
Ja täydennyksenä edelliseen viestiini, opparin voisi tehdä miehen näkökulmasta.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:29"]
Kansilehti, sisällysluettelo, johdanto, yleistä asiaa aiheesta, työnkuvaus, työselostus, pohdintaa työstä, liitteet ja lähdetiedot. Tehdään siis jostain työstä mitä talvella tehdään työharjoittelus. Ei valmistuta jos ei oo opinnäytetyö tehtynä kevääseen mennes. [/quote] Lisätään vielä, että kansilehden jälkeen, ennen sisällysluetteloa täytyy olla tiivistelmä.
[/quote]
Jep, mun olis pitänyt mennä ammattikouluun. Tällainen tiukasti käytäntöön sidottu juttu olisi ollut enemmän minun näköiseni juttu. Mutta näillä mennään mitä ollaan saatu...
-6
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:29"]
Kansilehti, sisällysluettelo, johdanto, yleistä asiaa aiheesta, työnkuvaus, työselostus, pohdintaa työstä, liitteet ja lähdetiedot. Tehdään siis jostain työstä mitä talvella tehdään työharjoittelus. Ei valmistuta jos ei oo opinnäytetyö tehtynä kevääseen mennes. [/quote] Lisätään vielä, että kansilehden jälkeen, ennen sisällysluetteloa täytyy olla tiivistelmä.
[/quote]
Jep, mun olis pitänyt mennä ammattikouluun. Tällainen tiukasti käytäntöön sidottu juttu olisi ollut enemmän minun näköiseni juttu. Mutta näillä mennään mitä ollaan saatu...
-6
[/quote]
No ammattikorkeen ohjeet meille annettiin :D
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:54"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:29"]
Kansilehti, sisällysluettelo, johdanto, yleistä asiaa aiheesta, työnkuvaus, työselostus, pohdintaa työstä, liitteet ja lähdetiedot. Tehdään siis jostain työstä mitä talvella tehdään työharjoittelus. Ei valmistuta jos ei oo opinnäytetyö tehtynä kevääseen mennes. Lisätään vielä, että kansilehden jälkeen, ennen sisällysluetteloa täytyy olla tiivistelmä. [/quote]
Jep, mun olis pitänyt mennä ammattikouluun. Tällainen tiukasti käytäntöön sidottu juttu olisi ollut enemmän minun näköiseni juttu. Mutta näillä mennään mitä ollaan saatu... -6 [/quote]
No ammattikorkeen ohjeet meille annettiin :D
[/quote]
Siis viittasin työn sisältöön, en muotoiluun.
-6
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:54"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:29"]
Kansilehti, sisällysluettelo, johdanto, yleistä asiaa aiheesta, työnkuvaus, työselostus, pohdintaa työstä, liitteet ja lähdetiedot. Tehdään siis jostain työstä mitä talvella tehdään työharjoittelus. Ei valmistuta jos ei oo opinnäytetyö tehtynä kevääseen mennes. Lisätään vielä, että kansilehden jälkeen, ennen sisällysluetteloa täytyy olla tiivistelmä. [/quote]
Jep, mun olis pitänyt mennä ammattikouluun. Tällainen tiukasti käytäntöön sidottu juttu olisi ollut enemmän minun näköiseni juttu. Mutta näillä mennään mitä ollaan saatu... -6 [/quote]
No ammattikorkeen ohjeet meille annettiin :D
[/quote]
Siis viittasin työn sisältöön, en muotoiluun.
-6
[/quote]
Pitäähän meidän pohtiakin :D ja tosiaan teoriaa kertoa aiheesta.
Ota yhteyttä sellaiseen osastoon minne haluaisit töihin tai missä olet ollut harjoittelussa. Tarjoudu tekemään heille joku opas, vaikka tervetuloa leikkaukseen -opas lapsipotilaille, perehdytysopas opiskelijoille, potilaspalaute-lomake, kotihoito-ohje haavan hoitoon tms. Ns. toiminnallinen opinnäytetyö on mielekäs, koska siinä saa tuottaa jotain konkreettista, tieteellisen pohdinnan lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:44"]Mulla sama suo edessä eikä kiinnostaa tippaakaan. Menee hermo amk:n tekotieteilyn kanssa. Mun pitäis oikeasti olla ammattikoulussa, ei ole minua varten tällainen.
[/quote]
Mä oon ammattikoulus ja mulla on opinnäytetyö edes.