Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Opinnäytetyön aiheita sairaahoitajille?

Vierailija
02.09.2014 |

Olen tekemässä opinnäytetyötä. Tuleeko teille av-mammat mieleen millaisesta opparista olisi hyötyä terveysdenhoitoalalla?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:44"]Mulla sama suo edessä eikä kiinnostaa tippaakaan. Menee hermo amk:n tekotieteilyn kanssa. Mun pitäis oikeasti olla ammattikoulussa, ei ole minua varten tällainen.
[/quote]
Mä oon ammattikoulus ja mulla on opinnäytetyö edes.

Vierailija
22/35 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:16"]

Jos opinnäytetyö ei ole työelämälähtöinen, niin se ei ole kovin hyödynnettävissä. Silloinhan se jää vain koulun tiedostoihin eikä mikään työelämätaho (tai muu taho) hyödy opinnäytetyön tiedoista ja "tutkimustuloksista". Näin ollen työelämälähtöisyys on tärkeä kriteeri.

 

Ap:lle vinkki: Yleensä opinnäytetyö on aika helppo tehdä laadullisen tutkimuksen keinoin, eli lähteä tutkimaan vaikka kokemusperäistä asiaa. Esimerkiksi hoitajien kokemuksia työaika-autonomiasta tietyssä yksikössä tai sairaanhoitajaopiskelijoiden kokemuksia työelämävalmiuksista, tms. Tai jos lähisairaalassasi on otettu käyttöön jokin uudistus (niitä on koko ajan paljon menossa kaikkialla), voit tutkia määrällisen tutkimuksen keinoin esim. sitä, mitkä seikat ovat helpottaneet hoitajien uudistuksen omaksumista ja mitkä heikentäneet tms. Sieltä voi nousta tärkeitä pointteja esiin, jotka hyödyttävät tulevien uudistusten suunnittelussa ja eteenpäin viemisessä. 

[/quote]

Kiitos tästä =)

edelleen se -6, ei ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:14"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:09"]

Meillä aiheen voi kyllä valita itse, mutta sitten sinun pitää itse järjestää työelämätaho työllesi silloin, eli "myydä" työ työelämätaholle, joka toimii tilaajana. Siellä esittelet työn ja sen tulokset jne. Opinnäytetyö on kehittämistoimintaa ja sen työelämälähtöisyys on tärkeä kriteeri samoin kuin julkisuus eli työn hyödynnettävyys myös muissa yksiköissä. Näin ainakin meillä Helsingissä. :)

[/quote]

No kuulostaa jo hiukan järkevämmältä kuin vähän haahuilla sen mukaan 'mikä sua kiinnostaa'. No kun kiinnostaa kaikki...Nyt on vaan fiilis, että kunhan jotain teen äkkiä kasaan ja pois alta että pääsen valmistumaankin joskus. Plääh...

-6
[/quote]

Kamoon, elämäsi tilaisuus perehtyä kunnolla johonkin itseä kiinnostavaan ja kasvattaa asiantuntemusta. Miksi sen pitää olla alta pois-juttu? Töitä ehdit tehdä koko loppuikäsi.

Vierailija
24/35 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:44"]Mulla sama suo edessä eikä kiinnostaa tippaakaan. Menee hermo amk:n tekotieteilyn kanssa. Mun pitäis oikeasti olla ammattikoulussa, ei ole minua varten tällainen. [/quote] Mä oon ammattikoulus ja mulla on opinnäytetyö edes.

[/quote]

No millainen projekti se on?

-6

Vierailija
25/35 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Apua, lapseni on hinaaja" - vanhempien tuntemuksia, kun lapsi tulee kaapista ulos! Teemahaastattelet vaikka neljää vanhempaa, joiden lapsi on homoseksuaali

Vierailija
26/35 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:44"]Mulla sama suo edessä eikä kiinnostaa tippaakaan. Menee hermo amk:n tekotieteilyn kanssa. Mun pitäis oikeasti olla ammattikoulussa, ei ole minua varten tällainen. [/quote] Mä oon ammattikoulus ja mulla on opinnäytetyö edes.

[/quote]

No millainen projekti se on?

-6
[/quote]
Kansilehti, sisällysluettelo, johdanto, yleistä asiaa aiheesta, työnkuvaus, työselostus, pohdintaa työstä, liitteet ja lähdetiedot.
Tehdään siis jostain työstä mitä talvella tehdään työharjoittelus. Ei valmistuta jos ei oo opinnäytetyö tehtynä kevääseen mennes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/35 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:20"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:17"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:44"]Mulla sama suo edessä eikä kiinnostaa tippaakaan. Menee hermo amk:n tekotieteilyn kanssa. Mun pitäis oikeasti olla ammattikoulussa, ei ole minua varten tällainen. [/quote] Mä oon ammattikoulus ja mulla on opinnäytetyö edes.

[/quote]

No millainen projekti se on?

-6
[/quote]
Kansilehti, sisällysluettelo, johdanto, yleistä asiaa aiheesta, työnkuvaus, työselostus, pohdintaa työstä, liitteet ja lähdetiedot.
Tehdään siis jostain työstä mitä talvella tehdään työharjoittelus. Ei valmistuta jos ei oo opinnäytetyö tehtynä kevääseen mennes.
[/quote]
Lisätään vielä, että kansilehden jälkeen, ennen sisällysluetteloa täytyy olla tiivistelmä.

28/35 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurta hyötyä olisi ns. marginaaliryhmiin kohdistuvasta opparista. Millaiset tarpeet heillä on, millaista tukea on tarjolla (vai onko), paljonko henkilökunta ylipäätään tietää ko. asiasta.

 

Vanhukset, synnärillä normaalista poikkeavan vauvan saaneet vanhemmat, kuurot, eri kulttuurit (unohtamatta saamelaisia ja mustalaisia), seksuaalivähemmistöt, lista on loputon.

 

Itselläni on dysmelia (näitä vauvoja syntyy Suomessa noin 70 vuodessa), tyttärelläni oli lonkkaluksaatio (yksi tuhannesta vastasyntyneestä).  Marginaaliryhmien ongelmat ovat lukumääräisesti pieniä, mutta ihmisille isoja jos ne sattuvat omalle kohdalle.

 

 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
29/35 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täydennyksenä edelliseen viestiini, opparin voisi tehdä miehen näkökulmasta.

Vierailija
30/35 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:29"]

 Kansilehti, sisällysluettelo, johdanto, yleistä asiaa aiheesta, työnkuvaus, työselostus, pohdintaa työstä, liitteet ja lähdetiedot. Tehdään siis jostain työstä mitä talvella tehdään työharjoittelus. Ei valmistuta jos ei oo opinnäytetyö tehtynä kevääseen mennes. [/quote] Lisätään vielä, että kansilehden jälkeen, ennen sisällysluetteloa täytyy olla tiivistelmä.

[/quote]

Jep, mun olis pitänyt mennä ammattikouluun. Tällainen tiukasti käytäntöön sidottu juttu olisi ollut enemmän minun näköiseni juttu. Mutta näillä mennään mitä ollaan saatu...

-6

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/35 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentteja katson. Jatkakaa.

Vierailija
32/35 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:29"]

 Kansilehti, sisällysluettelo, johdanto, yleistä asiaa aiheesta, työnkuvaus, työselostus, pohdintaa työstä, liitteet ja lähdetiedot. Tehdään siis jostain työstä mitä talvella tehdään työharjoittelus. Ei valmistuta jos ei oo opinnäytetyö tehtynä kevääseen mennes. [/quote] Lisätään vielä, että kansilehden jälkeen, ennen sisällysluetteloa täytyy olla tiivistelmä.

[/quote]

Jep, mun olis pitänyt mennä ammattikouluun. Tällainen tiukasti käytäntöön sidottu juttu olisi ollut enemmän minun näköiseni juttu. Mutta näillä mennään mitä ollaan saatu...

-6
[/quote]
No ammattikorkeen ohjeet meille annettiin :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/35 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:54"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:29"]  

Kansilehti, sisällysluettelo, johdanto, yleistä asiaa aiheesta, työnkuvaus, työselostus, pohdintaa työstä, liitteet ja lähdetiedot. Tehdään siis jostain työstä mitä talvella tehdään työharjoittelus. Ei valmistuta jos ei oo opinnäytetyö tehtynä kevääseen mennes. Lisätään vielä, että kansilehden jälkeen, ennen sisällysluetteloa täytyy olla tiivistelmä. [/quote]

Jep, mun olis pitänyt mennä ammattikouluun. Tällainen tiukasti käytäntöön sidottu juttu olisi ollut enemmän minun näköiseni juttu. Mutta näillä mennään mitä ollaan saatu... -6 [/quote]

No ammattikorkeen ohjeet meille annettiin :D

[/quote]

Siis viittasin työn sisältöön, en muotoiluun.

-6

Vierailija
34/35 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:54"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:42"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:29"]  

Kansilehti, sisällysluettelo, johdanto, yleistä asiaa aiheesta, työnkuvaus, työselostus, pohdintaa työstä, liitteet ja lähdetiedot. Tehdään siis jostain työstä mitä talvella tehdään työharjoittelus. Ei valmistuta jos ei oo opinnäytetyö tehtynä kevääseen mennes. Lisätään vielä, että kansilehden jälkeen, ennen sisällysluetteloa täytyy olla tiivistelmä. [/quote]

Jep, mun olis pitänyt mennä ammattikouluun. Tällainen tiukasti käytäntöön sidottu juttu olisi ollut enemmän minun näköiseni juttu. Mutta näillä mennään mitä ollaan saatu... -6 [/quote]

No ammattikorkeen ohjeet meille annettiin :D

[/quote]

Siis viittasin työn sisältöön, en muotoiluun.

-6
[/quote]
Pitäähän meidän pohtiakin :D ja tosiaan teoriaa kertoa aiheesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/35 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä sellaiseen osastoon minne haluaisit töihin tai missä olet ollut harjoittelussa. Tarjoudu tekemään heille joku opas, vaikka tervetuloa leikkaukseen -opas lapsipotilaille, perehdytysopas opiskelijoille, potilaspalaute-lomake, kotihoito-ohje haavan hoitoon tms. Ns. toiminnallinen opinnäytetyö on mielekäs, koska siinä saa tuottaa jotain konkreettista, tieteellisen pohdinnan lisäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi