Auttakaa! Ruokulut kuukaudessa ?
Olen yksin elävä eläkeläisnainen.
Ruokakaupan/marketin menoni viime kuussa oli 385 euroa.
Onko mielestänne paljon?
Kommentit (16)
Liitin vakkarina vedän krmeeta 150 eur/kk
On jos tuo menee pelkkään ruokaan. Jos yhtään tekee itse ruokaa niin 200-220e tuntuisi riittävän oikein hyvin. Vai ostanetko pelkkiä puolivalmisteita tai valmisruokia? Itse tehdessä sekin hyvä puoli jotta tietää tarkkaan mitä syö ja saa vaikkapa vähäsuolaisempaakin.
M50
No ei oo paljon jos tienaat nettona esim 4500€. Itsellä oli eilen ravintola lasku 100,50€
Minäkin olen yksineläjä, leski. Minun ruokakaupan ostokset, siis pesuaineet, vessapaperit jne, sisältäen, maksavat n 200 € kuussa. Asun kohtalaisen suuren kaupungin laidalla ja käyn ostoksilla kerran pari viikossa. Teen ruokani alusta asti itse, en osta eineksiä enkä noudata mitään dieettiä. Syön paljon hedelmiä ja kasviksia, satokauden mukaan. Alkostakin ostan viinipullon silloin tällöin. Mielestäni voisit nipistää kauppalaskusta n 100 €, mikäli itse arvelet sen olevan liian suuri. Mutta. Jokainen syö mahansa mukaan.
Ap. vastaa Ei ole kysymys siitä, etteikö rahani riitä. Lääkkeisiin on mennyt vähän yli 200 euroa tänä vuonna.
Käyn ulkona syömässä 3 kertaa viikossa. Lasku on yleensä 30-40 euroa.
Palvelutiskistä ostan muina päivinä.
Ostan Cittarista ja Prismasta.
Aloin miettiä noita ruokakuluja, kun ystäväni kehuvat kuinka vähän heillä menee rahaa ruokaan.
He pärjäävät parilla sadalla.
Huijaavatko minua ?
Ps. En polta tupakkaa. Kun poltin ruokakaupan lasku oli noin 600 euroa./kk
Itse pärjään myös todella vähällä, joten tuskin huijaavat.
Mutta en näe mitään kehumisen aihetta sen paremmin vähällä pärjäämisessä kuin toisin päin taas siinäkään, että ruokaan menee paljon rahaa. Ihmiset ja elämäntilanteet ovat erilaisia. Ja itse esim. säilön paljon kesäaikana ja käytän paljon näitä ja satokauden tuotteita syksyn ja talven aikana. Lisäksi en juurikaan syö lihaa vaikka sekasyöjä olenkin.
Ruokakaupan laskun kyllä saa alas, kun jättää leikkeleet, kalliit juustot, fileet ostamatta. Samoin joka päiväiset salaattiainekset.
Syö vaan makaronia, perunaa, nakkeja jne.
Mutta onko se tarkoitus?
Ei minulla ainakaan.
Ostat tiskiltä valmisruokaa ja mietit että onko kulut paljon… Ja useampi päivä viikossa ravintolassa vielä lisäksi, joten todellakin menee ruokakauppaan paljon.
Ap. vastaa: kun jäin yksin neljä vuotta sitten, päätin, että haluan päästä vähällä ruuanlaitossa.
En säilö, enkä leivo.
Ostan kotimaisia marjoja ja syön niitä kreikkalaisen jugurtin kanssa
Vierailija kirjoitti:
Ruokakaupan laskun kyllä saa alas, kun jättää leikkeleet, kalliit juustot, fileet ostamatta. Samoin joka päiväiset salaattiainekset.
Mutta onko se tarkoitus?
Ei minulla ainakaan.
Possun liha on halpaa. Kala ja salaattijutskat kalliita.
On se liikaa. Meillä menee kahdestaan tuo summa ja syödään hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko se tarkoitus?
Ei minulla ainakaan.
Itse en syö makaronia, enkä nakkeja, harvoin perunaakaan :D Kyllä halvalla voi syödä vaikka söisi terveellisestikin. Ja näin kesäaikana on ihanaa, kun salaattiaineet voi kerätä omalta pihalta, villiyrttikausi on niin parasta <3
Lisäksi monissa villiyrteissä on paljon enemmän ravintoaineita kuin kaupan salaateissa.
8
Vierailija kirjoitti:
Mutta onko se tarkoitus?
Ei minulla ainakaan.
Syömme leikkeleitä ja juustoja sekä paljon kasviksia. Lihat ostamme aina tarjouksessa tai hävikkialesta. Alle 400 euroa menee kuukaudessa 2 hlön ruokiin, hyvin usein summa jää n. 300 euroon. Näin kesällä kasvatamme itse salaatit, kurkut ja tomaatit, basilikat yms. yrtit joten niitä ei tarvitse kaupasta ostaa. Pottua meillä ei syödä ikinä ja makaronia ehkä kerran kuukaudessa.
Valmisruokia emme osta edes hävikkialesta.
Vierailija kirjoitti:
Ap. vastaa Ei ole kysymys siitä, etteikö rahani riitä. Lääkkeisiin on mennyt vähän yli 200 euroa tänä vuonna.
Ostan Cittarista ja Prismasta.Aloin miettiä noita ruokakuluja, kun ystäväni kehuvat kuinka vähän heillä menee rahaa ruokaan.
Huijaavatko minua ?Ps. En polta tupakkaa. Kun poltin ruokakaupan lasku oli noin 600 euroa./kk
Kannattaa lopettaa se ulkona syöminen samantien. Siis sä et kokkaa ite lainkaan joten ei ihme että rahaa menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ostan Cittarista ja Prismasta.Aloin miettiä noita ruokakuluja, kun ystäväni kehuvat kuinka vähän heillä menee rahaa ruokaan.
Huijaavatko minua ?Ps. En polta tupakkaa. Kun poltin ruokakaupan lasku oli noin 600 euroa./kk
Kannattaa lopettaa se ulkona syöminen samantien. Siis sä et kokkaa ite lainkaan joten ei ihme että rahaa menee.
Mun mielestä taas ei kannata, jos siitä nauttii ja siihen on mahdollisuus. Ja varsinkin näinä ankeina korona-aikoina on ravintoloille todella hyvä, että niissä syödään.
8
Ei tuohon voi vastata kyllä tai ei. Jos tulosi on niin hyvät että joka kuukausi jää säästöön rahaa. Niin silloin tuo ei ole mikään ongelma. Jos taas jätät lääkkeitä ostamatta, niin kyllä silloin sinun olisi syytä vähentää ruokaan menevää rahaa.