Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ebay on pilannut multa kaikki muut kaupat

Vierailija
02.09.2014 |

Huomasin juuri, että en oo tainnut moneen kuukauteen ostaa muista paikoista mitään, paitsi kaupasta elintarvikkeita. Kaikki muu on tullut ebaysta. Tänään hain postista talvikenkäni, joista maksoin 16 euroa ja ovat ihan täydelliset, samaa laatua kuin suomalaisissa kenkäkaupoissakin myytävät peruskengät, mutta joista täällä pitäisi pulittaa helposti yli 50 euroa.

Työttömänä paskana ja opiskelijabudjetilla mä olen joutunut köyhäilemään ja tinkimään suunnilleen kaikesta, mutta nyt olen saanut shoppailla sydämeni kyllyydestä enkä varmaan yrittämälläkään onnistuisi ajamaan itseäni vararikkoon tuolla sivustolla.

Taidan olla rakastunut!

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu eli eBaysta ostelen kaikkea maan ja taivaan väliltä. Maksu onnistuu kätevästi Paypalilla. Saksasta tilaan koiranruokaa, kameratarvikkeita, kenkiä, fillareita jne. Englannista lähinnä vaatteita ja kenkiä. Kyllä siinä vaiheessa, jos Suomessa esim. Niken lenkkarit maksaa reilusti yli 100 euroa ja Englannista saan samat kengät 50 eurolla, niinen edes harkitse suomalaisesta kaupasta ostamista. 

Kertaakaan en ole feikituotteita eBaysta saanut/ostanut, mutta harvemmin ostan mitään aasialaismyyjiltä. Tutkin myyjien palautehistorian aina ennen ostamista. Postikulutkin ovat halvemmat yllättävän pienet Suomen postin maksuihin verrattuna. Enkä tunne yhtään syyllisyyttä siitä, että tilaan ulkomailta, koska rahaa minulla on rajallisesti.

Vierailija
62/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 18:41"]

Onko teillä luottokortti vai oletteko tehneet jonkin sopimuksen, oliko se Paypal vai mikä?

[/quote]

Mulla on paypal, se on kaikkein helpoin ja jotkut ebaymyyjät eivät muuta maksutapaa otakkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten paypal toimii?

Vierailija
64/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan aina sovittaa kengät ja vaatteet! Koot vaihtelevat ja jalkani ovat sen malliset ettei istuvaa kenkää ole helppo löytää. Muuta tavaraa ostelen joskus netistä jos takuuvarmasti tiedän mitä haluan, esim. kirjan.

Vierailija
65/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

linkittäkääs nyt niitä hyviä kenkätarjouksia?

Vierailija
66/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menen esim ebay.ukohon nii lähettääkö ne sieltä suomeen jai vaihteleeko eri myyjillä? /tyhmiäkysymyksiäPart1

Vierailija
67/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samaa mieltä pienen hetken, ja sitten tulin järkiini.

Selailin Ebaysta vaikka ja mitä, tajusin miten halpaa siellä on ja ryhdyin klikkailemaan tavaraa koriin.

Sitten tajusin, että mitä järkeä? En mä edes oikeasti niitä tavaroita väkisin tarvinnut, vaan tilailin koska oli halpaa. Ja eihän siinä säästy oikeasti mitään jos tilaileen puoli-ilmaisia tavaroita, joita oikeassa elämässä ei olisi kaupasta ostanut.

Mä olen kääntänyt kelkkaani tämän markkinatalouden kanssa, ehkä syynä lama tai ikä, mutta mulle se hinta ei olekaan enää tärkein. Esim. lenkkariesimerkki, jos hyvät kestää sen 3-5v ja maksaa 100e Suomessa, niin eihän se ole mitään? 

Ostakaa laatua, miettikää kuka sen tekee ja haluutko ostaa ja onko se paras vaihtoehto. Krääsänkeräily on jo soooo last season. :)

Vierailija
68/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te saatte nuo tilatut kengät, vaatteet ym. sopimaan?

Ulkomailta tilatessahan se palautusoikeus ei ole mikään pakollinen?

Vai käyttekö te kokeilemassa niitä kaupassa ja sitten tilaatte nettikaupasta?

Mulla tulisi kyllä pieni pistos omatunnossa, jos kokeilisin kaikkea kaupassa ja kirjoittaisin ylös sitä varten että tilaan ne netistä.

Vierailija
69/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:32"]

Selailin Ebaysta vaikka ja mitä, tajusin miten halpaa siellä on ja ryhdyin klikkailemaan tavaraa koriin.

Sitten tajusin, että mitä järkeä? En mä edes oikeasti niitä tavaroita väkisin tarvinnut, vaan tilailin koska oli halpaa. Ja eihän siinä säästy oikeasti mitään jos tilaileen puoli-ilmaisia tavaroita, joita oikeassa elämässä ei olisi kaupasta ostanut.

Mä olen kääntänyt kelkkaani tämän markkinatalouden kanssa, ehkä syynä lama tai ikä, mutta mulle se hinta ei olekaan enää tärkein. Esim. lenkkariesimerkki, jos hyvät kestää sen 3-5v ja maksaa 100e Suomessa, niin eihän se ole mitään? 

Ostakaa laatua, miettikää kuka sen tekee ja haluutko ostaa ja onko se paras vaihtoehto. Krääsänkeräily on jo soooo last season. :)

[/quote]Niin on myös samojen kenkien pitäminen 3 vuotta

Vierailija
70/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:01"]

[/quote]Niin on myös samojen kenkien pitäminen 3 vuotta

[/quote]

Niin, no markkinathan sen päättää että joka sesonki tehdään uudet kengät ja hölmöimmät ostaa sen takia uudet.

No sä et sitten ainakaan taida ymmärtää laatuvaatteiden/kenkien päälle, saati omistaa niitä. :)

Kun asiat tekee kunnolla, ne kestää järjettömän kauan, näyttää hyvältä ja tietää ettei taaskaan tuhlannut turhaan luontoa ostamalla jotain kertakäyttöistä kuraa.

Maksaa kertamaksuna enemmän, mutta tulevat suhteellisesti halvemmaksi. Joskus vaan hankala löytää.

Vierailija
71/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei sieltä ainakaan pinjataa saanut halvalla. Hinnat lähemmäs 30€!!

Vierailija
72/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Totta toinen puoli, ei ole järkeä ostaa jos ei tarvitse. Mutta sitten kun on ostamassa tarpeeseen ei ole mitään järkeä maksaa samasta tuotteesta enemmän.

Vierailija
73/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 17:41"]

200 euron kengät saa ebaystä 40-50 eurolla, merkki kuin merkki 

[/quote]

Onko ne sitten aitoja, on toinen asia. Siellä kun myydään piraatteja ihan pirusti. 

[/quote]

Ebayssa on sellainen sääntö, että jos myyjä jää kiinni piraatin myymisestä, niin se saa bannin tai sen tili suljetaan kokonaan.

Ebayn myyjän houkuttavuus perustuu siihen, että myyjällä on toteutuneita kauppoja paljon jo takanaan ja että niistä se on saanut ostajilta tyytyväisyysprosentiksi 100% tai ainakin mahdollisimman lähelle sitä. Jos piraatteja aikoo myydä ja jää siitä kiinni, niin aika pian pitää kaupanteko aloittaa alusta eri nimellä.. Harva ottaa sen riskin..

Vierailija
74/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 17:41"]

200 euron kengät saa ebaystä 40-50 eurolla, merkki kuin merkki 

[/quote]

Onko ne sitten aitoja, on toinen asia. Siellä kun myydään piraatteja ihan pirusti. 

[/quote]

Ebayssa on sellainen sääntö, että jos myyjä jää kiinni piraatin myymisestä, niin se saa bannin tai sen tili suljetaan kokonaan.

Ebayn myyjän houkuttavuus perustuu siihen, että myyjällä on toteutuneita kauppoja paljon jo takanaan ja että niistä se on saanut ostajilta tyytyväisyysprosentiksi 100% tai ainakin mahdollisimman lähelle sitä. Jos piraatteja aikoo myydä ja jää siitä kiinni, niin aika pian pitää kaupanteko aloittaa alusta eri nimellä.. Harva ottaa sen riskin..

[/quote]

No siltikin siellä myydään ihan pirusti piraatteja. Ihmiset ei vaan tajua ostavansa piraatteja tai eivät välitä ja antavat hyvät palautteet. Ihmettelen, että miksei ihmisillä kilise hälytyskello päässä siinä kohtaa kun yksityishenkilöllä on kymmeniä uusia merkkituotteita myynnissä jotka on todella halvalla myynnissä ja uusia tulee koko ajan, palautteita on satoja tai tuhansia. Tai ettei ne kellot kilise siinä kohtaa kun on kyllä joku firmatili myyjällä mutta firmasta ei löydy yhtään mitään tietoa mistään. 

Olin tuossa keväällä ostamassa lenkkareita jotka Suomessa maksavat sen 200 euroa ja katselin, että josko jostain saisi halvemmalla. Googlatessa tuli eBay vastaan jossa useammallakin myyjällä oli kyseisiä lenkkareita myynnissä 70 euroa/pari. Myyjinä oli sekä yksityishenkilöitä että jotain epämääräisen kuuloisia firmoja joista ei löytynyt mitään tietoa mistään. Kävin katsomassa valmistajan sivuilta jälleenmyyjät ja kappas vain kun ei sielläkään mainittu yhtään noista eBayssa myyvistä firmoista mitään. Kaikilla noilla myyjillä oli vaikka kuinka paljon merkkilenkkareita myynnissä halvalla ja palautteet lähes 100 % positiivisia. Ainoastaan kahdella myyjällä oli yksi negatiivinen palaute tullut siitä, että myyvät piraatteja. Muut ostajat kehuivat hyvää myyjää ja hyviä lenkkareita. Että näin.

(Mitä lenkkareihini tulee, tilasin ne lopulta valtuutetulta jälleenmyyjältä Saksasta 145 eurolla (sis. postikulut). 

Olen itsekin joskus tehnyt ilmoituksia eBaylle kun vastaan on tullut ilmiselviä piraatteja. Ainoa asia, mitä eBay on tehnyt, on se, että he ovat vain sulkeneet kyseisen huutokaupan ja antaneet myyjän jatkaa myymistään. Täysin käsittämätöntä toimintaa jos he muka haluavat kitkeä piratismia. 

Vierailija
75/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 21:01"]

Myyjinä oli sekä yksityishenkilöitä että jotain epämääräisen kuuloisia firmoja joista ei löytynyt mitään tietoa mistään. Kävin katsomassa valmistajan sivuilta jälleenmyyjät ja kappas vain kun ei sielläkään mainittu yhtään noista eBayssa myyvistä firmoista mitään.

[/quote]

Suurimmalla osalla merkkituotteiden, kuten nyt vaikka niiden kenkien ja vaatteiden, jälleenmyyjien kohdalla on niin, että jälleenmyyjät eivät saa myydä ko. merkin tuotteita missään nettihuutokaupoissa. 

Vierailija
76/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan aina kaiken kosmetiikan netistä, pääosin ebaysta ja amazonista :) Hajuvedet, diorin paletit jne KAIKKI saa vähintään puolet Suomen hinnoista, enkä ole vielälään yhtään feikkiä saanut :) Syyttäköön Suomi liiallista verotustaan ja kauppiaiden ahneutta kun kukaan ei täältä enää näillä riistohinnoilla osta, ja nettikauppa senkun kasvaa

Vierailija
77/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en enää osta mitään netistä. Tilasin kalliita kenkiä euroopasta luotettavalta sivulta ja sain halpakopioita kiinasta, laatu kuraa. Luottokorttiyhtiön päätöstä odotellessa...kikka oli että eivät lähettäneet ylsilöityä tilausvahvistusta jolloin on vaikea todistaa etten tilannut juuri niitä kenkiä...köyhän ei ole vara ostaa halpaa!

Vierailija
78/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 21:09"]

Minä en enää osta mitään netistä. Tilasin kalliita kenkiä euroopasta luotettavalta sivulta ja sain halpakopioita kiinasta, laatu kuraa. Luottokorttiyhtiön päätöstä odotellessa...kikka oli että eivät lähettäneet ylsilöityä tilausvahvistusta jolloin on vaikea todistaa etten tilannut juuri niitä kenkiä...köyhän ei ole vara ostaa halpaa!

[/quote]

Kai sinä tallensit (tai otit kuvakaappauksen) sen sivun jolla viimeisenä klikkasit "tilaa"-nappia?

Vierailija
79/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täsät keskustelusta innostuneena yritin hakea tänään katsomiani kenkiä ebaystä, mutta maksoivat siellä vain 4e vähemmän kuin kivijalkakaupassa..

Vierailija
80/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 21:09"]

[/quote]

Mikä sivusto?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kahdeksan