Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ebay on pilannut multa kaikki muut kaupat

Vierailija
02.09.2014 |

Huomasin juuri, että en oo tainnut moneen kuukauteen ostaa muista paikoista mitään, paitsi kaupasta elintarvikkeita. Kaikki muu on tullut ebaysta. Tänään hain postista talvikenkäni, joista maksoin 16 euroa ja ovat ihan täydelliset, samaa laatua kuin suomalaisissa kenkäkaupoissakin myytävät peruskengät, mutta joista täällä pitäisi pulittaa helposti yli 50 euroa.

Työttömänä paskana ja opiskelijabudjetilla mä olen joutunut köyhäilemään ja tinkimään suunnilleen kaikesta, mutta nyt olen saanut shoppailla sydämeni kyllyydestä enkä varmaan yrittämälläkään onnistuisi ajamaan itseäni vararikkoon tuolla sivustolla.

Taidan olla rakastunut!

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:32"]Olin samaa mieltä pienen hetken, ja sitten tulin järkiini.

Selailin Ebaysta vaikka ja mitä, tajusin miten halpaa siellä on ja ryhdyin klikkailemaan tavaraa koriin.

Sitten tajusin, että mitä järkeä? En mä edes oikeasti niitä tavaroita väkisin tarvinnut, vaan tilailin koska oli halpaa. Ja eihän siinä säästy oikeasti mitään jos tilaileen puoli-ilmaisia tavaroita, joita oikeassa elämässä ei olisi kaupasta ostanut.

Mä olen kääntänyt kelkkaani tämän markkinatalouden kanssa, ehkä syynä lama tai ikä, mutta mulle se hinta ei olekaan enää tärkein. Esim. lenkkariesimerkki, jos hyvät kestää sen 3-5v ja maksaa 100e Suomessa, niin eihän se ole mitään? 

Ostakaa laatua, miettikää kuka sen tekee ja haluutko ostaa ja onko se paras vaihtoehto. Krääsänkeräily on jo soooo last season. :)
[/quote]

Tulin just sanomaan samaa!!!

Vierailija
22/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 21:09"]

Minä en enää osta mitään netistä. Tilasin kalliita kenkiä euroopasta luotettavalta sivulta ja sain halpakopioita kiinasta, laatu kuraa. 

[/quote]

Tuonpa takia esim. Amazonista tilatessa katson todella tarkkaan keneltä tilaan. (Tilaan useimmiten Amazonilta itseltään, joskus laillisilta jälleenmyyjiltä). Amazonissa saattaa siis olla myös kopioiden myyjiä vaikka siellä tarkempi valvonta onkin kuin eBayssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olen ihastunut eBayhin. Kaikki on halvempaa, ja monet postittaa Kiinastakin ilman postimaksuja. Eikä jää tulliin, ellei tilauksen arvo ylitä tiettyä summaa (oliko 30€?).

Olen tilannut mm. mekkoja, paitoja, hameita muutamalla eurolla, talvitakin 10 eurolla, meikkeja, kosmetiikkaa, sisustusjuttuja, elektroniikkaa, kaikkea! Sästö on ihan huima. Viimeksi tilasin kännykkään parit uudet kuoret, laturin ja telkkariin HDMI-johdon, kaikki oli yhteensä n. 8€. Suomessa ois ollu vähintään 50€.

Vierailija
24/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 21:17"]

Täsät keskustelusta innostuneena yritin hakea tänään katsomiani kenkiä ebaystä, mutta maksoivat siellä vain 4e vähemmän kuin kivijalkakaupassa..

[/quote]

Mitkä kengät? Merkki ja malli?

Vierailija
25/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa huomioon että noi halvemmat kamat on yleensä aika epäeettisesti tuotettu... Myös todella usein piraatteja, vaikka ei oliskaan mistään ns. tunnetusta merkistä kopioitu, noi tuottaa noita kledjuja sillä tavalla että ottaa jostain netistä/lehdestä kuvan, käskee tehdasta tekemään samanlaisen ja avot. toki jos perus rättikaupasta ostaa vaan "halvalla" niin eihän nekään mitään supereettisiä ole, että ei sillä. loppupeleissä paremmin säästää sekä ympäristöä että luontoa kun sijoittaa laatuun ja merkkeihin jotka panostaa matskuihin ja eettisyyteen, ei tarvi joka vuosi ostaa uusia vaatteita.

(Marmatusviesti, joo, kyllä mäkin ostan netistä esim. merkkivaatteita käytettynä, kosmetiikkaa yms eli en meinaa että nettiostokset itsessään on saatanasta jos kerta halvalla saa :D)

Vierailija
26/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 21:17"]

Täsät keskustelusta innostuneena yritin hakea tänään katsomiani kenkiä ebaystä, mutta maksoivat siellä vain 4e vähemmän kuin kivijalkakaupassa..

[/quote]

Mitkä kengät? Merkki ja malli?
[/quote]

Remonte r6470

Vierailija
27/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:28"]

Jos menen esim ebay.ukohon nii lähettääkö ne sieltä suomeen jai vaihteleeko eri myyjillä? /tyhmiäkysymyksiäPart1

[/quote]

Jos tarkoitit http://ebay.co.uk niin brittimyyjistä osa toimittaa, osa ei. Kyllä siinä shipping optiot näkee heti ja kokonaissumman kun menee eteenpäin. Pieni ("kirje") tavara tulee saarilta halvalla. Isommat voivat olla kalliita. Sieltä löytää myös paljon sellaista tavaraa, minkä löytäminen Suomesta ylipäätään on erittäin hankalaa, saati sitten järkevään hintaan. Tullia ei tarvitse jännittää kun tavara liikkuu EU-rajojen sisäpuolella. Melatoniini ja muutamat muut lisäravinteet hyvänä esimerkkinä, maksaa apteekissa tuhottomasti tai on kokonaan kiellettyjä tai ei muuten vaan kuulu valikoimiin ja jenkeistä/Kiinasta ei uskalla tilata ettei joudu tekemisiin tullin kanssa. En kannusta ketään rikkomaan mitään sääntöjä, ihan vain olen sattunut huomaamaan.

Vierailija
28/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkokauppaseparatistit, teitä kiittävät työttömät kaupan entiset entiset työntekijät

Vierailija
29/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 21:01"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 20:22"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 17:45"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 17:41"]

200 euron kengät saa ebaystä 40-50 eurolla, merkki kuin merkki 

[/quote]

Onko ne sitten aitoja, on toinen asia. Siellä kun myydään piraatteja ihan pirusti. 

[/quote]

Ebayssa on sellainen sääntö, että jos myyjä jää kiinni piraatin myymisestä, niin se saa bannin tai sen tili suljetaan kokonaan.

Ebayn myyjän houkuttavuus perustuu siihen, että myyjällä on toteutuneita kauppoja paljon jo takanaan ja että niistä se on saanut ostajilta tyytyväisyysprosentiksi 100% tai ainakin mahdollisimman lähelle sitä. Jos piraatteja aikoo myydä ja jää siitä kiinni, niin aika pian pitää kaupanteko aloittaa alusta eri nimellä.. Harva ottaa sen riskin..

[/quote]

No siltikin siellä myydään ihan pirusti piraatteja. Ihmiset ei vaan tajua ostavansa piraatteja tai eivät välitä ja antavat hyvät palautteet. Ihmettelen, että miksei ihmisillä kilise hälytyskello päässä siinä kohtaa kun yksityishenkilöllä on kymmeniä uusia merkkituotteita myynnissä jotka on todella halvalla myynnissä ja uusia tulee koko ajan, palautteita on satoja tai tuhansia. Tai ettei ne kellot kilise siinä kohtaa kun on kyllä joku firmatili myyjällä mutta firmasta ei löydy yhtään mitään tietoa mistään. 

Olin tuossa keväällä ostamassa lenkkareita jotka Suomessa maksavat sen 200 euroa ja katselin, että josko jostain saisi halvemmalla. Googlatessa tuli eBay vastaan jossa useammallakin myyjällä oli kyseisiä lenkkareita myynnissä 70 euroa/pari. Myyjinä oli sekä yksityishenkilöitä että jotain epämääräisen kuuloisia firmoja joista ei löytynyt mitään tietoa mistään. Kävin katsomassa valmistajan sivuilta jälleenmyyjät ja kappas vain kun ei sielläkään mainittu yhtään noista eBayssa myyvistä firmoista mitään. Kaikilla noilla myyjillä oli vaikka kuinka paljon merkkilenkkareita myynnissä halvalla ja palautteet lähes 100 % positiivisia. Ainoastaan kahdella myyjällä oli yksi negatiivinen palaute tullut siitä, että myyvät piraatteja. Muut ostajat kehuivat hyvää myyjää ja hyviä lenkkareita. Että näin.

(Mitä lenkkareihini tulee, tilasin ne lopulta valtuutetulta jälleenmyyjältä Saksasta 145 eurolla (sis. postikulut). 

Olen itsekin joskus tehnyt ilmoituksia eBaylle kun vastaan on tullut ilmiselviä piraatteja. Ainoa asia, mitä eBay on tehnyt, on se, että he ovat vain sulkeneet kyseisen huutokaupan ja antaneet myyjän jatkaa myymistään. Täysin käsittämätöntä toimintaa jos he muka haluavat kitkeä piratismia. 

[/quote] 

Saksalainen nauraa partaansa kun suomalaiset ostaa halvinta pskaa mitä maanpäältä löytyy. Jos ne ostaa kalliilla, ne on monesti kakkoslaatua.  Luultavasti kauppiaat hankkii jämäerät ja myy ne täyteen hintaan. 

Vierailija
30/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mmdirekt on todella hyvä

Vierailija
31/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 21:23"]

Ottakaa huomioon että noi halvemmat kamat on yleensä aika epäeettisesti tuotettu... Myös todella usein piraatteja, vaikka ei oliskaan mistään ns. tunnetusta merkistä kopioitu, noi tuottaa noita kledjuja sillä tavalla että ottaa jostain netistä/lehdestä kuvan, käskee tehdasta tekemään samanlaisen ja avot. toki jos perus rättikaupasta ostaa vaan "halvalla" niin eihän nekään mitään supereettisiä ole, että ei sillä. loppupeleissä paremmin säästää sekä ympäristöä että luontoa kun sijoittaa laatuun ja merkkeihin jotka panostaa matskuihin ja eettisyyteen, ei tarvi joka vuosi ostaa uusia vaatteita. (Marmatusviesti, joo, kyllä mäkin ostan netistä esim. merkkivaatteita käytettynä, kosmetiikkaa yms eli en meinaa että nettiostokset itsessään on saatanasta jos kerta halvalla saa :D)

[/quote]

Ihan yhtä epäeettisesti ja halvalla suuri osa länsimaistenkin puotien rytkyistä on tehty. Niissä vaan on yleensä todella kovat katteet mikä nostaa hintaa verrattuna aasialaisiin kauppoihin. 

Vierailija
32/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo remonte-ostaja ja katsoin, että toimituskuluineen tulevat kalliimmiksi oikeastaan tuolta.

Vierailija
33/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 21:25"]

Verkkokauppaseparatistit, teitä kiittävät työttömät kaupan entiset entiset työntekijät

[/quote]

Pistä työhakemus UPS:lle ta DHL:lle.

Vierailija
34/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 19:28"]

Jos menen esim ebay.ukohon nii lähettääkö ne sieltä suomeen jai vaihteleeko eri myyjillä? /tyhmiäkysymyksiäPart1

[/quote]

Jos tarkoitit http://ebay.co.uk niin brittimyyjistä osa toimittaa, osa ei. Kyllä siinä shipping optiot näkee heti ja kokonaissumman kun menee eteenpäin. Pieni ("kirje") tavara tulee saarilta halvalla. Isommat voivat olla kalliita. Sieltä löytää myös paljon sellaista tavaraa, minkä löytäminen Suomesta ylipäätään on erittäin hankalaa, saati sitten järkevään hintaan. Tullia ei tarvitse jännittää kun tavara liikkuu EU-rajojen sisäpuolella. Melatoniini ja muutamat muut lisäravinteet hyvänä esimerkkinä, maksaa apteekissa tuhottomasti tai on kokonaan kiellettyjä tai ei muuten vaan kuulu valikoimiin ja jenkeistä/Kiinasta ei uskalla tilata ettei joudu tekemisiin tullin kanssa. En kannusta ketään rikkomaan mitään sääntöjä, ihan vain olen sattunut huomaamaan.

[/quote]

Just tuli mulle paketti Amerikkalaisesta netti- lisäravinnekaupasta ja ei ollut jääny tulliin. En tiedä johtuiko summasta n. 38 e. ja siitä ettei ollut kiellettyjä aineita... (ohis)

Vierailija
35/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 21:24"]

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 21:22"][quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 21:17"] Täsät keskustelusta innostuneena yritin hakea tänään katsomiani kenkiä ebaystä, mutta maksoivat siellä vain 4e vähemmän kuin kivijalkakaupassa.. [/quote] Mitkä kengät? Merkki ja malli? [/quote] Remonte r6470

[/quote]

Katsopa Saksan ja Englannin Amazoneista, www.amazon.de ja www.amazon.co.uk

En tiedämitä nuo kengät Suomessa maksaa mutta Saksan Amazonissa niiden hinta vaihtelee 59.99-114.42 euron välillä väristä ja koosta riippuen, Englannin Amazonissa hintaa on 86.80 euroissa. 

Vierailija
36/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en tilalle merkkikenkiä, mutta esim. ihan hyvännäköisiä maihareita ja bootseja olen löytänyt eBaysta ja tilaamineni laatu on tosiaan samaa kuin jossain perus kenkäkaupoissa. Opiskelijabudjetilla eläville ebay on kyllä kiva. Tuossa esimerkkihaku : http://bit.ly/1sXvYcT . Osa on huudettavina ja joissain edullinen osta heti - hinta. Ja PayPal:ia käytän koska sieltä saa rahat takaisin jos tuote ei tule tai on viallinen. Tosin näin on käynyt vain kerran ja olen tilaillut useamman vuoden ajan.

Vierailija
37/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullirajan on muuten 22€, mutta alle vitosen tullimaksuja ei peritä lainkaan. Harvoin alle 50€ paketit jäävät tulliin.

Vierailija
38/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinlaiset myyjät laittavat pakettiin usein "gift", jotta se ei jäisi tulliin.

Vierailija
39/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.09.2014 klo 22:01"]

Kiinlaiset myyjät laittavat pakettiin usein "gift", jotta se ei jäisi tulliin.

[/quote] Jep, ja merkkaavat tuotteen hinnan alakanttiin. 

Vierailija
40/80 |
02.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tykkään tilata Ebaysta kaikenlaista. Lopetin esimerkiksi H&M:ssä shoppailun, kun huomasin, että Ebayssa on myynnissä täsmälleen samoja tuotteita (mm. eräs kynähame), mutta vain viidesosalla siitä hinnasta, mitä tuote kaupassa maksaisi. Hieman on huono omatunto siitä, etten enää shoppaile kaupoissa, mutta jos samaa tavaraa saa netistä paljon halvemmalla, niin minkä teet?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän