Kokemuksia 5G liittymästä vs 4G liittymä?
Onko kokemusta 5g liittymään siirtymisestä? Itsellä on 5g puhelin, mutta käytän vielä 4g liittymää Hesassa, jossa on nopea 5g verkko saatavilla.
Tämä riittää minulle oikein hyvin (200 megan 4g liittymä) Mutta vähän kutkuttaa, miten toimisi 1000 megan 5g liittymä, lyhyempi vasteaika ja niin edelleen.
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Otin 5g-liittymän, mutta sen jälkeen on jotenkin lisääntyneet tahdosta riippumattomat liikkeet. Olo on muutenkin jotenkin sellainen "out of control". ihan sumussa kuljen ja tuntuu, että joku muu ohjailisi minua.
jos en olisi ottanut koronarokotetta, niin voisi covidia syyttää.
Ymmärrän, että joskus voi olla vaikeaa.
Mutta lääkärille voi puhua, jos kokee että maailma muuttuu oudoksi.
Vasteajalla ei normaalikäytössä ole mitään merkitystä. Jos käytät puhelintasi esim. dronen ohjaamiseen, niin sitten ehkä.
Latausnopeuksiin sillä on tietysti vaikutusta, mutta eiköhän niitä elokuviakin katsota lähinnä striimattuna, eikä ladata kokonaan kännykkään, joten siihenkin tuo 200 megaa on ihan riittävä.
Eli ihan jos mietitään rahaa ££€€$$, onko se extrahinnan väärti vaihaa 4g liitymä 5g liitymään? Itselleni riittää hyvin 4g liittymä.
Ainakin Elisa kusettaa nopeuksissa reilusti.
En keksi mitään mobiilisovellusta, missä tarvitsisin edes korkeita 4G nopeuksia, kun ei postimerkkivideoiden katselu kiinnosta. Joten ainoaksi hyödyksi jää harvinaiset tilanteet, missä puhelimen nettiyhteyden haluaa jakaa kannettavalle.
Eli tällä hetkellä 5g liittymä ei tee muutosta elämään?
Itse ostin juuri uuden puhelminen, 5g sellaisen kumminkin koska ajattelin että parin vuoden päästä 5G aika todella "alkaa" Vielä mennään 4G liittymällä.
Ei mitään hyötyä 5g nopeudesta vielä. Ehkä parin vuoden päästä.
Vierailija kirjoitti:
Tulevaisuus on mielenkiintoista ajatella
Meinaatko 5G:llä nyt sitä puhelimen taajuutta vai tiedonsiirtonopeutta? Suomessahan ei kai ole sitä 5G taajuutta vielä käytössä (eli ei ole milliaaltoja), vaan se 5G viittaa tiedonsiirtonopeuden maksimiin gigabitteinä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko 5G:llä nyt sitä puhelimen taajuutta vai tiedonsiirtonopeutta? Suomessahan ei kai ole sitä 5G taajuutta vielä käytössä (eli ei ole milliaaltoja), vaan se 5G viittaa tiedonsiirtonopeuden maksimiin gigabitteinä. Korjatkaa jos olen väärässä.
Todella 5G nyt on ihan eri mitä se tulee olemaan muutaman vuoden kuluttua.
Nyt vasta lämmitellään. Jos ostaa nyt uuden puhelimen, kannattaa ottaa 5G malli, mutta ei vielä itse 5G liittymää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todella 5G nyt on ihan eri mitä se tulee olemaan muutaman vuoden kuluttua.
Nyt vasta lämmitellään. Jos ostaa nyt uuden puhelimen, kannattaa ottaa 5G malli, mutta ei vielä itse 5G liittymää.
Miksi? Tyhmä maksaa 5G ominaisuudesta jota ei halua käyttää. Monesta kännykästä 4G versio on paljon halvempi.
Vierailija kirjoitti:
Jotain yksittäisiä 30ghz koetolppia taitaa olla, mutta ei kai vielä isommassa mittakaavassa.
Mutta on tuo 3.5ghz myös nopea ainakin niin kauan kuin käyttäjiä on kourallinen.
Meitä on moneksi, monelle riittäisi ihan van puhelin siis analoginen 0G ei mitään G hömppää.
2 G on kuulemma lopetettu ja paikoin 3G , miksi onkaan puhelut ja tietotekniikka samassa verkossa.
Elokuvat ja pelit voisivat olla vaikka 50 G verkossa.
Puhelimesta on tulossa tarpeeton , asioita ei sillä voi kuitenkaan hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Samahan se oli jo 4G:n kanssa. Siitä kai oli olemassa ihan kunnon speksit mutta kun ei tahdottu niihin yltää ja piti kumminkin saada uutta julkistetuksi niin nimettiin sitten jotakin vähän sinne päin olevaa 4G:ksi.
Otin 5g-liittymän, mutta sen jälkeen on jotenkin lisääntyneet tahdosta riippumattomat liikkeet. Olo on muutenkin jotenkin sellainen "out of control". ihan sumussa kuljen ja tuntuu, että joku muu ohjailisi minua.
jos en olisi ottanut koronarokotetta, niin voisi covidia syyttää.