Ärsyttää siskon taloudellisuus
Systeri on lääkäri, eli tulot on erittäin hyvät. Silti se elelee yksikseen vaatimattomasti ja pihtailee melkein kaikessa, vaatteetkin ihme rättejä. On niin laihakin: kuin vaatehenkari. Hyvä jos menee 100 euroa ruokaan kuukaudessa. Ainoa harrastus on Iiisakin visaisten ristikoiden täyttely, tulee oikein tilattuna kotiin ja on sieltäkin saanut usein palkintoja: 35 euroa, 100 euroa jne. Sisareni on vasta 33-vuotias, silti sillä on jo useampi sata tuhatta euroa säästössä. Raivostuttavaa!
Kommentit (48)
Paljonko sisarella on opintolainaa? Vai oletteko niin varakkaiden vanhempien lapsia että lainaa ei tarvinnut ottaa? Ehkä hän maksaa sitä takaisin?
Ja mitä se sinulle kuuluukaan? Saatat myrkyttää kiukullasi suhteenne ikiajoiksi. Onhan meistä jokaisella juttuja joista toinen ei pidä. Oletko itse täydellinen? Jos et ole niin anna siskosi kulkea niissä vaatteissa missä haluaa ja harrastaa mitä haluaa!
Njaa. Mua ärsyttää hyvätuloinen sisko, joka tuhlaa omat rahansa ja maksaa asunnostaan suurta lainanlyhennystö, mutta olisi sitten mielellään maksattamassa kaiken mahdollisen vanhemmillaan ja sisaruksilla, koska hänellä ei ole miestä vaan joutuu maksamaan kaiken yksin. No voi kyynel, ei munkaan mies maksa minun kuluja, eikä kukaan muukaan. Menot tulojen mukaan.
Minulla on ollut 5 siskoa ja 3 veljeä.Meitä on jäljellä kuitenkin enää 3 henkilöä,. 6 on kuollut. Koskaan minulla ei aikaa ollut mietiä, murehtia heidän asemaa tai varalisuus.Siitä huolimatta he kaikki ovat oleet minua huomattavasti varakaimpia.En ole heidän tekeminen tai taloudelinen asema mietinyt tai kadehtinut koskaan. Me kukin rakennamme aikuisina oman elämän ja omat kehykset elämäämme. Sisko on sisko aina,kuten veli on veli aina!Sinun ei kuulu puutua hänen elämään ja asiat. Rakasta häntä selaisena kun hän on: Avuineen ja vikoineen.Tuskin olet täydelinen itse? Sillä minäkään En Ole täydelinen.Elän mun elämääni ja pidän huolta vain omasta elämästäni.Voin todella hyvin !Minulle ei kuulu sisarusteni elämä.( anteeksi jos teksti virheet,Luki häiriöisenä en ne näe)
Mulla on tuollainen poika. Osti juuri kesäasunnon Adrianmeren rannalta.
Kun ostat paljon pientä et osta koskaan mitään suurta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on tuollainen poika. Osti juuri kesäasunnon Adrianmeren rannalta.
Kun ostat paljon pientä et osta koskaan mitään suurta.
Hyvin sanottu!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekö olet päässäsi laskenut, et ihan useampu satatuhatta euroa säästössä?
Ikä 33, ammattivuosia noin 7, koulutus, josta todennäköisesti velkaa.
Lääkärin nettotulot ei niin mielettömän isot tuossa vaiheessa ole.
Miksei voisi olla? Minulla oli 30-vuotiaana 100 000 euron säästöt, vaikka olen vain lukion aineenopettaja. (Valmistuin 26-vuotiaana, jolloin siirryin alan töihin. Minulla ei ollut opintovelkaa. Olin opiskeluajat kaupan kassa.)
Miksi tämä saa yläpeukkuja? Ei kait kukaan voi uskoa tätä, jos vähänkään matematiikkaa osaa. Paitsi jos kyse on perinnöstä.
Jos vaikka 20 vuotiaana aloittaa säästämään niin pitäisi saada ainakin 8 tonnia vuodessa säästöön pääomaa. Tämä siis silloin jos osakekurssit ovat todella suotuiset. Aika hankalaa tehdä moista aineenopettajana ja varsinkaan kaupankassa-opiskelijana.
En ole lainaamasi mutta itsekin aineenopettaja. Opiskeluaikana sain säästöön noin 2000e vuodessa ja valmistumisen jälkeen noin 12 000e vuodessa. Ei tässä ole mielestäni mitään epäuskottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekö olet päässäsi laskenut, et ihan useampu satatuhatta euroa säästössä?
Ikä 33, ammattivuosia noin 7, koulutus, josta todennäköisesti velkaa.
Lääkärin nettotulot ei niin mielettömän isot tuossa vaiheessa ole.
Miksei voisi olla? Minulla oli 30-vuotiaana 100 000 euron säästöt, vaikka olen vain lukion aineenopettaja. (Valmistuin 26-vuotiaana, jolloin siirryin alan töihin. Minulla ei ollut opintovelkaa. Olin opiskeluajat kaupan kassa.)
Miksi tämä saa yläpeukkuja? Ei kait kukaan voi uskoa tätä, jos vähänkään matematiikkaa osaa. Paitsi jos kyse on perinnöstä.
Jos vaikka 20 vuotiaana aloittaa säästämään niin pitäisi saada ainakin 8 tonnia vuodessa säästöön pääomaa. Tämä siis silloin jos osakekurssit ovat todella suotuiset. Aika hankalaa tehdä moista aineenopettajana ja varsinkaan kaupankassa-opiskelijana.
En ole lainaamasi mutta itsekin aineenopettaja. Opiskeluaikana sain säästöön noin 2000e vuodessa ja valmistumisen jälkeen noin 12 000e vuodessa. Ei tässä ole mielestäni mitään epäuskottavaa.
Te ihanat taloudellisesti tarkat ihmiset, haluan syleillä ja halata teitä! Melkein koko meidän suku on hirveätä törsääjäporukkaa, jatkuvasti p.a.
Olisiko hamstraaja? Rahan hamstrauskin on henkinen sairaus, ihan niin kuin materiaalinkin. Siksi useat rikkaat ovatkin sellaisia ”lohikäärmeitä”, istuvat vaan pankkinsa päällä eivätkä käytä vaurauttaan mihinkään.
Ikäviä tuollaiset, koska rahaa on kuitenkin x määrä aina kierrossa. Kaikki hamstraajat ottavat osansa talteen, eivätkä siten tuo takaisin kiertoon ostovoimallaan vaurautta maailmaan.