Kissaa ostamassa...Mitä pitäisi ajatella tästä?
Näin aamupäivällä juuri sopivan ilmoituksen myytävästä kissasta. Olen etsinyt juuri sellaista jonkin aikaa.
Soitin heti myyjälle, kaksi soittoa, ei vastannut kumpaankaan. Laitoin tekstarin että olin soittanut kissailmoituksen takia. Kerroin itaestäni jotain jne.
Katselin iltapäivällä ilmoitusta uudelleen, siitä oli poistettu puhelinnumero. Ajattelin että okei, harmi, joku toinen oli nopeempi.
Kerroin miehelleni että yritin soittaa sopivasta katista mutta onnistunut. Hän pyysi multa numeron (sehän näkyi mun kännyssä vaikka oli poistettu ilmoituksesta) ja soitti vielä kerran. Ei vastattu. Ajattelin että ok, ei sitten. Hetki tämän jälkeen koko ilmoitus poistettiin netistä.
Sitten kello 21:30 sain tekstarin siitä myyjän.numerosta.Siinä luki vain että "moi, minulla ei ollut puhelinta mukana, voit kyllä soittaa uudelleen."
Ajattelin ensin että jippii, onko se sittenkin vielä vapaana? Kirjoitin myyjälle tekstarin, että kiva juttu, luulin että kissa meni jo kun ilmoitus on poistettu, soitan huomenna :)
Nyt aloin miettiä, että miksi poisti numeron vaikka ei ollut puhelinta mukana ja sitten poisti koko ilmoituksen.jne. Mitä mieltä te olette? Ettei olisi joku huijaus? :/
Aion kyllä soittaa huomenna mutta toivon ettei ole huijaus sillä myyjälle on.1,5 tunnin ajomatka eikä huvittaisi hukkareissu lasten kanssa.
Kommentit (15)
Jep. kauppakirja kannattaa tehdä vaikka ostaisit maatiaisen. vähän niinkuin kuitiksi.
Ja kissaa ei luokitella rotukissaksi jos sillä ei ole papereita. Eli ostamasi kissa ei voi olla rotukissa vaikka sillä kuinka olisi rotukissavanhemmat.
Katsele sitten vähän ympärillesi jos pääset ihan myyjän kotiin asti. Olin kerran ostamassa maatiaskisua ja paikka josta olin hakemassa oli täynnä pikkukoiria (monia eri rotuja) sekä kissoja. Paikka sinällään oli siisti mutta koiria,kissoja ja poikasia oli kamalat määrät ja kun kyselin vähän koiran pennuista ja olin muka kiinnostunut sellaisestakin niin myyjä ei kertonut mitään ja meni vaikeaksi.
Jos minulla olisi koiranpentuja ja joku tulisi ostamaan kissan pentuja ja osoittaisi vähäänkään kiinnostusta koiriin niin kyllä innoissani niistä kertoisin ja esittelisin.
Jäi kissa ostamatta ja myynti ilmoitus poistettiin.
Ihan hämärä juttu. Mä etsisin toisen ilmoituksen.
Älä ainkaaan maksa mitään etukäteen
Varauksella nyt vaan.. Aika outoa kieltämättä.
Kiitos! Hyvä että tuo oli muistakin outoa.
No minä soitan huomenna, katsotaan saanko osoitetta. Toivotaan ettei tule hukkareissua!
Maksaisin vain käteisellä tutkittuani ensin eläimen ja allekirjoitettuamme kauppakirjan! :)
Ap
Kauppakirjan? Onko kyse rotukissasta?
Rotuun se kuuluu mutta paperiton, tuo myyjä ei ole kasvattaja. Eikö kuulu tehdä kauppakirja?
Ap
En tiedä kun en ole koskaan maksanut kissasta..maatiainen kun on. Mutta ehkä viisasta tehdä kauppakirja jos kerran raha liikkuu
Huijaus, minulle myytiin olematonta kissaa, muutaman kympin vuoksi. Huijaus paljastui minulle, eikä isompaa vahinkoa tullut.
Ap kannattaa ottaa kissa eläinsuojeluyhdistykseltä. Ei ole huijaus ja sivustoilla on pilvin pimein söpöjä katteja. Niitä voi mennä katsomaan ja valita omaan perheeseen sopivan. Joskus siellä on pentujakin. Kissakatastrofi on Suomessa niin valtava, että ainoa eettinen vaihtoehto on adoptoida kissa suomalaisesta eläinsuojasta. Siellä on valmiiksi toisiinsa tottuneita steriloituja kissaparejakin, hyvinkin läheiset kaverukset on hyvä valinta :)
Eläinsuojelu yhdistys on oikea paikka hankkia kissa. On terveitä ja rokotettuja kissoja ja valinnan varaa, en tiedä pitääkö maksaa, mutta en maksaisi yksityiselle mitään kissasta, josta ei tiedä mitään. Miksi pitäisi olla rotukissa, eikö ole ihan sama kissa kuin kissa.
En haluaisi olla negatiivinen, mutta ns Turha Retki on pienin niistä ongelmista, mitä epämääräisestä paikasta hankittu eläin voi aiheuttaa, eikä mikään niistä katoa kauppakirjan tekemällä. Isoimmat ongelmat tulevat siitä, että eläin ei olekaan terve tai on jotain ihan muuta kuin mitä luulet olevasi saamassa.
Vierailija kirjoitti:
Rotuun se kuuluu mutta paperiton, tuo myyjä ei ole kasvattaja. Eikö kuulu tehdä kauppakirja? Ap
Se että se on jonkun rotuinen, mutta paperiton tarkoittaa että se on pentutehtailtu tai joku teettänyt välipennut rahanhimossa. Jos se on niin tärkeää saada tietyn rotuinen kissa niin osta asialliselta kasvattajalta ja maksa mitä pyydetään. Jos sillä ei ole papereita niin se ei ole rotukissa ja jos sitä mainostetaan jonkun rotuisena, mutta ilman papereita niin se on melkein takuuvarmasti pentutehtailtu.
Minusta kannattaa tehdä jonkinlainen kauppakirja, että näkee kenelle katti kuuluu.