Finnair lomauttaa kaikki vanhat lentoemot
Kommentit (65)
Olet ymmärtänyt väärin, virkaiältään nuorimmasta päästä irtisanotaan ja vanhat lomautetaan.
No eihän ne nyt pysy, kun ne nuoret lähtee ja vanhat jää...Ymmärrätkö numero 5?
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:42"]
Vitosta varmaankin kiinnostaa ne nuoret aasialaisemot.
[/quote]
Thaimaaseen menevät vanhat pervoäijät voivat jatkossa aloittaa pervoilun jo koneessa! :P
No joo, taitaa aasialaisetkin nyt lähteä, kun norjalainen vuokratyöfirma vie työpaikat. Sääli, lensin Finskillä(emona) pitkään ja se oli tosi mahtava työpaikka. Henki oli hyvä ja työkaverit kivoja... Olen hengessä mukana vanhojen työkaverien puolesta. T.entinen emo
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:47"]
No joo, taitaa aasialaisetkin nyt lähteä, kun norjalainen vuokratyöfirma vie työpaikat. Sääli, lensin Finskillä(emona) pitkään ja se oli tosi mahtava työpaikka. Henki oli hyvä ja työkaverit kivoja... Olen hengessä mukana vanhojen työkaverien puolesta. T.entinen emo
[/quote]
Niin ne vuokratut lähtee, mutta uudethan palkataan nimenomaan sieltä Aasiasta tuon norjalaisfirman palvelukseen 1000€/kk palkalla.
Milloin lentäjiä ruvetaan palkkaamaan Aasiasta? Paljon kovemmat liksathan niillä on.
Käy sääliksi kyllä lentoemännät, etenkin pitkään alalla olleet. Jäävät ihan tyhjän päälle, kun tuo koulutus ja kokemus on niin rajattu tiettyihin tehtäviin. Onneksi ovat yleensä sosiaalisia ja reippaita tyyppejä, joten se helpottaa työllistymistä muualle.
En kyllä ymmärrä miksi kukaan iloitsee suomalaisten lomautuksista tai irtisanomisista, nurinkurista...
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:52"]
Milloin lentäjiä ruvetaan palkkaamaan Aasiasta? Paljon kovemmat liksathan niillä on.
[/quote]
kyllähän sitä koko ajan puuhataan, ja Suomessakin lentäjien palkkoja on jo laskettu. Karua on globalisaatio.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:44"][quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:42"]
Vitosta varmaankin kiinnostaa ne nuoret aasialaisemot.
[/quote]
Thaimaaseen menevät vanhat pervoäijät voivat jatkossa aloittaa pervoilun jo koneessa! :P
[/quote]
Thaimaaseen :D
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 22:06"]
Vielä Finskillä on ne nukkumiskomiteat ja uskomattomat palkanlisät?
[/quote]
Suurin osa niistä lisistä on lain vaatimia, yötyöstä ja viikonlopputyöstä on pakko maksaa jopa kaksinkertainen palkka. Lentoemäntien palkkaa koostuu siis suureksi osaksi noista lakisääteisistä työaikalisistä. En tiedä millä järjestelyllä aasialaisia ollaan hommaamassa tilalle, mutta tuskin niille noita lisiä kukaan maksaa.
No pakkohan vanhaa kalustoa on uusia ainakin kun 50 raja lähestyy. Minusta lentoemon duuni ei ole enää mitään keski-ikäisen naisen hommaa, se sopii nuorelle, innokkaalle ja palveluhaluiselle. Itse kun olen liikematkoilla lennellyt, niin finskin kypsempi väki henkii aikamoista leipääntyneisyyttä. Mutta ilmeisesti edut on liian kovat, että jaksaisi alaa vaihtaa.
Vanhat kermaperseet viis välittävät nuorten työpaikoista. Itsekkäästi roikkuvat kohtuuttomissa eduissaan. No pannaan koko lafka boseen. Thelma onkin jo mässäillyt tarpeeksi.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 22:42"]
No pakkohan vanhaa kalustoa on uusia ainakin kun 50 raja lähestyy. Minusta lentoemon duuni ei ole enää mitään keski-ikäisen naisen hommaa, se sopii nuorelle, innokkaalle ja palveluhaluiselle. Itse kun olen liikematkoilla lennellyt, niin finskin kypsempi väki henkii aikamoista leipääntyneisyyttä. Mutta ilmeisesti edut on liian kovat, että jaksaisi alaa vaihtaa.
[/quote]
eikä 45+ vee jaksa aikaeroja sun muita samalla tavalla kuin parikymppiset, se näkyy jo todella pahasti naamassa ja samalla siinä kuinka pirtsakka asiakaspalvelija olet.
kyllähän lentoemännän palkka on todella hyvä (kaikkine lisineen) suhteessa siihen kuinka lyhyt koulutus loppujen lopuksi on! Siksi moni ei duuniansa lähde vaihtamaan.
Höpöjä juttelet, johan lomautuksia on matkan varrella ollut kaikilla ja tulee olemaankin. Finnair ulkoistaa sen sijaan reittejä ja oman matkustamohenkilökunnan tarve vähenee. T. entinen emo