Vastasyntynyt vauva ei voi käyttää käytettyä vaunua
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:27"]
Hygieniasyistä patja tulisi vaihtaa.
[/quote]
Mikä patja? Kantokopat on yleensä pestäviä.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:27"]
Hygieniasyistä patja tulisi vaihtaa.
[/quote]
Mikä patja? Kantokopat on yleensä pestäviä.
[/quote]
Tarkoitti varmaankin vaunukoppien pohjalla yleensä olevaa patjaa. En kyllä ymmärrä miksi sitäkään pitäisi vaihtaa, sen patjan voi pestä ja ainakin me käytettiin sen päällä kosteussuojaa ja lakanaa...
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:30"]Tämä kaiketi liittyy keskusteluun siitä, miksi sossu maksaa toimeentulotuesta ihan uudet ja kalliit vaunut maahanmuuttajille. Tai jotain sellaista olin lukevinani jostakin.
[/quote]Ei maksa, ei ainakaan Espoossa.
Juuri äsken TV:ssä Espoon perhetyöstä vastaava sosiaalijohtaja (tms) selitti, että Espoossa toimeentuloasiakas saa vaunujen ostoon 200 euroa ihan siitä riippumatta, onko kysymyksessä mamu vai kantasuomalainen. Jos sitten mamuperhe säästää jostain muusta ja ostaa rahoilla uudet vaunut (tai ostaa ne työtuloillaan), on se perheen oma asia.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:30"]Tämä kaiketi liittyy keskusteluun siitä, miksi sossu maksaa toimeentulotuesta ihan uudet ja kalliit vaunut maahanmuuttajille. Tai jotain sellaista olin lukevinani jostakin.
[/quote]
Hassua, mä olen itse "mamu" ja ostin rattaat ihan käytettyinä, en edes pyytänyt avustusta uusiin rattaisiin. Mitä järkeä on ostaa uudet, jos voi saada edullisesti vähänkäytetyt ja siistit rattaat?
200 e sossulta vaunuihin on mun mielestä tosi kova summa. Netistä saa hyväkuntoisia käytettyjä vaunuja alle satasella.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:30"]
Tämä kaiketi liittyy keskusteluun siitä, miksi sossu maksaa toimeentulotuesta ihan uudet ja kalliit vaunut maahanmuuttajille. Tai jotain sellaista olin lukevinani jostakin.
[/quote]
Oikeammin keskusteluun siitä miksi sossu EHKÄ maksaa toimeentulotuesta ihan uudet ja kalliit vaunut maahanmuuttajille.
Muistan aikonani nuori ystäväni tuli yllättäen raskaaksi eikä vakaumuksensa mukaan voinut tehdä aborttia. Hän sai alkuapua sossusta. Hän ajatteli ostaa käytetyt vaunut. Sossun säännöt vain estivät käytettyjen ostamisen edes kirpputorilta. Mutta ainakaan silloin ei saanut sen kummempia tukia. Toimeentulotuki ja halvat vaunut. Hän on nyt itse sossu. Näin se elämänkierto menee:-)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 21:21"]
Onko näin
[/quote]
vauva ei käytä vaunua vaan äiti käyttää.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 22:18"]
200 e sossulta vaunuihin on mun mielestä tosi kova summa. Netistä saa hyväkuntoisia käytettyjä vaunuja alle satasella.
[/quote]
Joo mut esim. Helsingissä oli ainakin käytäntö että 250€ sai uusiin vaunuihin mutta käytettyihin vain 70€ eli usein on sitten kannattavampaa ostaa ne uudet joissa on edes jonkinlainen takuu. Varmaan sen takia sossukin ei ole valmis avustamaan suoraan rahana käytettyjä? Mutta ensisijaisesti tarjotaan vissiin niitä kunnostettuja vaunuja työkeskuksesta jos ennen vauvan syntymää haet avustusta vaunuihin. Rahallinen avustus kai vain silloin jos vaikka ensin ostaa rattaat ja sitten pyytää avustusta tai esim. jos vauva syntyy ennenaikaisesti ei ole edes aikaa ensin odotella jotain maksusitoumusta tai kunnostettujen vaunujen saantia vaan vaunut on hankittava heti kun pääsee sairaalasta jotta pääsee liikkumaan.
Tietyissä etnisissä kulttuureissa vastasyntynyttä ei voi käytettyihin vaunuihin laittaa. Eikä tietenkään poikalasta tyttolapsen entisiin. Tämän se Espoon sossukin pitkin hampain myönsi.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 23:00"]
Tietyissä etnisissä kulttuureissa vastasyntynyttä ei voi käytettyihin vaunuihin laittaa. Eikä tietenkään poikalasta tyttolapsen entisiin. Tämän se Espoon sossukin pitkin hampain myönsi.
[/quote]
Eipä tietenkään. Entäs siellä lähtömaassa? Ei taida olla vaunuja ensinkään.
Tämä kaiketi liittyy keskusteluun siitä, miksi sossu maksaa toimeentulotuesta ihan uudet ja kalliit vaunut maahanmuuttajille. Tai jotain sellaista olin lukevinani jostakin.