Kun löydätte uuden hyvän artistin/yhtyeen, käyttekö ekan vuoden aikana läpi laajemmin hänen tuotantoaan vai kuunteletteko vain samoja hyviä biisejä yhä uudelleen?
Jäättekö nauttimaan hyvistä yksittäisistä kappaleista jopa moneksi vuodeksi ettekä edes tutustu laajemmin tuotantoon vaikka olette ihan varmoja että siellä on paljon helmiä joita ette vielä ole löytäneet?
Olen itse tuollainen "jumittaja" ja kaverini aina ihmettelee miksen tunne lempiartistini tuotantoa laajemmin 😅
Kommentit (3)
En kumpaakaan. Mulla on aina suuri joukko "uusia" bändejä, joilta etsin materiaalia (käytännössä) satunnaisessa järjestyksessä. Eli bändiin tutustuminen voi kestää vuosia, mutta etenee enemmän tai vähemmän tasaiseen tahtiin.
Kyllä jos jos joku biisi tai pari iskee kunnolla niin tulee nälkä käydä muukin tuotanto läpi että onko siellä paljonkin hyvää tavaraa. Mutta ymmärrän kyllä tuon jumituksen, helmibiisejä kuuntelee kyllä alussa ihan himolla läpi uudestaan ja uudestaan.
Jos löydän artistin/bändin, joka todella kolahtaa, niin saatan käydä koko tuotannon pikakuuntelulla läpi jo yhdessä illassa. Poimin sieltä sitten selvät suosikit, jotka menevät heti vakikuunteluun, ja muuta matskua käyn siten uudestaan läpi ajan kanssa.