Tupakanpolton lopettaneet
nousiko paino ja jos nousi, niin miten saitte painon taas normaaliksi? Mulla taitaa olla keuhkot ihan sököt, joten nyt täytyisi harkita lopetusta tosissaan :(
Eniten vituttaa se lihominen. Menee koko elämä mullin mallin ja luulen, että vitutuskäyrä on huipussaan!
Antakaa hyviä vinkkejä, miten lopetus onnistuu...
Kommentit (18)
Paino nousi noin 5kg joka ei alipainoisessa rungossani haitannut yhtään.
Korvasin valitettavasti röökin syömisellä, joten kyllä nousi paino. Eikä ole laskenut.
Mutta kerran tiedostat asian, niin karttele suklaapatukoita :P
Liikakilot voi aina laihduttaa pois. Niitä ei kannata pelätä! Minulla nyt vuosi tupakoinnin lopettamisesta, +6kg tuli, mutta painonnousu pysähtyi puolen vuoden kohdalla ja nyt olen saanut jo kaksi kiloa pois.
Valitse silti mieluummin savuttomuus, tsemppiä! :)
Ei tupakanpolton lopettaminen lihota, syöminen lihottaa.
Varmaan saattaa tehdä mieli syödä enemmän, mutta jos on selkärankaa tai alottaa vaikka jonkun liikuntaharrastuksen syömisen kaveriks, niin tuskin lihoo.
Itse en ainakaan lihonut, mutta en lopettanutkaan kokonaan, vaan vaihdoin sähkötupakkaan.
Paino ei noussut,vaikka rupesin himoitsemaan makeaa aivan uudella tavalla.Aikaisemmin en syönyt makeaa ollenkaan.Söin sitten himoihini paljon hedelmiä ,pähkinöitä ja pikkuporkkanoita.Ja purkkaa.Ihan tavallista sellaista.
Kyllä savuttomuus kilot voittaa. Mulla oli vuosia painonnousun pelko tekosyynä lopettamiseen. Tai mm. se, olihan niitä muitakin. Itse taisin pari ekaa päivää mässäillä, sit ylimääräinen syömisen tarve hävisi.
Erotus entiseen taitaa olla se, etten korvaa aamupalaa kahvilla ja tupakalla. Tulee muutenkin syötyä terveellisemmin. Paino ei siis ole noussut..
Siis mitä? Et oo tosissas. Ei tupakoimattomuus lihota. Jos joku lihottaa niin se mitä suuhus pistät ja kuinka vähän liikut. Kannattais ehkä alkaa urheilemaan ja syömään terveellisesti. Toi on ehkä huonoin tekosyy olla lopettamatta tupakointia. Äiti kun lopetti tupakoinnin, alkoi liikkumaan, ja syömään terveellisesti, laihtui 20 kiloa ja oli muutenkin paljon reippaampi ja terveemmän oloinen.
No tiedän kyllä, että ruoka on joka lihottaa, mutta syön nyt terveellisesti enkä mässäile. En tiedä yhtään ihmistä, joka ei olisi lihonut, mutta ehkä tuttavat ovatkin mässäilleet:)
Olen karpannut vuosia, mutta aineenvaihdunta muuttuu tupakoinnin loputtua (näin olen ymmärtänyt)
On mukava kuulla, että paino ei teillä onnellisilla ole kovin noussut. Nupistahan tämä kaikki lähtee, täytyy vain tehdä asia itselleen selväksi. -ap-
Ensin laihduin, sillä olin ihan kauhean rauhaton ja liikuin koko ajan. Sitten aloin mussuttelemaan ja painoa tuli n. 5 kg.
En oikein tiedä koska lopetin raskaiden takia jolloinnkilot muutenkin nousevat:D
15kg nousi paino :( Olen koko elämäni ollut normaalipainoinen aina siihen asti, kunnes lopetin polttamisen... Syön aivan liikaa nykyään. Olen onnellinen kuitenkin elämästä ilman tupakkaa.
Itse lopetin niillä pillereillä, vaikka moni pelotteli ja kummasteli. Poltin 15v, nyt 5v ilman. N5kg tullut, toki myös raskauksia ja ikää joka vaikuttaa myös..2kk söin pillereitä, tumppasin tupakan eikä ole vain tehnyt mieli polttaa, helpoin lopettaminen ikinä. 3 epäonnistunutta yritystä aikaisemmin, nikotiinikorvikkeilla. Paras päätös ikinä!
Lopetin reilut viisi vuotta sitten. Lopetus sinänsä onnistuii yllättävän hyvin, tosin rankka kurkkutulehdus avitti alkuun. Kun tauti hellitti, päätin muutaman päivän tupakoimisen jälkeen kokeilla, miten sujuisi jatko. Sujui hyvin! Paino kyllä muutamalla kilolla nousi, mutta syynä oli pikemminkin se. että paha selkäsärky esti tehokkaasti liikunnan ja toisaalta tupakan jättäminen terästi makuaistia. Tuli siis ehkä maisteltua ruokaa ja herkkuja enemmän kuin lääkäri määrää!
Ei noussut paino, ole huoleti sen asian suhteen.
Ite meen nyt tällä vkolla tupakanlopetus hypnoosiin. En pääse omin avuin irti tupakasta. Lääkkeilläkin kokeilen lopeusta, mutta ne eivät sopineet minulle.
En mä ainakaan lihonnut yhtään. Miksi olisin?