Mikä makea piiras on mielestäsi paras?
Omena? Päärynä? Persikka? Mansikka? Mustikka? Vadelma? Vai joku muu?
Mun mielestä mansikkapiiras on herkkua. Njams!!! :-P
Kommentit (29)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 18:59"]
Tosca
[/quote]
Oi! Tää on kyllä hyvää, ja olin unohtanut koko toscapiiraan olemassaolon. Viikonloppuna meillä syödään tätä. :)
Minä puolestani inhoan toscapiirakkaa. Se ja bebeleivokset ovat pahinta mitä tiedän.
Sellainen amerikkalainen ristikkokantinen kirsikkapiiras. Rakastan kirsikoita. Tuossa on vaan pirunmoinen homma tehdä kun pitää ne kaikki kirsikat puolittaa ja ottaa kivet pois ja niitä tulee aika paljon täytteeseen.
punaviinimarja, kermaviilitäytteellä ja muropohjalla
Oi nyt on paha! Pekaanipähkinä-, persikka- ja sitruunapiiraat on parhaita :)
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 18:54"]
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 18:42"]
Ihan sama mitä on, omenoita , mansikoita, puolukoita, kunhan on pöperöpiirakan ohjeella tehty.
Tämä vanha piirakkaohje on alunperin kummitätini L:n reseptejä. Sarjassamme "sulata ja sekoita", eli todella helppo ja nopea.
250 g voita
2 lasia sokeria
4 lasia vehnäjauhoja
0,5 tl leivinjauhetta
0,5 tl soodaa
Sulata voi ja sekoita kaikki ainekset keskenään, ota osa taikinasta sivuun "pöperöksi". Lisää loppuosaan:
1-2 munaa
1 lasi piimää
Levitä taikina uunipannulle, päälle marjoja, omenanpaloja tai paistonkestävää hilloa sekä "pöperö". Paista 200* n.30min.
Ohjeessa oleva mittayksikkö "lasi" on mielestäni n. 1,5 dl.
Kuvassa olevassa piirakassa on n. 1,5 l omenanpaloja, joiden päälle ripottelin vielä fariinisokeria.
Pöperöpiirakka [/quote]
Yleensä noissa vanhemmissa ohjeissa "lasi" on tarkoittanut 2dl. Ja kahvikupillinen 1,5 dl.
[/quote]
Niin varmaan onkin, kopioin tuon vaan nopeasti tuolta sivulta. Saahan sen mittaamalla selvitettyä, lasi vettä ja sitten desimitalla sen mittaa. Itse käytän ihan vaan lasia, en mittaile sen kummemmin.