Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Välinpitämätön ja itsekäs kuorsaava mies! >:(

Vierailija
01.09.2014 |

Jonnekkin pakko purkaa tätä ärtymystä, ja suoraan sanoen vihaa! Vuosia mies on kuorsannut kovaan ääneen yöt läpeensä, olen asiasta koittanut sanoa hienovaraisesti ja ihan suoraankin, mutta ei vaan kiinnosta! Nyt alan olla jo raivon partaalla asian kanssa, kun aloitti vielä uudestaan tupakoinnin, joka vaan pahentaa tilannetta entisestään!

Ottaa päähän tietysti jo siksi, että itse en saa nukahdettua jos mies ehtii nukahtaa ennen minua, joka useimminten tapahtuu. Lisäksi huolettaa ja ärsyttää, ettei mies suostu ymmärtämään kuinka paljon tuo (luultavasti uniapnea) vaikuttaa omaan terveyteensä! Selviä pitkiä hengityskatkoja kuulen selvästi kun yritän itse nukahtaa, ja kuuntelen miehen nukkumista. Lisäksi heräilee monesti yössä itsekin, nukkuu siis aina huonosti, on hermostunut ja ärtynyt.

Kuorsaaminen on selvästi pahentunut iän myötä, kun on onnistunut keräämään "kalja-mahaa", mutten on ihan normaalipainoinen ja takaa katsottuna ei näytä yhtään pullukalle, mutta keskivartalolle on painoa kertynyt, joka on selvästi pahentanut tilannetta.

Joskus pyytelee anteeksi, ja menee nukkumaan toiseen huoneeseen, mutta en kyllä näe sitä minkäänlaisena ratkaisuna, että nukutaan eri huoneissa ja eri sängyissä! Mikä avioliitto sellainen on, jos alle nelikymppisenä siirrytään nukkumaan eri huoneisiin :(

Millä ihmeellä tästä tilanteesta pääsee mihinkään suuntaan?? Monesti olen ajatellut, että pitää vaan alkaa mennä joka ilta nukkumaan toiseen huoneeseen, jospa mies herää huomaamaan, että joutuu nukkumaan aina yksin, jos ei halua tehdä asialle mitään. Toisaalta, miksi minun pitäisi kärsiä siitä, että mies ei halua tehdä asialle mitään, ja joutuisin nukkumaan sohvalla, jossa saan vain kipeän selän! Haluan nukkua omassa sängyssäni..ajanko siis miehen joka ilta sohvalle, ja jään yksin sänkyyn? :(

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akka turpa kiinni. Täällä et meidän asioita huutele!

Vierailija
2/12 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule monetkin pariskunnat nukkuvat eri huoneissa juurikin kuorsaamisen ja herkkäunisuuden vuoksi, ja hyvin menee siitä huolimatta. Kyllä siinä sängyssä voi tehdä jotain muuta ennen kuin molemmat menevät tahoilleen nukkumaan. Kaikesta ihmiset viitsivät paineita ottaa, kun ratkaisu olisi harvinaisen helppo. Kenen mielipiteitä sinä pelkäät?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan mies pyörii vauvapalstalla..?

Vierailija
4/12 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipiteitä? Kuka meidän nukkumajärjestelyistä tietäisi? Ei tässä ole kenenkään mielipiteistä mikään kiinni, vaan siitä, että minä haluan nukkua omassa sängyssäni aviomieheni vieressä, se kun on kuitenkin ihan yleinen tapa. Mutta en halua joka yö nukkua liian vähän siksi, että toinen ääntää kuin moottorisaha!

ap

Vierailija
5/12 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan mielenkiinnosta, numero 3, kumman pitäisi mielestäsi muuttaa pysyvästi nukkumaan yönsä sohvalla? Minun vai miehen?

ap

Vierailija
6/12 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 16:51"]

Ja ihan mielenkiinnosta, numero 3, kumman pitäisi mielestäsi muuttaa pysyvästi nukkumaan yönsä sohvalla? Minun vai miehen?

ap

[/quote]

Tietysti sen kummalle se paremmin sopii. Mikä ongelma? Ennen oli muuten ihan yleinen tapa nukkua koko perhekunta samassa tilassa...

Vierailija
7/12 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt järki käteen. Ei se aviovuoteen arkikäyttö ole mikään lakisääteinen normi. Jos mies ei suostu lääkäriin tai toiseen huoneeseen, niin aikuisena ihmisenä voit itse muuttaa muualle nukkumaan. Voit ihan nätisti kertoa ja syyllistämättä. Sinä voit muuttaa vaan itsesi ja tässä tapauksessa konkreettisesti.

Vierailija
8/12 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta miehelle kuorsauskisko. Löytyy nettiapteekeista ja toimii hyvin. Aluksi voi tulla suu hiukan kipeäksi mutta sitten se huomaa miten päivisin on ihan eri virkeämpi olo

Vierailija
9/12 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauhoita sitä kuorsausta ja anna miehesi kuunnella sitä.

Vierailija
10/12 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan nukuttu jo 15v eri huoneissa. Molemmilla ihan oikea sänky. En kaipaa ollenkaan sitä kuorsausta.

Vierailija
11/12 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ilmeisesti monien mielestä on ihan normaalia, että puolisot nukkuu säännöllisesti yöt eri huoneissa ja eri sängyissä? Outoa..minusta läheisyys yöllä(kin) kuuluu parisuhteeseen! Milloin sitä edes ehtii olla lähellä toista, jos pitkät päivät käydään töissä, ja illalla harrastetaan omia juttuja, sen päälle vielä käydään nukkumaan eri huoneisiin, niin kyllä siinä minusta läheisyys kärsii!

No, pitänee alkaa miehelle puhumaan ihan tosissaan siitä, että voi muuttaa pysyvästi sinne sohvalle nukkumaan,  jos ei halualle kuorsaukselle mitään tehdä, minä en aio vasta ostetusta uudesta sängystä luopua, kun muutenkin on selkävaivoja!

ap

Vierailija
12/12 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuttele miehesi uniapnea kokeisiin. Tuo kuorsauskisko ei pakosta riitä jos on pahanlaatuinen uniapnea. Voi olla että tarvitsisi jopa uniapneamaskin.Maskin kanssa nukkuminen vaatii totuttelua molemmille, mutta kyllä se unenlaatua sekä sinulla että miehelläsi kohentaa.

Yksi vaihtoehto on korvatulpat sinulle, mutta ei niitäkään joka yö voi pitää.

Ei se toiseen huoneeseen siirtyminenkään mielekästä ole kummallekkaan.

Voit myös koittaa äänittää miehesi kuorsausta ja soitat sitä hänelle, koita saada hänet tajuamaan että kova kuorsaus ei ole leikinasia. Varsinkaan jos on uniapnea

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän viisi