Kuinka paljon syöt herkkuja kerralla?
Kuinka paljon syöt sipsejä, suklaata, jäätelöä tai karkkia kerralla?
Kommentit (32)
Suklaata 4 palaa.
Jäätelöä 1 tuutti.
Mikropopcprnia puolet pussillisesta.
2-3 keksiä.
Karkkeja korkeintaan kourallinen.
En siis kaikkea kerrallaan, vain jotain näistä. Sipsejä en syö. Jos olen kylässä kahvipöydässä, maistan yleensä yhden jokaista tarjottavaa, koska satunnainen liikaherkuttelu ei vaikuta painoon suuresti.
Ennen saattoi mennä puolikas suklaalevy tai 10 keksiä tai puoli litraa jätskiä. Sipseistä en perusta. Vhh-ruokavaliolla oon ollut nyt kohta 2 v, ja en syö oikeestaan mitään makeaa. Juhliin teen semmosta eräänlaista tummasuklaakakkua, siinäkään ei oo jauhoja eikä lisättyä sokeria, mutta onhan siinä tummassa suklaassakin sokeria. Sitä syön palan.
Mä oon semmonen joko tai-tyyppi. En voi ottaa vaan paria palaa suklaata ja olla sitten taas päiväkausia ilman. Jos syön pullaa, tekee mieli joka päivä. Olin hirveän riippuvainen makeista herkuista. Ja sehän näkyi paitsi painossa, myös terveydentilassa. Nyt kun olen päässyt normaalipainoon ja hyvään oloon ja tervehtynyt, aion olla tiukkana. On tämä sen arvoista.
Sipseistä ja suklaasta en tykkää, jäätelökään ei ole suurta herkkua, mutta jälkiruokana menee ehkä desi. Karkkia ostan toisinaan itselleni pienen pussin (50-100g), ja sen syön kerralla - yleensä sen jälkeen olo onkin sitten sokerista niin kurja, etten enempää haluaisikaan.
Syön joka päivä kerralla kaksi suklaapatukkaa, yleensä aamupäivällä. Siihen lisäksi melkein joka päivä myöhemmin yksi herkkurahka tai kohtuullinen annos jäätelöä. Muuten en syö makeaa, eli en esim. juo mehuja tai syö sokerijogurttia (vaan luonnonjogurttia). Suolaisia herkkuja en juuri syö. Jos syön pizzaa, yksi pizza menee kerralla. Olen hoikka ja odotan toista lasta. Tosin syön ja olen aina syönyt paljon makeaa eikä kroppani enää tykkää siitä. Paha sokeririippuvuus vaivaa.
En osta karkkia kun en niistä niin välitä, mutta jos mies on itselleen ostanut niin syön kaikki salmiakit ja kovat karkit.
Sipsejä rakastan ja dippi täytyy olla! Dippi määrittää, paljonko menee sipsiä kerralla. Pitää kauhoa kunnolla, niin isosta pussista menee kerralla ehkä kolmasosa tai vähän enemmän ja sitten loppuu dippi. :)
Chilipähkinöitä voisin syödä kerralla pussillisen.
Suklaasta jää suu mömmöiseksi pitkäksi aikaa, joten sitä ei tee mieli syödä kuin pala tai kaksi kerralla.
Jos ostan herkkuja niin kerralla menee esim. puolikas suklaalevy (syödään miehen kanssa puoliksi), jäätelöä menee se puoli pakettia kerralla, karkkia 150 g, suklaapatukoita yksi-kaksi kerralla.
En syö herkkuja säännöllisesti, silloin kun syön, syön paljon kerralla ja sitten ei vähään aikaan ehkä maistukaan.
50 grammaa karkkia :D ihan onneton määrä
Suklaata menee puolikas levy kerran 2 kk, sipseistä/limuista en välitä. Elämä on niin lyhyt, että näyttäisin läskiltä!
Usein ostan pezpötkön(siinä on 4 pötköä) ja lakritsal-pötkön.
Välillä taas 100g suklaalevyn (tai jonkun pienen täytesuklaalevyn) ja lakritsalpötkön. Välillä kusetan itseäni ostamalla vielä yrttivoipatonkeja, nams.
Joskus ostan vain pikkupussin karkkia.
Mutta valitettava totuus on se että mätän herkkuja niin paljon kuin niitä vaan ostan, esim. litran jäätelö ja/tai sipsipussi on syöty kokonaan viimeistään seuraavana päivänä. Saan tuhottua 200g suklaalevyn lähes yhdeltä istumalta.
Siksi yritän ostaa herkkuja hillitysti.. Yritän :)
Suklaalevy riittää mulle n viikoksi. Jos ostan karkkipussin se riittää 2 pv. Sipsiä syön pari kertaa vuodessa n 1/4 pussillisen, popcornia ehkä kerran kuukaudessa n 1/2 litraa. Jäätelöä syön joka päivä tuutin tai tikun tai n 2dl.
En juo limuja koskaan, tuoremehua menee 1 dl viikossa, sokerijugurtteja en myöskään syö.
Lauantaisin herkuttelen 1 Lidlin maalaiscroissantilla ja hillolla. Pähkinöitä (para) syön 3-4 päivässä satunnaisesti.
Siinäpä mun herkuttelut
t normaalipainoinen
Sipsejä pienen kupillisen, suklaata pari riviä, karkkia 2-3 kourallista. Ennen pystyin syömään isompia määriä.