Mies rikkoo lupauksia kerta toisensa jälkeen
Tosiaan aina rikkoo lupauksia ja kun siitä loukkaannun niin yleensä vastaanotto on "joojoo, en todellakaan ole noin paska mitä annat ymmärtää. Ei jaksa riidellä, voitko lopettaa. En tajunnut, että se on niin tärkeää sulle".
Vaikka samasta asiasta oltais käyty tappelu 100 kertaa ja mies lopulta aina lupaa, että nyt oikeesti tämä ei enää ikinä toistu, niin aina se kuitenkin toistuu. Sitten se kuitataan sillä, ettei hän tahallaan mua loukkaa, ja että minä suurentelen. Ikinä ei voi vain myöntää. Ja mistä tällainen lupausten rikkominen johtuu, miksi pitää luvata jos ei pysty pitämään?? Ja esim. olen pyytänyt, että mies antaisi kuulua itsestään jotain jos lähtee baariin poikien kanssa. Aina hän lupaa, melkein ikinä se ei pidä. Onko sekin liikaa pyydetty. Ei kai minunkaa tarvitse nyt sitten vain sanoa, että okei ei luvata enää mitää, koska ei sen niin kuulu suhteessa mennä.
Kommentit (46)
Ooksää sitten vähän tyhmä, kun et jo usko, että miehen "lupauksilla" ei ole mitään merkitystä? Lakkaa nyt hyvä ihminen uskomasta siihen!
Mikä parisuhde se sellainen on, kun ei voi luottaa toisen lupauksiin. Eroakko pitäisi..
Ap
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 08:52"]
Ooksää sitten vähän tyhmä, kun et jo usko, että miehen "lupauksilla" ei ole mitään merkitystä? Lakkaa nyt hyvä ihminen uskomasta siihen!
[/quote]
Katteettomiin lupauksiin uskomisen voi tietysti lopettaa - mutta se tietenkin vähentää uhriutumisen mahdollisuuksia. Kannattaa harkita tarkkaan.
Minunkin exäni oli tuollanen. Tyhjiä puheita ja lupauksia, ja jatkuvaa anteeksipyytelyä kun ei osannutkaan pitää lupauksiaan. Enkä painostanut tai pakottanut mihinkään, vaan pyysin ettei lupaisi mitään mitä ei pysty tekemään, mutta se ei exältä onnistunut.
Lopulta en uskonut enää mitään puheita enkä luottanut yhtään, joten oli parempi erota.
MInun eksäni oli myös tuollainen. Siksi peruuntui mökkireissuja, yhteisiä lautapeli-iltoja lasten kanssa, siksi hän katosi keskellä yötä baariin, tai sekoili kuitenkin uudestaan ja repi kauniisti kirjoittamani valokuva-albumit.
Nyt on jo kuollut ja kuopattu koko ukko. Koi itsensä rappiolle.
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 08:56"]
Mikä parisuhde se sellainen on, kun ei voi luottaa toisen lupauksiin. Eroakko pitäisi..
Ap
[/quote]Paska parisuhde? Eroa jos et halua tuollaista "suhdetta", ja pysy siinä, jos asia on sulle ihan ok. Ei tuollaista tyyppiä voi muuttaakaan, joten ihan itse joudut päättämään siedätkö vai eroatko.
Ei millään pahalla, mutta joskus harmittaa kun teille ei tohdi mitään miehestänne sanoa vaikka mies olisi kuinka sika. Itse pitää hakata päätä vuosikausia seinään ja lapsetkin tehdä, ennen kuin tajuatte..
Siis mikä niissä miehissä viehättää jos se on sisältä mätä??? Ettekö te kunnioita itseänne?
Luottamus on parisuhteessa välttämätöntä. Kannattaa miettiä rikkooko miehesi lupauksiaan huolimattomuuttaan vai tahallaan. Jos asia on sinulle tärkeä, ja olet hänelle selittänyt minkä takia nuo lupaukset on täytynyt tehdä ja hän jättää ne selkeästi piittaamatta, niin asia ei voivottelemalla ainakaan enää parempaan suuntaan mene. Jos mies ei ymmärrä lupauksen tärkeyttä/merkitystä, ei hän välttämättä edes välitä niistä. Minulla oli ongelma mieheni kanssa, kun hän "unohti" jatkuvasti luvanneensa siivota ja ei välittänyt onko puhelin äänettömällä, mikä johti siihen ettei aina vastannut heti puhelimeen. Kävimme pitkän keskustelun siitä mitä lupaaminen minulle tarkoittaa, miten pienetkin asiat vaikuttavat luottamukseen ja kuinka tärkeää minulle on, että tiedän saavani hänet kiinni silloin kun tarvitsee, asenne ja käytös muuttuivat heti. Puhelimeen vastaamisessa on kuitenkin hyvä muistaa, että jos soittelee jatkuvasti vain vahtiakseen missä toinen menee tai koska vain tuntuu sille, niin ukko ei välttämättä tajua miten tärkeä juuri sen hetkinen puhelu on sinulle ja saattaa jättää vastaamatta.. kyllä miehillekkin pitää joskus antaa (edes rajallinen)hetki omaa aikaa ;)
Siis mietit eroa, kun mies ei ilmottele itsestään baari-illan aikana?
:O
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:49"]
Siis mietit eroa, kun mies ei ilmottele itsestään baari-illan aikana? :O
[/quote]
Vai siksi että lupaa, muttei pidä sitä? Tuskin tarvii ilmoitella, mutta silloin kyllä jos luvataan.
Onkohan mulla verensokerit liian alhaalla tai jotain kun just nää yksinkertaistajaväärinymmärtäjät pistää ärsyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Minunkin exäni oli tuollanen. Tyhjiä puheita ja lupauksia, ja jatkuvaa anteeksipyytelyä kun ei osannutkaan pitää lupauksiaan. Enkä painostanut tai pakottanut mihinkään, vaan pyysin ettei lupaisi mitään mitä ei pysty tekemään, mutta se ei exältä onnistunut.
Lopulta en uskonut enää mitään puheita enkä luottanut yhtään, joten oli parempi erota.
Luottamus on tärkeä osa suhdetta ja luotettavuus.
No onhan se just niin p**** kun antaa ymmärtää.
Ap katso tekoja, älä kuuntele sanoja. Sanat eivät merkitse, teot merkitsee.
jätä se sika.
Mitä oikeita asioita mies on luvannut? Minulla ärsyttäisi, jos puoliso pyytäisi oleen yhteydessä baari-iltana. Jotain kontrollointia.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Niin. Lakkaa valittamasta ja hyväksy se ettei miehen sanomisiin voi luottaa.
Suotta ihmetellä mikä se sellainen parisuhde on jossa toiseen ei voi luottaa kun itse sen valinnan oot tehnyt useampaankin otteeseen.
Valinnut suhteen ihmisen kanssa johon et voi luottaa. Saa valita toisinkin. Saa erota. Pakko ei ole. Miehenkään ei ole pakko pitää lupauksiaan. Eikö olekin ikävä juttu?
Olen ollut avioliitossa noin 51-vuotta. Emme juuri lupaile toisillemme mitään . Tosin jos menen jonnekkin, niin kerron luinka kauan todennäköisesti viivyn. Jos viivyn kauemmin soitan ja kerron. Tosin en valehtele vaimolleni, en myöskään kenellekkään. Pyrin aina puhumaan totta.
Ymmärrän kyllä, että on raskasta toimia epäöuotettavien ihmisten kanssa. Jos joku on epäluotettava kerran, niin todennäköisesti se tapahtuu myöhemminkin. Kun kerran menettää luottamuksen, niin se on helposti menetetty lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 09:49"]
Siis mietit eroa, kun mies ei ilmottele itsestään baari-illan aikana? :O
Vai siksi että lupaa, muttei pidä sitä? Tuskin tarvii ilmoitella, mutta silloin kyllä jos luvataan.
Onkohan mulla verensokerit liian alhaalla tai jotain kun just nää yksinkertaistajaväärinymmärtäjät pistää ärsyttämään.
Mutta miksi sieltä baari-illasta pitäisi jotain viestiä laittaa? Jätkien kanssa hauskaa ja total päissään - ei tule mieleen sönköttää jotain kännihöpöä puolisolle - koska sittenhän se vasta suuttuukin.
Miksi siis täytyisi raportoida kesken kaveriporukan illan?
Kyselee nainen. Joka ei vaadi viestiä miehen illanvietosta, eikä siedä, jos sellaista itseltä vaadittaisiin.
Koska se olisi epäluottamuksen osoitus.
Jos ei ole luottamusta, niin ei ole suhdetta. Eroa. On myös toisenlaisia miehiä.
Ex mies oli sellainen, että häneen ei pystynyt luottamaan lainkaan. Jatkuvia lupauksia, joilla ei ollut mitään arvoa. Valehteli myös paljon asioita. Ei sellainen suhde toimi.
Vierailija kirjoitti:
Ei millään pahalla, mutta joskus harmittaa kun teille ei tohdi mitään miehestänne sanoa vaikka mies olisi kuinka sika. Itse pitää hakata päätä vuosikausia seinään ja lapsetkin tehdä, ennen kuin tajuatte..
Siis mikä niissä miehissä viehättää jos se on sisältä mätä??? Ettekö te kunnioita itseänne?
Nimenomaan muista mainita aina että teille, koska kaikki miehet ovat sikoja! Muista yleistää aina!
Ex-mies just tommonen. Aina lupasi kaikkea, ilman mitään painostusta tai mitään siis. Esim lupasi lopettaa tupakoinnin, kun minäkin lopetin, kun aloin odottamaan vauvaa. Ei lopettanut. Sanoi tulevansa töistä klo 16:30 vaikka, ei tullut, ei laittanut viestiä tai mitään. Enkä todellakaan pyytänyt tai painostanut koskaan mihinkään, itse vain lupaili kaikkea, eikä pitänyt mistään kiinni.
Loppujen lopuksi elin parisuhteessamme yksin. Hoidin kaikki asiat yksin. En pyytänyt kysellyt tai mitään enää mieheltä, koska häneen ei voinut luottaa ollenkaan.
Erosimme, eihän tuollaista jaksa kukaan. Mitään apua tai tukea arjessa turha odottaa.