Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi toimii paremmin selän akneen, Roacuttan vain e-pillerit?

Vierailija
01.09.2014 |

Olen yrittänyt vältellä myrkkyjä ja hormoneja, mutta nyt tuntuu, että on pakko kokeilla jompaa kumpaa, että saisin vielä joskus ok-näköisen ihon selkääni. Tuntuu, että "elämä valuu hukkaan", kun täytyy aina vältellä bikinejä, aurinkoa, lomamatkoja, avoselkäisiä mekkoja ja toppeja, ja mikä pahinta, miesseuraa (koska häpeän huonoa ihoani ja siksi torjun kaikki miehet elämästäni).

Eli kumpaa suosittelette mielummin, e-pillereitä vai Roacuttan-kuuria? Kiitos tuhannesti.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jos saat Roaccutan-kuurin ja olet nainen, sulle määrätään myös pakko e-pillerit (tai hormonikierukka) :) Eli kokeile niillä pillereillä ensin, monesti auttavat tosi hyvin.

Vierailija
2/17 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E-pillereillä akne lähtee kivuttomasti. Tosin yleensä vain siksi aikaa kun syöt pillereitä. Roalla aknen hoito on inhottavaa, kivuliasta mutta akne saattaa lähteä kokonaan. Jos roakuurille lähdet, sinun täytyy hoitaa myös ehkäisy kuntoon, ja se tarkoittaa käytännössä e-pillereitä. Yleensä roa+diane nova+voide.

Kannattaa ehdottomasti hoitaa iho kuntoon, se on kaikkien myrkkyjen arvoista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos teille! En tosiaan tiennyt, että Roacuttanin käyttö vaatii e-pillereiden käyttöä. Enkä tiennyt, että Roacuttan on myös kivuliasta (ajattelin monien välttelevän sitä muista syistä). Kiitos vielä kerran vastauksista. Toivottavasti saan joku kaunis päivä nauttia terveestä ihosta. :) T. ap

Vierailija
4/17 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Roa oli ainakin minulla tosi kivulias. Iho kuivui, silmät kuivuivat, huulet kuivuivat ja elimistö prakasi. Oli kyllä täysin sen arvoista.

Vierailija
5/17 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 29 ja olin syönyt pillereitä n. 12 vuotta ennen kuin lopetin ne viime kesänä, ihan vain siksi että en tunnistanut enää itseäni tai tunteitani kunnolla. Silloin kun teini-iässä aloitin ne ei ollut juuri muutamaa yksittäistä finniä kummallisempia iho- ongelmia.
Nyt lopettamisen jälkeen ihoni on koko vuoden ajan mennyt huonompaan suuntaan ja tilannetta voisi tällä hetkellä kuvailla ihan kunnon akneksi.
Eli miettisin myös hetken niitä pitkäntähtäimen vaikutuksia kehoosi ennen kun menet hankkimaan pillerit. Mutta ymmärrän kyllä sun tämän hetken itsetunto ongelmat selän takia :( tsemppiä sinne, ihan mihin ratkaisuun päädytkin!

Vierailija
6/17 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 02:08"]Oon 29 ja olin syönyt pillereitä n. 12 vuotta ennen kuin lopetin ne viime kesänä, ihan vain siksi että en tunnistanut enää itseäni tai tunteitani kunnolla. Silloin kun teini-iässä aloitin ne ei ollut juuri muutamaa yksittäistä finniä kummallisempia iho- ongelmia.
Nyt lopettamisen jälkeen ihoni on koko vuoden ajan mennyt huonompaan suuntaan ja tilannetta voisi tällä hetkellä kuvailla ihan kunnon akneksi.
Eli miettisin myös hetken niitä pitkäntähtäimen vaikutuksia kehoosi ennen kun menet hankkimaan pillerit. Mutta ymmärrän kyllä sun tämän hetken itsetunto ongelmat selän takia :( tsemppiä sinne, ihan mihin ratkaisuun päädytkin!
[/quote]

Et voi tuetää miten asiat olisivat ilman pillereitä. Minä veikkaan että ilman pillereitä olisit kärsinyt aknesta koko aikuisikäsi.

Vierailija
7/17 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.09.2014 klo 01:29"]

Kiitos teille! En tosiaan tiennyt, että Roacuttanin käyttö vaatii e-pillereiden käyttöä. Enkä tiennyt, että Roacuttan on myös kivuliasta (ajattelin monien välttelevän sitä muista syistä). Kiitos vielä kerran vastauksista. Toivottavasti saan joku kaunis päivä nauttia terveestä ihosta. :) T. ap

[/quote]

Ei vaadi, kyllä esim. Evra tai NuvaRing riittää.

Vierailija
8/17 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pelkkään" selässä olevaan acneen et välttämättä edes Roaa saa. Oletko kokeillut paikallisia hoitoja ja antibiootteja? Toki useimmiten antibioottihoidossa käy siten että iho on sen hoidon ajan, kellä on kellä ei, hyvä ja kun kuuri (itselläni aikoinaan nelisen kuukautta kestänyt) on ohi, niin acne palaa.

Millä sitä acnea on hoidettu tähän saakka? Millaisin tuloksin? Kokeilisin sinuna yhdistelmäpillereitä, nimenomaan acneen tarkitettuja. Toki niissäkin omat sivuvaikutuksensa, missäpä ei, mutta ehkäpä ensin kokeilisin e-pillereitä ja jos eivät auta niin sitten Roaa.

Ja tiedätkin että jos Roaa haluat niin sitten aikaa varamaan ihotautilääkärille, heillä kun on tuo reseptinkirj.oikeus tuyohon Roan, ei muiden erikoisalojen lääkäreillä sitä ole.

Tsemppiä ihon suhteen, toivon mukaan apu löytyy

Vierailija
9/17 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon kivuttomammin hoidosta pääseen e-pillereiden avulla. Uusia finnejä ei tule, joten nopeammin tullee siisti ulkomuoto.

Vierailija
10/17 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös noiden pillereiden kanssa ole yleensä niin, että akne useimmiten palaa kun lopettaa pillerit? Eli Roalla parempi ja pysyvämpi lopputulos? Tai sitten saat varautua siihen, että popsit ehkäisypillereitä loppuikäsi....

Vierailija
11/17 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverini sairastui vakavasti tuosta Roasta, joten kannattaa miettiä, mitä myrkkyä oikeasti itseensä laittaa.

Vierailija
12/17 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä nenäverenvuoto tai ihon hilseily mitään.. Roaccutan kuuri aiheutti vuosien masennuksen. Käytin lääkettä 1987-1991. Tutkimukset sitten osoitti helvetilliset sivuvaikutukset. Akne hoituu parhaiten ruokavaliota muuttamalla. Maitorasva, kaakao, ketsupit ym pois.

Vierailija
13/17 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pillerit esim. Diane Nova vie tehokkaasti aknen pois, mutta tulee takaisin muutaman kuukauden viiveellä, kun lopetat ne. Kannattaa mieluummin laittaa ruokavalio kuntoon, käyttää lisäravinteita, ulkoilla ja suosia luonnonkosmetiikkaa. Ruokavalioon riittävästi hyviä rasvoja, pähkinöitä, kasviksia ja juureksia, runsaasti vettä ja mahdollisimman vähän prosessoituja ruokia. Selän iho vaatii puhdistusta, käytä siihen esim. teepuuöljysaippuaa (saa esim. ruohonjuuresta) ja kosteuttamiseen aloeverageeliä (esim. pur aloe).

Vierailija
14/17 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakisin Roacuttan kuurin. Minulla on ollut sama ongelma ja meni niin kipeäksi selkä että oli pakko hakea kuuri. Minulla ei tullut siitä sivuoireita ja sain selän kuntoon. Aloitin myös silloin e-pillerit ja niillä selkä pysyi suht hyvänä. Nykyään kahden lapsen jälkeen en ole tarvinnut mitään vaan selkä on pysynyt hyvänä. Yksi mikä myös auttoi jatkossa on savinaamiot selkään. Tiedän niin mitä käyt läpi tämän ongelman kanssa ja hakisin ehdottomasti apua vaivaan.

Vierailija
15/17 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla selkäaknen aiheuttaa hormonikierukka. En halua sitä kuitenkaan poistaa, koska se sopii muutoin niin hyvin. Olen käyttänyt aknen hoitoon Clindoxyl-geeliä, toisella kertaa antibioottia suun kautta, mutta molemmissa vaikutus kesti juuri kuurin ajan. Lopetin vuosi sitten karkinsyönnin kokonaan ja sokerin vähennys tuntui oikeasti parantavan ihoa. Myös joka suihkun jälkeinen rasvaus hajusteettomalla kosteusvoiteella on auttanut. 

Vierailija
16/17 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös oli pco:n aiheuttama selkäakne. Ovulaation aikaan selkään ilmestyi kipeitä paiseita. Sain roaccutan-kuurin saman tien (eikä tarvinnut aloittaa sen kanssa pillereitä) ja se auttoi aika hyvin. Nyt selkään voi tulla satunnainen finni, muttei yhtään samalla tavalla kuin ennen. Leukaperien finnit hävisivät kokonaan. Mulla ei ollut mitään kummempia sivuoireita, ihon ja silmien kuivumista kyllä muttei mitään sietämätöntä tai kivuliasta.

Vierailija
17/17 |
26.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse söin Roa kuurin loppuun asti 15 vuotiaana, nyt akne on palannut takaisin selkääni entistä pahempana kestihän sitä kaunista ihoa huimat kolme vuotta. Myös naamassa on joitakin yksittäisiä finnirykelmiä. Suosittelen itse Roaa mutta tulokset ei todellakaan ole pysyviä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi