Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupoksen koulu?

Vierailija
31.08.2014 |

Minkälainen paikka on Tupoksen koulu? Ilmapiiri, koulu rakennuksena ja niin edelleen. 

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli, jos palstalla joku jonka lapsi tai lapset on Tupoksen koulussa niin kertokaa ihmeessä kokemuksianne. Pohdimme muuttoa joko Tupokseen tai Limingan keskustaan, en osaa päättää kumpi parempi.

Vierailija
2/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ainakin lapsella mennyt hyvin. Opettaja hyvä. Kiusaamisiin ja konflikteihin puututaan jos niitä on. Olen tykännyt

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limingasta eräs perhe (ulkomaalaistaustainen lapsi) muutti pois, koska lasta kiusattiin koulussa. Muuta en tiedä

Vierailija
4/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Limingassa kiusaamiselle ei tehdä mitään, yksi lapsi on koulun silmissä syyllinen kaikkeen ja tiettyjen vanhempien jälkikasvu saa riehua, rikkoa ja rötöstellä samalla kun kaikki painetaan villaisella. Tupos on vielä enemmän herätysliikkeen vaikutusaluetta kuin kirkonkylä. Pysy kaukana kummastakin. Muualta tulleet ovat ulkopuolisia vuosikymmenten jälkeenkin.

Vierailija
5/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas positiivista kommentointia. :( Paljonkohan noissa kummassakin koulussa on "herätysliikkeen jäseniä" vs. muita tallaajia.

Vierailija
6/23 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
7/23 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä uusia kouluja on keskustan ja tupoksen koulut. Ei herätysliikkeen lapset sen kummempia ole kuin ei lestatiolaisten.Ainakin meidän lasten synttäreillä käy niin herätysliikkeen perheiden lapsia, kuin muitakin. Hyvä yhteishenki molemmissa kouluissa ja riitoihin puututaan. Yleensä kun sanotaan että vaan yhtä lasta syytetään, kannaattaa katsoa, mitä tämä lapsi tekee ja onko syyllinen oikeasti. Kyllä tapaukset käydään kunnolla lävitse ja kaikkia syyllisiä moititaan, mutta joidenki vanhempien on hankala myöntää että heidän muksu oli ehkä se ns.pääsyyllinen

En tiedä sitten,onko meidän perhe jotenki outo, kun ollaan ystävystytty niin lestaatiolaisten kuin muidenki kanssa.

Vierailija
8/23 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupoksella on lestoja joka toisessa talossa. Laske siitä. Ihan oikeasti koulussa on 80 % lestoja. Ja kiusaavat, mutta kun opettajat ovat myös lestoja niin....
Muuta mieluummin jonnekin muualle. Liminkaan ( ei Limingan Tupokselle)

Vierailija
9/23 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupoksen koulu on aivan ihana, kävin siellä itse ala-asteen. Loistavat opettaja ja hyvä yhteishenki. Tietysti väki siellä osittain muuttunut omasta lapsuudestani, mutta tiedän nykytilanteestakin jotain koska nuoremmat sisarukseni käyvät samaa koulua nyt. Suosittelen lämpimästi! Olen huomannut että varsinkin kiusaamiseen siellä puututaan hanakasti. Siellä on usein koulukiuaaamisen vastaisia kampanjoita ja luokkahenkeen panostetaan.

Vierailija
10/23 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennuksina ainakin molemmat koulut tosi hyviä, uusia ja käytännöllisiä tiloja.

Vierailija
11/23 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin kamala ajatus, että kokonainen ihmisryhmä leimattaisiin tietynlaiseksi. Että kun ne on "niitä", niin ne kaikki on kiusaajia eikä niitä saada kuriin ja kaikki opettajat ja aikuiset on liittoutuneet heidän puolelle muita vastaan. En halua uskoa tällaiseen vastakkaisasetteluun. Asiat asioina, niin kuin ne vastaan tulevat. Näin mä ajattelen. Varmasti on paljon omastakin asenteesta kiinni miten kenenkin kanssa tulee toimeen.

Vierailija
12/23 |
01.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et ole sitten koskaan asunut lestapaikkakunnalla kun tuollaista väität

Vierailija
13/23 |
31.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä puolustan rakasta kouluani entistä sellaista... rehtori oli Junttila joka olis paras. koulussa ei kiusattu ja rehtori puuttui aisanmukaisesti kiusaamiseen. ilmapiiri oli hyvä ja on Suomen paras koulu.. ja joo minulla on oikeus sanoa noin koska olen olen ollut 7 eri oppilaitoksessa. ja tupoksen koulu oli niistä parhain. Ihanat yhteislaulu tilaisuudet perjantaisin maailman paras kouluruoka. Ja ihanimmat opettajat. Hoplaa hoplaa älkääs häslätkö hatulalle terveisiä.

Vierailija
14/23 |
04.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5

Vierailija
15/23 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi rehtori (aloitti keväällä 2019) kehui oppilaita ja henkilökuntaa maailman parhaaksi. Oli vilpitön.

Riittäiskö tämä.

Vierailija
16/23 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi rehtori (aloitti keväällä 2019) kehui oppilaita ja henkilökuntaa maailman parhaaksi. Oli vilpitön.

Riittäiskö tämä.

Tuskin tää nyt enää AP:ta auttaa näin monen vuoden jälkeen.

Vierailija
17/23 |
15.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupos?, Liminka? 🙄

Missä nuo ovat?

Vierailija
18/23 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tännää poika hyppäs 3kerroksesta alas kiusaamisen takia onneksi ei menehtynyt

Vierailija
19/23 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän paljon tuposlaisia täällä.

Vierailija
20/23 |
23.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin kamala ajatus, että kokonainen ihmisryhmä leimattaisiin tietynlaiseksi. Että kun ne on "niitä", niin ne kaikki on kiusaajia eikä niitä saada kuriin ja kaikki opettajat ja aikuiset on liittoutuneet heidän puolelle muita vastaan. En halua uskoa tällaiseen vastakkaisasetteluun. Asiat asioina, niin kuin ne vastaan tulevat. Näin mä ajattelen. Varmasti on paljon omastakin asenteesta kiinni miten kenenkin kanssa tulee toimeen.

Anna kun arvaan: et ole ikinä asunut paikkakunnalla jossa lestadiolaiset jyllää. Eli asia on juurikin niin, että ne on kaikki samanlaisia, uskonto määrää ja erilaisuutta ei sallita.

Sun omalla asenteella ei ole mitään merkitystä koska olet joka tapauksessa maallistunut, ei-elävässä-uskossa ja menet helvettiin eikä sulla ole siis mitään väliä.

Tupoksen koulun pahimmat kiusaajat olivat lestaperheistä. Seuroissa pyydettiin ja annettiin pahat teot anteeksi.

Sitten voikin lähteä reippain mielin maanantaina taas kouluun jatkamaan kiusaamista ja perseilyä.

Kun synnit on jeesuksen nimessä ja veressä pois pyyhitty.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi