AUTTAKAA!!!!Kissa asiaa!
4v leikattu kolli kissa. Perjantaina myöhään alkoi pissa vaikeudet, Pissaa ihan muutama tippa ja pissaili ympäri asuntoa.
Lauantaina käytin kissan yksityisellä eläinlekurilla, rauhotettiin,tyhjennettiin rakkoa käsin ja vielä neulalla vatsan läpi.
virtsatietulehdus ja jonkun verran virtsakiteitä.
Antibiootit ja liuotusruokavalio aloitettiin.
Nyt aamulla oli pirteä ja pissaakin tuli mutta nyt illalla tilanne taas sama,ei saa kuin muutaman tipan pissattua. Ei ole tullut verta.
Aamulla siis edessä eläinlääkärille soitto. Kunnallinen aukeaa klo 8 ja tämä yksityinen klo 14. Onko parempi että käy samassa paikassa?
Sitten vielä,kissa on syönyt hyvin tänään ja olen laittanut ruoan sekaan vähän vettä ja antanut lisäksi ruiskulla vettä.mutta kuinka paljon voi antaa vettä jos se ei tule mistään ulos???
Kommentit (11)
Jos ne antibiootit ei tehoa siihen bakteerin. Meidän kolli sai pissatulehduksen, ja meninvuorokaudessa tosi heikoksi. Nesteytettiin ja oli koheni. Eläinlääkäri teki jatkoviöjelyn pissasta ja ilmoitti, että piti vaihtaa antibiootti. Uuden lääkkeen kissa oksensi. Joten mun piti opetella pistämään lääke ruiskulla kissaan, ja uusi lääke tehosi.
Veisin siihen paikkaan mihin nopeimmin pääset. Jos pissa ei tule ollenkaan ulos, se on kissalle aika vaarallinen tilanne. Jos kissa syö ja ruuan seassa on vettä, sen luulisi kissalle riittävän, jollei eläinlääkäri ole muuta määrännyt. Mun kollillani oli tuo sama ongelma, eli virtsakivi ajoittan tukki kusiputken ja jouduin useita kertoja käymään eläinlääkärillä tyhjennyksessä. Myöhemmin ruokavalio auttoi ja virtsakiviä lakkasi olemasta.
Vien siis kunnalliseen aamulla. Päivystykseen täysin mahdoton päästä yöllä kun olen 3 lapsen kanssa yksin eikä autoa. Paljonko maksaa rakon tyhjennys/huuhtelu? Yksityisellä tuo lauantain käynti maksoi lääkeruokien kanssa yht.169€
Ymmärrän hätäsi saman kokeneena. Kissallasi on nyt kuitenkin antibiootit menossa ja liotusruoka, joten soittaisin sinne samalle yksityiselle, jossa kävitte, koska ovat kissasi jo tutkineet. Antibioottien vaikutus vahvistuu pikkuhiljaa.
Hyvä, jos pissaa tulee ulos edes vähän. Sitten on paha, jos mitään ei tule.
Sait kenties jotain neuvoja jo eläinlääkäriltä, mutta listaan tähän muutaman siltä varalta, ettette asiasta keskustelleet;
Olethan laittanut vesiastioita useaan paikkaan kotona. Monet kissat tykkäävät juoda läpinäkyvästä lasiastiasta ja vielä parempi, jos samalla voi katella ulos.
Anna kissallesi jatkossa vain hyvälatuista ruokaa, koska se on selkeästi taipuvainen pissavaikeuksiin. Älä syötä market-ruualla. Kuivaruuista löytyy urinary-ruoka eläintarvikekaupoista ja jopa joistakin apteekeista.
kehottiko eläinkääkäri käyttämään jatkossa tuotetta nimeltä Cystaid? Se on meillä toiminut hyvin, apteekit myy ja eläinlääkäriasemat. Tuote vahvistaa kissan virtsarakkoa. Ei ole lääke, vaan lisärehuvalmiste.
Lisää vettä myös hiukan märkäruuan sekaan. Älä päästä kissaa lihomaan, ylipaino lisää virtsatieongelmia.
Tulethan tänne päivittämään tilanteen.
t. kissanainen
Valitettavasti siinä vaiheessa, kun omistaja huomaa kissan olevan kipeä, se on jo todella kipeä. Virtsaongelmat ovat vielä niitä ikävimmästä päästä olevia vaivoja kissoilla.
Minä päättäisin aamulla, soittaisinko sille kunnalliselle, vai jäisinkö odottamaan sitä yksityistä. Se kunnallinenhan voi puhelimitse arvioida miten paha tilanne on ja antaa neuvoja miten toimia. Aamullahan näet, missä kunnossa kissasi on. Tsemppiä kovasti. t. yhden kollin virtsaongelmien takia menettänyt.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:20"]Valitettavasti siinä vaiheessa, kun omistaja huomaa kissan olevan kipeä, se on jo todella kipeä. Virtsaongelmat ovat vielä niitä ikävimmästä päästä olevia vaivoja kissoilla.
Minä päättäisin aamulla, soittaisinko sille kunnalliselle, vai jäisinkö odottamaan sitä yksityistä. Se kunnallinenhan voi puhelimitse arvioida miten paha tilanne on ja antaa neuvoja miten toimia. Aamullahan näet, missä kunnossa kissasi on. Tsemppiä kovasti. t. yhden kollin virtsaongelmien takia menettänyt.
[/quote] mitä kissalle kävi???
Voi ei, en varmana saa unta kun mietin vaan kissaa...
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:10"]Ymmärrän hätäsi saman kokeneena. Kissallasi on nyt kuitenkin antibiootit menossa ja liotusruoka, joten soittaisin sinne samalle yksityiselle, jossa kävitte, koska ovat kissasi jo tutkineet. Antibioottien vaikutus vahvistuu pikkuhiljaa.
Hyvä, jos pissaa tulee ulos edes vähän. Sitten on paha, jos mitään ei tule.
Sait kenties jotain neuvoja jo eläinlääkäriltä, mutta listaan tähän muutaman siltä varalta, ettette asiasta keskustelleet;
Olethan laittanut vesiastioita useaan paikkaan kotona. Monet kissat tykkäävät juoda läpinäkyvästä lasiastiasta ja vielä parempi, jos samalla voi katella ulos.
Anna kissallesi jatkossa vain hyvälatuista ruokaa, koska se on selkeästi taipuvainen pissavaikeuksiin. Älä syötä market-ruualla. Kuivaruuista löytyy urinary-ruoka eläintarvikekaupoista ja jopa joistakin apteekeista.
kehottiko eläinkääkäri käyttämään jatkossa tuotetta nimeltä Cystaid? Se on meillä toiminut hyvin, apteekit myy ja eläinlääkäriasemat. Tuote vahvistaa kissan virtsarakkoa. Ei ole lääke, vaan lisärehuvalmiste.
Lisää vettä myös hiukan märkäruuan sekaan. Älä päästä kissaa lihomaan, ylipaino lisää virtsatieongelmia.
Tulethan tänne päivittämään tilanteen.
t. kissanainen
[/quote] olen laittanut monenlaiseen kippoon vettä ja sulatin muutaman katkaravun mikrossa ja lisäsin siihen rapu"liemeen" vettä,sen joi kokonaan. Lisäksi olen antanut vettä ruiskulla suuhun.
Tuota urinary ruokaa ostin eilen sieltä eläinlääkäristä kuiva-ja märkäruokaa. Märkää olen nyt vain antanut.
Mua nyt huolestuttaa eniten se että jos kissalla on joku hätä yöllä! En voi sitä oikeen makkariin ottaa kun on vauva ja samasta syystä en voi mennä sohvalle nukkumaan.
Mitä jos se ei yöllä saa yhtään pissattua tai tuleekin verta pissan mukana ja mä vaan nukun!! Ihan hirveetä...
Kysyn huomenna tuosta cystaidista.
Ja ei kissa ole ylipainoinen.n.4,5kg.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:26"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:20"]Valitettavasti siinä vaiheessa, kun omistaja huomaa kissan olevan kipeä, se on jo todella kipeä. Virtsaongelmat ovat vielä niitä ikävimmästä päästä olevia vaivoja kissoilla. Minä päättäisin aamulla, soittaisinko sille kunnalliselle, vai jäisinkö odottamaan sitä yksityistä. Se kunnallinenhan voi puhelimitse arvioida miten paha tilanne on ja antaa neuvoja miten toimia. Aamullahan näet, missä kunnossa kissasi on. Tsemppiä kovasti. t. yhden kollin virtsaongelmien takia menettänyt. [/quote] mitä kissalle kävi??? Voi ei, en varmana saa unta kun mietin vaan kissaa...
[/quote]
Aikaa on jo vierähtänyt tuosta tapauksesta, mutta muistelisin, että ensin oli kiteitä ja ne saatiin liuotettua. Jonkin ajan kuluttua vaiva uusi ja hoidettiin. Sitten vielä tuli uudestaan, tällä kertaa ihan virtsakiviä. Valitettavasti virtsatiet menivät niin tukkoon, että munuaisiin tuli toimintahäiriö ja siitä seurannut shokki oli se viimeinen niitti. Eläin oli pakko lopettaa koska tilanne oli niin paha. Aikahaitari ensimmäisistä oireista kuolemaan oli muutama kuukausi.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:03"]Veisin siihen paikkaan mihin nopeimmin pääset. Jos pissa ei tule ollenkaan ulos, se on kissalle aika vaarallinen tilanne. Jos kissa syö ja ruuan seassa on vettä, sen luulisi kissalle riittävän, jollei eläinlääkäri ole muuta määrännyt. Mun kollillani oli tuo sama ongelma, eli virtsakivi ajoittan tukki kusiputken ja jouduin useita kertoja käymään eläinlääkärillä tyhjennyksessä. Myöhemmin ruokavalio auttoi ja virtsakiviä lakkasi olemasta.
[/quote]mutta tota en just ymmärrä kun joka paikassa lukee että juominen on tärkeää mutta kuinka paljon annan vettä..? Ja entä jos se vesi ei tulekaan nyt yön aikana ulos siitä kissasta.? Miten nopeasti kissa pitää saada lääkäriin jos sille tulee tukos tai verta? Mietin siis vaan sitä et miten mä uskallan nukkua?
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:43"][quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:26"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 23:20"]Valitettavasti siinä vaiheessa, kun omistaja huomaa kissan olevan kipeä, se on jo todella kipeä. Virtsaongelmat ovat vielä niitä ikävimmästä päästä olevia vaivoja kissoilla. Minä päättäisin aamulla, soittaisinko sille kunnalliselle, vai jäisinkö odottamaan sitä yksityistä. Se kunnallinenhan voi puhelimitse arvioida miten paha tilanne on ja antaa neuvoja miten toimia. Aamullahan näet, missä kunnossa kissasi on. Tsemppiä kovasti. t. yhden kollin virtsaongelmien takia menettänyt. [/quote] mitä kissalle kävi??? Voi ei, en varmana saa unta kun mietin vaan kissaa...
[/quote]
Aikaa on jo vierähtänyt tuosta tapauksesta, mutta muistelisin, että ensin oli kiteitä ja ne saatiin liuotettua. Jonkin ajan kuluttua vaiva uusi ja hoidettiin. Sitten vielä tuli uudestaan, tällä kertaa ihan virtsakiviä. Valitettavasti virtsatiet menivät niin tukkoon, että munuaisiin tuli toimintahäiriö ja siitä seurannut shokki oli se viimeinen niitti. Eläin oli pakko lopettaa koska tilanne oli niin paha. Aikahaitari ensimmäisistä oireista kuolemaan oli muutama kuukausi.
[/quote] voi ei :(
Oliko teillä sitä liuotusruokaa?
Soita heti paikkakuntasi päivystävälle eläinlääkärille ja kysy neuvoa.