Nipotanko turhasta?
Mies on vähän sellainen, ettei paljon stressaa lastenhoidon tai -kasvatuksen ("ai mitä se tarkoittaa?") suhteen, vaikka osallistuukin ja on ajallisesti paljon lasten kanssa. Mutta lapset saa katsoa telkkaria vaikka 1.5h putkeen jos kerran tahtovat (ei kuitenkaan montaa kertaa päivässä miehekkään mielestä), mies ei välitä mikäli eivät malta keskittyvässä yötään vaan juoksevat minuutin jälkeen leikkeihinsä, itse saavat päättää mitä ulos pukevat.. Tänään suutuin miehelle mm siitä, että tämä alkoi taas kerran räplätä ruokapöydässä jotakin lapsen lelua, lapset siinä innolla mukana mutta sillä seurauksella että iltapala jäi taas hieman vähemmälle huomiolle. Maraton miehelle että taas vie keskittymistä (mikä meidän eskarilla muutenkin heikkoa) niin mies pisti pelleilyksi vaan, että no voi kamala.. Sitten kun oli alkamassa iltasadun lukemisen niin pieraisi lapsen huoneessa ja tämä kiljui, että en pysty olee täällä isi haisee. Miestä nauratti. Mua suututti, tuntuu ettei mitään paineita lasten suhteen...jämäkkyys ja opettaminen toissijaisia täysin. Selvästi mies pitää mua nipona ja tiukkiksen, toisaalta kuitenkin toisena hetkenä valittaa kun lapsi levoton eikä keskity ja sotkee..itse mielestäni tällaista vaan ruokkii ja minä taas yritän opettaa, että esim ruokapöydässä olisi tavat ja yhteen asiaan keskityttäisiin kerralla. Milloinkohan mies j eskari ovat pelanneet jonkin pelin loppuun, aina päättyy kesken kun lapsi lähtee riekkumaan ja mies jää siihen makoilemaan. Mutta kuulemma, pikkujuttuja...
mitä mieltä, nipoilenko ja stressaanko turhasta kun tällainen vaivaa päivittäin?
Kiitos 21 vastauksesta, minä välillä mietin että miehellä ja esikoisella voi olla jotain yhteisteistä neurologista tarkkaavaisuuskyvyttömyyttä.. lapsi jättää asioita tekemättä, on levoton ja mies taas takertuu epäolennaisuuksiin eikä suoraan sanottuna tunnu järin loogiselta.. Myös lyhytpinnainen, hän kyllä luonteeltaan enemmän negatiivinen kuin positiviinen. Monet asiat hänelle jotenkin haastavia, tuskailee ja huokailee. Toisaalta osallistuu, laittaa ruokaa, siivoaa, vie ulos...omalla tyylillään, niin ettei osaa kovin isällisesti tukea ja huolehtia. Ytimeen osui kommenttisi, että syö naiseutta -juurikin siltä tuntuu! Tuskastuttaa olla se jämäkkä ja järkevä osapuoli, koen itseni pirttihirmuksi vaikka väitän ettei perusluonteeltani ole sellainen, pikemminkin positiivinen ja tietyllä lailla myös huoleton - mutta en mieheni kanssa yhdessä..
Kerrotko vielä tarkemmin, millainen mies on arjessa? Osaako huolehtia lasten asiat, lääkkeet, katsoa vaatteet ja ymmärtää etukäteen vaaratilanteet? Meillä mieheltä sellainen ennakoivuus puuttuu etenkin lasten suhteen ihan täysin. ap