Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi raskaana ollessa ei saa sattua eikä sairastaa?

Vierailija
31.08.2014 |

En ymmärrä miten normaalit ihmisoikeudet loppuu kun tekee positiivisen raskaustestin? Miksi raskaana ollessa pitäisi käydä töissä hirveässä pääkivussa, selkä rampana tai jatkuvasti oksentaen kun normaalisti näissä tilanteissa on sairaslomalla? Eikä varsinkaan saa sanoa ääneen jos sattuu tms. Miten se tekee ihmisestä huonomman?

Mahtavaa jos kestää kroppa tehdä mahdollisimman pitkään töitä,  mutta jos ei kestä niin sitten ei kestä.

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:16"]

13 vastaa: mulla ei ollut raskausmyrkytystä eikä diabedesta, mulla oli vaan korkeat paineet. Lisäksi epäiltiin, että paineet olivat kovat valkotakkipelon takia joten ei lähdetty sen kummemmin hoitamaan kun ylimääräiset kemikaalit kropassa ei ole sikiölle hyväksi.

[/quote]

eivät käskeneet mittailla kotona paineita? olen kyllä minäkin sitä mieltä, ettei ole seuranta hääviä ollut.

Vierailija
22/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä varmasti munkin ois pitänyt olla nopeatempoisessa asiakaspalvelutyössä, johon kuuluu paljon jaloilla olemista ja ympäriinsä ravaamista, kun en pystynyt löystyneen lantion takia kävelemään rv 30 ->... Koska RASKAUS EI OLE SAIRAUS! Mulla oli muutenkin todella kivulias raskaus, varsinkin se loppuvaihe. Eihän raskaus olekaan sairaus, mutta se on ollut silti mun elämäni fyysisesti kamalinta ja kipeintä aikaa. Synnytys oli ihan piis of kakku niihin viimeisiin kolmeen raskauskuukauteen verrattuna. Kipeitä supistuksiakin oli ollut jo niin pitkään ja niin voimakkaina, ettei paljon kipulääkkeitä tarvittu (olipa vaan niin kova riemu siitä, että vihdoin tää on ohi).

Ja sitten on niitä, jotka juoksee sen maratonin, remppaa taloa tai muuttaa synnytyspäivänä (kuten naapuri, pysähteli vähän huohottamaan laatikoiden kannon välissä muuttaessa ja seuraavana yönä lapsi tuli ulos), sehän on vaan hienoa se. Näiden äitien ei kuitenkaan tarvis vähätellä muiden mahdollisia vaivoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivostuttavin "sanonta" on: raskaus ei ole sairaus. No ei oo, kaikki sen tietää.
Mutta. Luulisin että lähes jokaisen raskaana olleen kroppa alkaa toimiin hiukan erilailla kuin ei raskaana ollessa. Joten joidenkin kroppa ei vaan sanotaanko vaikka että, ei pysy mukana :) Ja tulee niitä vaivoja. Niille kaikille ei välttämättä voi mitään.
Se on todellakin hienoa niille joille ei tule mitään vaivaa ja ongelmaa. Kaikki ei ikävä kyllä pääse niin helpolla.
Ja mitä hiton väliä sillä on toisille mitenkä toisen raskausvaivat tai vaivattomuudet menee?! En tajua. Jokainen tekee niinkun haluaa. Tärkeintä on tulevan lapsen ja äidin hyvinvointi.
Jotkut on varovaisempia kuin toiset. Antakaa olla. Onnea kaikille raskaana oleville. Ottakaa iisisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän