Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi raskaana ollessa ei saa sattua eikä sairastaa?

Vierailija
31.08.2014 |

En ymmärrä miten normaalit ihmisoikeudet loppuu kun tekee positiivisen raskaustestin? Miksi raskaana ollessa pitäisi käydä töissä hirveässä pääkivussa, selkä rampana tai jatkuvasti oksentaen kun normaalisti näissä tilanteissa on sairaslomalla? Eikä varsinkaan saa sanoa ääneen jos sattuu tms. Miten se tekee ihmisestä huonomman?

Mahtavaa jos kestää kroppa tehdä mahdollisimman pitkään töitä,  mutta jos ei kestä niin sitten ei kestä.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pitää olla tyytyväinen siihen elämäm lahjaan jonka Jumala on meille antanut. Raskaus on naisen osa elämässä ja sen kanssa on ilolla elettävä.

Vierailija
2/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 20:33"]

Koska pitää olla tyytyväinen siihen elämäm lahjaan jonka Jumala on meille antanut. Raskaus on naisen osa elämässä ja sen kanssa on ilolla elettävä.

[/quote]

Miten se vähentää lahjan arvostusta jos joutuu saikulle??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa sattua ja saa sairastaa jos on oikeasti sairas. Pieni epämukavuus sen sijaan kuuluu raskauteen, eli ihan normaalioloa ei kannata odottaa. Lääkäri osaa yleensä hyvin arvioida sen onko kyseessä normaali raskausvaiva,  vai sairaus tai sitä muistuttava tila. Jos lääkäri määrää sairauslomalle niin ihan hyvillä mielin sinne voi mennä.

Vierailija
4/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska raskaus ei ole sairaus. Jos sulla on selkä kipeänä, niin tietysti haet siihen saikkua. Mä jouduin raskaana ollessa saikulle, kun oli niin paha iskias kipu, jota ei ennen raskautta ollut koskaan. Pahoinvointiinkin saa saikkua ym. Juttuihin, mutta pelkkä raskaus ei ole syy saikkuilla. Raskaudet on erilaisia.

Vierailija
5/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska elämä on yhtä vitun suorittamista. "jos minä en ollut kertaakaan saikulla raskauden aikana, niin ei kenelläkään muullakaan ole tarvetta". ihmiset eivät siis ymmärrä että kaikille se työ ei vaan ole kaikki kaikessa eikä ole tarvetta todistella muille yhtään  mitään. mä ainakin olin saikulla, jos tarvitsi.

odotapas vain kun lapsi syntyy; silloin vasta teetkin kaiken väärin. näille pyhimysäideille (jotka toisia arvostelee) ei mikään kelpaa. vain se on oikein, miten he itse tekevät.

Vierailija
6/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim raskauden ajan oksentelu kun ei tartu.. Ja voi monesti kestää viikkokausia.. Niin jos se nyt ei ihan tunnin välein toistuvaa ole niin hyvin voinee olla töissä.

Vierailija
7/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ainakaan kertaakaan ole raskaana ollessani ollut töissä ellen ole ollut työkykyinen ihan sama mitä muut tästä ajattelevat. Onneksi mulla on sattunut aina kohdalle ihan mahtava neuvolahenkilökunta.

Vierailija
8/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 20:38"]

koska elämä on yhtä vitun suorittamista. "jos minä en ollut kertaakaan saikulla raskauden aikana, niin ei kenelläkään muullakaan ole tarvetta". ihmiset eivät siis ymmärrä että kaikille se työ ei vaan ole kaikki kaikessa eikä ole tarvetta todistella muille yhtään  mitään. mä ainakin olin saikulla, jos tarvitsi.

odotapas vain kun lapsi syntyy; silloin vasta teetkin kaiken väärin. näille pyhimysäideille (jotka toisia arvostelee) ei mikään kelpaa. vain se on oikein, miten he itse tekevät.

[/quote]

Sä osasit pukea tän sanoiksi! Nimenomaan.  Miksi raskaus pitää suorittaa mahdollisimman hyvin?  Olen erittäin onnellinen elämän alusta joka kasvaa sisälläni, se ei kuitenkaan poista sitä että kivut harmittavat.

Vierailija
9/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 20:39"]

No esim raskauden ajan oksentelu kun ei tartu.. Ja voi monesti kestää viikkokausia.. Niin jos se nyt ei ihan tunnin välein toistuvaa ole niin hyvin voinee olla töissä.

[/quote]

Älä puhu höpöjä jos ihminen oksentelee niin ei todellakaan jaksa käydä töissä vaikka ei koko ajan oksentelisikaan. Se kuvotus mulla ainakin oli jatkuvaa, huimasi ja kuvotti enkä saanut mitään alas enkä nukutuksi ja ihan hyvällä omallatunnolla olin monta viikkoa saikulla töistä.

Vierailija
10/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli alkuraskauden aikana ihan tajutonta väsymystä, johon hain saikkua ja jota myös sain.Ei ollut normaalia väsymystä vaan ihan painajaismaista kyvyttömyyttä tehdä mitään aivoja vaativaa.

Vierailija
11/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen joka raksauden alussa oksentanut aamusta iltaan ja usein yölläkin monta kertaa ja kesti 6 viikkoa. Aina olin sen ajan pois töistä ei tullut mieleenkään olla sen kuntoisena töissä. Mut olis varmaan saanu kantaa jalat edellä töistä pois jos sinne olisin menny oksentelemaan ja pyörtyilemään.

Vierailija
12/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskaudesta voi tulla ihan mitä vaan vaivaa. Itselläni on ollut pahoinvointia ekan kolmanneksen, tokalla kolmanneksella useita päivä kestäneitä päänsärkyjä, verenpaine  viimeisellä kolmanneksella 160/100 ja kovia liitos ja kasvukipuja (ei pystynyt kävelemään suorassa mm) ja kipeät suonikohjutkin vaivasivat mutta silti ne työt jotenkin sujuivat. Tein ihan kokopäiväistä kevyttä fyysistä työtä turhia valittamatta. Ihan terve tyttö syntyi rv 37 ja mammalomalla tein mitäpä muutakaan kuin remontoin...

Vierailija
13/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 jatkaa. Mitäpä siis jos kaikki olisivat raskaaana ollessaan pois kaikista mahdollisista syistä? Saikuttelu tulisi niin kalliiksi yhteiskunnalle ja työnantajille että ennen pitkään kaikkia äitiysetuuksia vähennettäisiin.

Vierailija
14/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 20:50"]

Raskaudesta voi tulla ihan mitä vaan vaivaa. Itselläni on ollut pahoinvointia ekan kolmanneksen, tokalla kolmanneksella useita päivä kestäneitä päänsärkyjä, verenpaine  viimeisellä kolmanneksella 160/100 ja kovia liitos ja kasvukipuja (ei pystynyt kävelemään suorassa mm) ja kipeät suonikohjutkin vaivasivat mutta silti ne työt jotenkin sujuivat. Tein ihan kokopäiväistä kevyttä fyysistä työtä turhia valittamatta. Ihan terve tyttö syntyi rv 37 ja mammalomalla tein mitäpä muutakaan kuin remontoin...

[/quote]

MUTTA SULLA EI OIREET OLLEET NIIN RAJUJA KUIN JOLLAKIN MUULLA! Onko sen niin vaikeaa ymmärtää, että esim. pahoinvointia voi olla monen asteista?! Tai päänsärkyä, jollakin juilii päässä koko päivän, toisen pitää olla pimeässä jotta ei oksennus tulisi.

Vierailija
15/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa sairastaa, mutta eihän sitä sellainen ymmärrä joka ei ole kokenut vaikeaa raskautta tai raskautta ensinkään. Toiset urheilee ja tekee töitä loppuun saakka, toiset ei...

Itselläni oli paljon supisteluja rv20 lähtien molemmissa raskauksissa, ja vauva laskeutui aikaisessa vaiheessa.kävellessä tuntui kuin vauva olisi jos jalkojen välissä jo tulossa. Psyykkisesti olin niin onnellinen kuin ikinä ja tunsin hehkuvani, mutta fyysisesti oli vaan tunnustettava heikkoutensa, se että on elettävä raskauden ehdoilla. Kun menin lääkäriin ( yksityiselle) niin gyne katsoi paikat ja ihmetteli että vieläkö olen töissä vaikka on supisteluja, paikat on auki ja kohdunkaula niin lyhyt. Pisti saikulle kahta kuukautta ennen la.aa. Ihan hyvä juttu, vaikka kyllähän mä syyllisyyttä tunsin työkavereita kohtaan kun he sai tehdä sitten minunkin työt.

Vierailija
16/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 20:50"]Raskaudesta voi tulla ihan mitä vaan vaivaa. Itselläni on ollut pahoinvointia ekan kolmanneksen, tokalla kolmanneksella useita päivä kestäneitä päänsärkyjä, verenpaine  viimeisellä kolmanneksella 160/100 ja kovia liitos ja kasvukipuja (ei pystynyt kävelemään suorassa mm) ja kipeät suonikohjutkin vaivasivat mutta silti ne työt jotenkin sujuivat. Tein ihan kokopäiväistä kevyttä fyysistä työtä turhia valittamatta. Ihan terve tyttö syntyi rv 37 ja mammalomalla tein mitäpä muutakaan kuin remontoin...
[/quote]

No sullapa on ollut huono seuranta. Noihin paineisiin vähintäänkin olisi pitänyt saada hoitoa. Eikö edes epäilty raskausmyrkytystä?

Vierailija
17/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 20:53"]

13 jatkaa. Mitäpä siis jos kaikki olisivat raskaaana ollessaan pois kaikista mahdollisista syistä? Saikuttelu tulisi niin kalliiksi yhteiskunnalle ja työnantajille että ennen pitkään kaikkia äitiysetuuksia vähennettäisiin.

[/quote]

En ole raskauden takia ollut pois töistä, vaan työkyvyttömyyden.

t.se väsynyt

Vierailija
18/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

13 vastaa: mulla ei ollut raskausmyrkytystä eikä diabedesta, mulla oli vaan korkeat paineet. Lisäksi epäiltiin, että paineet olivat kovat valkotakkipelon takia joten ei lähdetty sen kummemmin hoitamaan kun ylimääräiset kemikaalit kropassa ei ole sikiölle hyväksi.

Vierailija
19/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuraskauden tainnuttava väsymys ja kuvotus oli kamalaa ja kävin töissä hammasta purren kun neuvolassa toitotettiin että raskaus ei ole sairaus. No ei ole ei, mutta onko sekään kenenkään etu että töissä pitää olla vaikka ei olisi työkuntoinen. Olo kyllä parani raskauden puolessa välissä muutamaksi viikoksi, mutta rv30 neuvolalääkäri passitti sairauslomalle ennenaikaisten supistusten ja unettomuuden takia. Sain nukuttua ehkä 3 tuntia yössä ja nekin puolen tunnin pätkissä. Minulla kohtalaisen rankka fyysinen työ ja supistukset asettui levossa mutta unettomuus piinasi loppuraskauden ja olin ihan kuolemanväsynyt. En edes vauvan syntymän jälkeen ollut koskaan niin väsynyt mitä raskausaikana.
Joillakin on helppo raskaus, ei ole mitään vaivoja mutta joillakin taas on, eikä siitä voi naista syyttää. Turha siellä töissä olla jos ei ole työkykyinen.

Vierailija
20/23 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:16"]13 vastaa: mulla ei ollut raskausmyrkytystä eikä diabedesta, mulla oli vaan korkeat paineet. Lisäksi epäiltiin, että paineet olivat kovat valkotakkipelon takia joten ei lähdetty sen kummemmin hoitamaan kun ylimääräiset kemikaalit kropassa ei ole sikiölle hyväksi.
[/quote]

No korkeat paineet istukassa ei myöskään ole sikiölle hyväksi, oli syy mikä tahansa. Kyllä yleensä korkeaa verenpainetta hoidetaan raskaanaolevalla, monesti kokeillaan muuten ekaksi lepoa ja katsotaan laskeeko se paineita; edelleen sitä mieltä että sun seuranta olisi voinut olla parempikin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi