Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oiva kirjoitus vapaaehtoisesta lapsettomuudesta

Vierailija
31.08.2014 |

Tämä kirjoittaja summaa omat ajatukseni aika täydellisesti: GENERATION CHILDLESS Tuo kannattaa lukaista, jos kiinnostaa, miten monet lapsettomat kokevat oman valintansa. Se on mukavan positiivinen kirjoitus.

My life is mine to do what I like with and every day, I wake up happy. I see a future full of fun, flexibility and freedom. And while I can see that for many, raising children is fun, for me, it would be boring and time consuming. -- -- You’ve got to be passionate about parenthood to knowingly take on all those sacrifices and changes. If you’re not, the greatest favour you can do society, and yourself, is to choose a child free life.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin. En väitä ymmärtäväni, miksi jotkut haluavat ryhtyä vanhemmiksi, mutta on selvää, että heillä on siihen hommaan jokin kutsumus, joka minulta puuttuu.

Vierailija
2/4 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Juuri tuolla tavoin minä ajattelisin elämästäni, jos en olisikaan voinut saada lapsia. Sain sitten kuitenkin, ainakin yhden.

Siskonlapsia hoitaessa väsyin hommaan jo puolessa päivässä, illalla olin raato, ja iloinen ettei ole omia lapsia. Loppujen lopuksi uskoin kuitenkin haluavani jälkikasvua sisltävää perhe-elämää, arvelin katuvani lasten "tekemättä jättämistä".

Omaa lastani odottaessa varauduin pahimpaan.
No, sitten kun lapsi tuli maailmaan, koin tunteita joita en osannut etukäteen arvailla millään tasolla. Pelkkä oman lapsen katse suoraan silmiin, jotain käsittämätöntä! Pieni käden liike, niin söpöä.

Muitten lapset ovat...no, lapsia. Tämä oma on jotain aivan muuta. Kenties jopa kliseinen pieni ihme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku englannintaitoinen etelä-korealainenko siellä kirjoittelee?

Vierailija
4/4 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka kirjoittaja pitääkin lapsista, tässä ei ollut sellaista "mutta rakastan kuitenkin lapsia, joten en ole sieluton hirviö" -todistelua, joka vaivaa monia mainstream-julkaisujen velatekstejä. Tässä oltiin aika anteeksipyytelemättömästi sitä mieltä, että lapsettomuus on erinomainen elämäntapavalinta. Itse en pidä lapsista, enkä jaksa teeskennellä pitäväni. Lapsettomuus onkin aina ollut minulle itsestäänselvä asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän