Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset blondaavat päänsä jos se ei sovi?

Vierailija
31.08.2014 |

Aivan järkyttäviä blondivirityksiä kyllä näkee. Kusenkeltainen after värinpoisto-pää, ja sitten ryhdytään käyttämään itsestään sanaa "blondi". Se että eskarissa kuusi vuotiaana on ihmisellä ollut vaalea hius, ei tarkoita että ihminen on "luonnostaan" blondi. Sama asia kun sanoisi että minulla on oikeasti pienet maitohampaat ja nämä pysyvät hampaat tulivat vain siihen tielle. Minä synnyin pikimustalla tukalla, joka vaaleni vaaleanruskeaksi punapigmenttiseksi. Siskoni oli myös hiuksistaan musta kun syntyi, ja hänestä tuli sittemmin luonnostaan blondi. Emme ole "luonnostaan tummatukkaisia". Nyt kuitenkin naiset joilla on aikuisiällä hiusvärinä oma, vaaleanruskea/maantieharmaa, niin joko värjätään tummanruskeat hiukset joka sitten värinpoistolla blondataan, tai sitten suoraan vetyperoksidilla vaalennetaan.

Kenenkään pää ei näytä hyvältä kusenkeltaisessa kuontalossa, eikä sellainen ihminen ole blondi joka ei ole luonnostaan blondi??

Tässä on kuvia luonnonvaaleista naisista:

http://glamyhair.com/wp-content/uploads/2014/03/Natural-Blonde-Straight-Hairstyles-For-Women-From-Caroline-Winberg1.jpeg

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/30/Natural_blonde.jpg

ja sitten todellisuudessa näytetään tältä, mutta kuvitellaan että no nyt ollaan blondeja:

http://www.zandiksalon.com/wp-content/uploads/2014/03/bad-color-4.jpg

Lisäksi vaalea hius ei ihan oikeasti sovi kovinkaan monelle, ja kusenkeltainen väri ei kenellekään.

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä vaalensin hiukseni kotona. Av-mammoille kotivaalennus on kauhistus, ja itsekin odotin "erikoista" lopputulosta, mutta tulos olikin mitä mainioin. Hiusteni luonnollinen väri on vaaleanruskea, ehkä maantienväriä hieman tummempi. Vaaleampi väri tuntuu sopivan hyvin ihoni sävyyn, tuntuu jopa tasapainottavan punoittavaa ihonsävyä. Lisäksi pidän siitä, että lasimaiset ja rasvoittuvat hiukseni ovat saaneet hieman "ryhtiä". Hiuksissani on muutamia kellertäviä kohtia, mutta ilmeisesti tulos on suht luonnollinen, koska minua on luultu jopa aidoksi blondiksi.

Ja vielä yksi juttu: Tuijotus ja flirttailu miesten taholta on lisääntynyt, mitä en oikein ymmärrä. Hiusten väriä lukuunottamatta olen ihan samannäköinen kuin ennenkin. 

Vierailija
42/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun kotivärinpoistot sua ärsyttää niin voit katsoa muualle. Ei ole hyvännäköistä mitkään värjätyt kun oikein ajattelee asiaa niin hassua on sysimustat vanhuksella tai harmaat nuorella. 

Elämä vaan on tällasta ja minusta kaikkien täytyy saada rohkeesti olla sen näköinen kuin tuntuu, sillä se ei ole keneltäkään pois ja elämme vain kerran.

Millaista elämä olisikaan ilman väriaineita? 

Blondaan, koska blondaus kuivaa hiuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Mä en ole ikinä blondannut, mutta kävin pohtimaan tämän ketjun avautumisten perusteella, että onko mulla sitten luonnostaan jotenkin "väärä" hiustenväri, kun se on tummanruskea. Kulmakarvat ovat pikimustat, samoin ripset, ja älysin vasta reippaasti yli 30-vuotiaana, että jotkut värjäävät kulmakarvojaan.

Iho mulla on todella vaalea, mutta keltaiseen taittava, ei punertava ollenkaan. Mikä ihme se pitäisi sitten hiusten värinä olla, kun joku tuolla totesi, ettei musta ja tummanruskea sovi kellekään??

Vierailija
44/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vaaleat hiukset ja ruskeat silmät voittaa aina tuon ap:n kuvaileman "vaaleanruskean punapigmenttisen" hiusvärin ihan minkävärisillä silmillä tahansa.

Vierailija
45/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 15:48"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 15:42"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 15:38"]Jos on maantienvärinen letti ja suomalainen väritys muuten niin ok. Pahimman näköistä on kun ruskeasilmäinen blondaa hiuksensa. Näyttää aina joko maaoravalta, tai jälkeenjääneeltä geenivirheelliseltä. [/quote] Taidat itse näyttää jälkeenjääneeltä maaoravalta ;)! T. Aito blondi jolla ruskeat silmät!

[/quote]

Lopeta se "aito" blondaus ja muille uskottelu että olet vieläkin blondi sitten ekan koulukuvan.

[/quote]

No mä oon eri, mutta oon ollut lapsesta asti todella blondi, sitä olen vieläkin.

Välissä vedin tummaksi hiukset joten oli pakko blondata ettei tarvinnut vetää siiliä. Nyt ei enää tarvitse, kun on oman värinen kuontalo. :)

Vierailija
46/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
47/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 15:38"]

Jos on maantienvärinen letti ja suomalainen väritys muuten niin ok.

Pahimman näköistä on kun ruskeasilmäinen blondaa hiuksensa. Näyttää aina joko maaoravalta, tai jälkeenjääneeltä geenivirheelliseltä.

[/quote]

Joo, aina. 

http://1.bp.blogspot.com/-ES0pjdqYZlE/UJnBSHOISUI/AAAAAAAAAUw/GOWDUEDVo9c/s400/Blonde+Hair+Dark+Brown+Eyes.jpg

Vierailija
48/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

KENELLEKÄÄN ei sovi värinpoistoblondi. Sellainen kuiva, kellertävä kusitukka mitä sitten yritetään hoitaa kosteuttavilla tuotteilla. Pakkoko se on tappaa se hius alunperinkään?? Naisia vanhentaa tosi paljon sellainen keltainen kuontalo, luulisi nyt kaikkien peilin omistajien tietävän sen? Facebookin perusteella on taas yksi ruskeatukkainen, hailakkanaamainen nainen korventanut päänsä värinpoistossa. Ja sitten kuvateksti: Kerran blondi, aina blondi. Voi jeesus.

Vierailija
49/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:03"]

KENELLEKÄÄN ei sovi värinpoistoblondi. Sellainen kuiva, kellertävä kusitukka mitä sitten yritetään hoitaa kosteuttavilla tuotteilla. Pakkoko se on tappaa se hius alunperinkään?? Naisia vanhentaa tosi paljon sellainen keltainen kuontalo, luulisi nyt kaikkien peilin omistajien tietävän sen? Facebookin perusteella on taas yksi ruskeatukkainen, hailakkanaamainen nainen korventanut päänsä värinpoistossa. Ja sitten kuvateksti: Kerran blondi, aina blondi. Voi jeesus.

[/quote]

Ei niin, mutta heti värinpoiston jälkeen ei kannata heittää siihen uutta väriä tai varsinkaan vaalentavaa väriä, hetken aikaa on kestettävä sitä keltaista.

Jos tää fb tyyppi on itseensä tyytyväinen niin miksi se sua haittaa?

Vierailija
50/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 15:59"]

Jaa-a. Mä en ole ikinä blondannut, mutta kävin pohtimaan tämän ketjun avautumisten perusteella, että onko mulla sitten luonnostaan jotenkin "väärä" hiustenväri, kun se on tummanruskea. Kulmakarvat ovat pikimustat, samoin ripset, ja älysin vasta reippaasti yli 30-vuotiaana, että jotkut värjäävät kulmakarvojaan.

Iho mulla on todella vaalea, mutta keltaiseen taittava, ei punertava ollenkaan. Mikä ihme se pitäisi sitten hiusten värinä olla, kun joku tuolla totesi, ettei musta ja tummanruskea sovi kellekään??

Ei sovi värjättynä kenellekään. Oma aito hiusväri sopii aina parhaiten, jopa se maantienharmaa.

Vierailija
51/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 15:59"]

[/quote]

Luonnollinen hiusvärisi varmasti sopii sinulle todella hyvin. Pointtina taisi olla se, että tummaksi värjätty hius näyttää usein luonnottomalta ja tunkkaiselta luonnostaan vaaleahkolla ihmisellä. 

19

Vierailija
52/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen market väreistä löytänyt kauniita värejä, beigemäinen ja kullanvaalea, ei tule kusen väristä, se olisi kamala väri kun en ole enää nuori. Olen aina ollut vaalea ja sinisilmäinen, tummat värit eivät sopisi ihooni, joskus hölmöyksissäni nuorena niitä olen kokeillut, mutta palannut takaisin vaalean luonnollisiin sävyihin.

Vierailija
53/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on luonnostaan mustanruskea tukka, tosi vaalea iho ja vihreät silmät. Ihan suomalainen olen :) mutta kommentoin siksi, että ärsyttää kun aina sanotaan, että suomalaisilla ei kellään ole mustaa tukkaa eikä se sovi kellekään. Mulle sopii :)

Vierailija
54/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako ap:n tuttavapiiristä joku blondiksi hiuksensa värjännyt vähän liian paljon huomiota, kun noin katkeroittaa?

Vierailija
55/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 15:51"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 15:49"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 15:28"]

Miksi naiset värjäävät päänsä mustaksi, jos se ei sovi? Juurikasvu kun alkaa näkymään niin näyttää kaljulta.

[/quote]

Ja se värjätty musta/tummanruskea kun ei sovi kenellekkään koska ihonväri ei ole latinon tai Lumikin.

[/quote]

Tosiaan pitää olla vaalea täydellinen lumikki-iho, hyvin voimakkaan siniset tai vihreät silmät, jotta se mustanruskea lattarisävy sopii :)

[/quote]

Ainakaan se ei sovi maantienharmaan suomalaisen ihonväriin.

Vierailija
56/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:09"]

Mulla taas on luonnostaan mustanruskea tukka, tosi vaalea iho ja vihreät silmät. Ihan suomalainen olen :) mutta kommentoin siksi, että ärsyttää kun aina sanotaan, että suomalaisilla ei kellään ole mustaa tukkaa eikä se sovi kellekään. Mulle sopii :)

[/quote]

niin ja vielä tosi tuuheat mustat kulmakarvat ja ripset :)

Vierailija
57/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tajua tuota värinpoistoa? En minä ainakaan ole koskaan mitään värinpoistoja tehnyt.

Vierailija
58/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:11"]

Mä en tajua tuota värinpoistoa? En minä ainakaan ole koskaan mitään värinpoistoja tehnyt.

[/quote]

En mäkään oo koskaan värjännyt ripsiäni, mutta ymmärrän kyllä miksi ihmiset niinkin tekee.

Vierailija
59/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruskeasilmäisyys ei automaattisesti tarkoita etteikö blondi sovi, kyllä monille sopii. Ne tietämäni ruskeasilmäiset naiset ovat vaan sellaisia pisamanenäisiä brunetteja joilla ruskeat silmät. Ja lisäksi pitäisi muistaa luonnolisuus, esim. tämä näyttää hyvältä:

http://media-cache-ec0.pinimg.com/236x/1f/db/4b/1fdb4b0a5404245dc83bfe81dc98b1f0.jpg

mutta ei tämä:

https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQhlRH848a_fhdONHHYQbNykOGZdP6L99pOdDuAkD-B7VEpTE_fKw

Eli se juuri ei saisi olla keltainen, ja eri blondi sävyä mitä muu hius. Ja nimenomaan tämä jälkimmäinen on se mitä näkee. Luonnoton, keltainen ja vanhentaa.

Tässä muutama ruskeasilmäinen blondi. Sopii, kun vain oikea sävy löytyy ja jätetään se kusenpolttama juuriväri pois.

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQN4lNN7-zNgQT1QpQ6Wrrz-M4lrOx2IOzu19XNjhmTeC9nadfM

https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQzu_anqe4xZAMvpYy3T9JRTso-G7x1DdXEouBAAA1-jZRnzuMNVQ

Vierailija
60/68 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnoton ja keltainen vaan valitettavasti usein jää siihen tukkaan, koska entinen väri nappaa hiukseen kiinni eikä irtoa edes poistoilla. Siksi usein pitää vaan odottaa että tukka kasvaa ja leikellä keltaiset osiot pois kasvaessa.