Miksi naiset blondaavat päänsä jos se ei sovi?
Aivan järkyttäviä blondivirityksiä kyllä näkee. Kusenkeltainen after värinpoisto-pää, ja sitten ryhdytään käyttämään itsestään sanaa "blondi". Se että eskarissa kuusi vuotiaana on ihmisellä ollut vaalea hius, ei tarkoita että ihminen on "luonnostaan" blondi. Sama asia kun sanoisi että minulla on oikeasti pienet maitohampaat ja nämä pysyvät hampaat tulivat vain siihen tielle. Minä synnyin pikimustalla tukalla, joka vaaleni vaaleanruskeaksi punapigmenttiseksi. Siskoni oli myös hiuksistaan musta kun syntyi, ja hänestä tuli sittemmin luonnostaan blondi. Emme ole "luonnostaan tummatukkaisia". Nyt kuitenkin naiset joilla on aikuisiällä hiusvärinä oma, vaaleanruskea/maantieharmaa, niin joko värjätään tummanruskeat hiukset joka sitten värinpoistolla blondataan, tai sitten suoraan vetyperoksidilla vaalennetaan.
Kenenkään pää ei näytä hyvältä kusenkeltaisessa kuontalossa, eikä sellainen ihminen ole blondi joka ei ole luonnostaan blondi??
Tässä on kuvia luonnonvaaleista naisista:
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/30/Natural_blonde.jpg
ja sitten todellisuudessa näytetään tältä, mutta kuvitellaan että no nyt ollaan blondeja:
http://www.zandiksalon.com/wp-content/uploads/2014/03/bad-color-4.jpg
Lisäksi vaalea hius ei ihan oikeasti sovi kovinkaan monelle, ja kusenkeltainen väri ei kenellekään.
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:09"]
Mulla taas on luonnostaan mustanruskea tukka, tosi vaalea iho ja vihreät silmät. Ihan suomalainen olen :) mutta kommentoin siksi, että ärsyttää kun aina sanotaan, että suomalaisilla ei kellään ole mustaa tukkaa eikä se sovi kellekään. Mulle sopii :)
[/quote]
Ylläri, Einstein. Tässä keskustelussa puhuttiin värjätyistä hiuksista. Suurempi ihme olisi jos se sun oma luonnollinen väri ei sulle sopisi.
Saako ap:n tuttavapiiristä joku blondiksi hiuksensa värjännyt vähän liian paljon huomiota, kun noin katkeroittaa?
[/quote]
En tunne tuon ihmisen tuttavapiiriä enkä oikeastaan tiedä hänen yksityiselämästään kuin pääpiirteet..? Nainen on ylipainoinen yhden lapsen äiti, ja työskentelee puhelinmyyjänä. Ilmeisesti on parisuhteessa. En siis tiedä naisesta muuta.. kaiketi ihan onnellinen on ja tyytyväinen kusenväriseen tukkaansa kun sen kerta Facebookiin laittaa? :D Tämän naisen profiilikuvasta nyt lähinnä tuli mieleen tämä ilmiö, missä naiset vaalentavat hiuksensa vaikka näyttivät paremmilta ennen. Varsinkin jos on ylipainoa, niin vaalea, kellertävä sävy lihottaa ja luo Miss Piggy efektin.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:16"]
Saako ap:n tuttavapiiristä joku blondiksi hiuksensa värjännyt vähän liian paljon huomiota, kun noin katkeroittaa?
[/quote]
En tunne tuon ihmisen tuttavapiiriä enkä oikeastaan tiedä hänen yksityiselämästään kuin pääpiirteet..? Nainen on ylipainoinen yhden lapsen äiti, ja työskentelee puhelinmyyjänä. Ilmeisesti on parisuhteessa. En siis tiedä naisesta muuta.. kaiketi ihan onnellinen on ja tyytyväinen kusenväriseen tukkaansa kun sen kerta Facebookiin laittaa? :D Tämän naisen profiilikuvasta nyt lähinnä tuli mieleen tämä ilmiö, missä naiset vaalentavat hiuksensa vaikka näyttivät paremmilta ennen. Varsinkin jos on ylipainoa, niin vaalea, kellertävä sävy lihottaa ja luo Miss Piggy efektin.
[/quote]
Puhutpa kauniisti ihmisestä.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:17"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No puhutaan sitten itsestä yhtä kauniisti? :D Olen aika perusruma pallinaama joka yrittää näyttää silti mahdollisimman hyvältä, enkä vaalenna tukkaani pilalle ja kuvittele että blondeilla on hauskempaa..? Olen köyhä opiskelija ja persjalkainen sellainen. En koe toisia naisia uhaksi, mutta toivoisin että jokainen nainen luottaisi kampaajaan hiusasioissa, eikä suhaisi itse vaalennuspurkeilla. Mutta tietysti voihan sitä elää ikänsä piittaamatta siitä että ihmiset tietentahtoen haluavat näyttää vanhemmilta mitä ovat. Ja toisekseen, mitäs helvetin väliä sillä sulle on miten kauniisti puhun sulle tuntemattomista ihmisistä? :D Eihän sitä tiedä vaikka tämä nainen olisi Muuramen pedofiili, en minäkään tiedä. Pointti on nyt lähinnä siinä että naisella on ruma tukka, ja joku täällä jo veteli kateuskorttia johon kirjoitin naisesta niitä faktoja joita tiedän. Kateus ei ole motiivi kaikkeen, vaikka aaveella tunnutaan niin ajattelevan. :)
Sama ku jotkut laittaa punasen paidan mut punanen ei vaan sovi. Olkoot kaikki miten tykkäävät vaikka sit lilat tai pinkit hiukset pääs. Makuasioista on vaikee kiistellä.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:15"]
Mulla taas on luonnostaan mustanruskea tukka, tosi vaalea iho ja vihreät silmät. Ihan suomalainen olen :) mutta kommentoin siksi, että ärsyttää kun aina sanotaan, että suomalaisilla ei kellään ole mustaa tukkaa eikä se sovi kellekään. Mulle sopii :)
[/quote]
Ylläri, Einstein. Tässä keskustelussa puhuttiin värjätyistä hiuksista. Suurempi ihme olisi jos se sun oma luonnollinen väri ei sulle sopisi.
[/quote]
Aikasemmin tässä ketjussa sanottiin, että suomalaisilla ei oo mustaa tukkaa ja ettei se sovi kellekään. Tähän kommentoin :)
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:27"]
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:17"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No puhutaan sitten itsestä yhtä kauniisti? :D Olen aika perusruma pallinaama joka yrittää näyttää silti mahdollisimman hyvältä, enkä vaalenna tukkaani pilalle ja kuvittele että blondeilla on hauskempaa..? Olen köyhä opiskelija ja persjalkainen sellainen. En koe toisia naisia uhaksi, mutta toivoisin että jokainen nainen luottaisi kampaajaan hiusasioissa, eikä suhaisi itse vaalennuspurkeilla. Mutta tietysti voihan sitä elää ikänsä piittaamatta siitä että ihmiset tietentahtoen haluavat näyttää vanhemmilta mitä ovat. Ja toisekseen, mitäs helvetin väliä sillä sulle on miten kauniisti puhun sulle tuntemattomista ihmisistä? :D Eihän sitä tiedä vaikka tämä nainen olisi Muuramen pedofiili, en minäkään tiedä. Pointti on nyt lähinnä siinä että naisella on ruma tukka, ja joku täällä jo veteli kateuskorttia johon kirjoitin naisesta niitä faktoja joita tiedän. Kateus ei ole motiivi kaikkeen, vaikka aaveella tunnutaan niin ajattelevan. :)
[/quote]
Samaa voisin kysyä sinulta, mitä helvetin väliä sulle on jos joku kulkee onnellisena milloin missäkin tukassa? Ja niin paljon tuntuu ahdistavan että siitä pitää oikein keskustelu tehdä.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 16:13"]
Ruskeasilmäisyys ei automaattisesti tarkoita etteikö blondi sovi, kyllä monille sopii. Ne tietämäni ruskeasilmäiset naiset ovat vaan sellaisia pisamanenäisiä brunetteja joilla ruskeat silmät. Ja lisäksi pitäisi muistaa luonnolisuus, esim. tämä näyttää hyvältä:
http://media-cache-ec0.pinimg.com/236x/1f/db/4b/1fdb4b0a5404245dc83bfe81dc98b1f0.jpg
mutta ei tämä:
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQhlRH848a_fhdONHHYQbNykOGZdP6L99pOdDuAkD-B7VEpTE_fKw
Eli se juuri ei saisi olla keltainen, ja eri blondi sävyä mitä muu hius. Ja nimenomaan tämä jälkimmäinen on se mitä näkee. Luonnoton, keltainen ja vanhentaa.
Tässä muutama ruskeasilmäinen blondi. Sopii, kun vain oikea sävy löytyy ja jätetään se kusenpolttama juuriväri pois.
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQN4lNN7-zNgQT1QpQ6Wrrz-M4lrOx2IOzu19XNjhmTeC9nadfM
https://encrypted-tbn1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQzu_anqe4xZAMvpYy3T9JRTso-G7x1DdXEouBAAA1-jZRnzuMNVQ
[/quote]
Miten niin ei näytä toka kuva hyvältä? Aivan mielipidekysymys, minusta sopii hyvin.