Olen vararikossa aikuisen lapsen vuoksi.
Olen joutunut antamaan pakottavista syistä tuhansia euroja vuoden aikana.
Nyt rahani ovat loppu myös itseltäni.
Hän ei ymmärrä tätä vaatii koko ajan lisää, uhkailee minun hoitoon laittamisella ja haukkuu mielisairaaksi.
Olen normaali työssä käyvä ihminen, en koskaan ole syönyt mitään lääkkeitä tai saanut terapiaa.
Hänellä on mm. minun ostamaa omaisuutta josta joudun kuukausittain maksamaan, jos tämä hänelle tarpeeton omaisuus myytäisiin, saisin vähän helpotusta raha-asioihin. Hän ei luonnollisestikaan suostu tähän.
Apua kaivataan.
Kommentit (37)
no sitte pärjätköön, nosta jalat pöydälle ja käske mennä omaan kotiinsa inuamaan. Jos väkivaltaseksi heittäytyy nii poliisit asialle
Mitä ne pakottavat syyt ovat olleet? Miksi olet antanut rahaa, ostanut tavaraa ym.? Avaa vähän asiaa jotta voisi neuvoa
Ei tossa muuta vaihtoehtoa ole, kuin laittaa välit poikki ja ottaa oma omaisuus haltuun. Voi olla paras teko myös lapsellesi.
Ostanut mm. tavaraa eron tultua ja auton. Tästä autosta saisin rahaa. Itsellään ei ole rahaa vakuutuksiin, veroon eikä bensaan. Olen autossa haltijana.
ap
Kiitos nro 6, juuri tätä tarvitsinkin. Onnea täydellisestä omasta suorituksestasi. Ap
ei se lapsi ihan yks yhteen tule miten kasvattaa, on luonne, mielenterveys, päihde asiat ym olosuhteet jotka vaikuttaa
Jos sua kiristetään ap. niin teet kylmästi rikosilmoituksen ja haet lähestymiskiellon. Eihän tolleen voi elää tai pää hajoo.
Ap, jos lapsesi menee vain enemmän sekaisin saamastaan avusta, ei auta kuin katkaista avustukset ja antaa hänen oppia elämään omillaan. Anna kuitenkin rahankäyttöneuvoja, jos hän niitä suostuu kuuntelemaan. Ja jos alkaa näyttää paremmalta (lapsen käytös hallittua rahan ja muunkin suhteen), voit alkaa antaa etuisuuksia takaisin, mutta vain sen verran kuin oma taloutesi sallii. Ei ole kenenkään etu sekään, että olette kohta molemmat vararikossa.
Ja tärkein, kun annat rahaa tai tavaroita, kerrot säännöt (laina ja ehdot, lahja jne.).
Jospa nyt ensimmäisenä katkaset sen napanuoran. Ei äitiyden pitäis ihmisestä idioottia tehdä.
Tämä kuulostaa nyt ilkeältä mutta niin makaa kuin petaa eli nyt on myöhäistä enää kasvattaa sitä aikuista lasta kun ne rajat olisi pitänyt asettaa jo silloin kun lapsi oli pieni ja teini.
Nyt on sinun kuitenkin aika kasvaa aikuiseksi ja äidiksi ja opetella sanomaan EI ja pitämään siitä kiinni.
Anna huutaa ja raivota ja uhkailla ihan rauhassa kunhan ei tee sitä sinun kotonasi eli pyydät häntä poistumaan välittömästi jos alkaa raivoamaan ja jos ei usko niin soita poliisit.
Ne turhat tavarat mitä olet hänelle ostanut on jo menetetty etkä tule niitä takaisin saamaan joten nyt joudut selvittämään miten selviät itse taloudellisesti. Hae apua jos et yksin selviä. ÄLÄ osta enää yhtään mitään tällä aikuiselle lapselle mihin sinulla ei ole varaa tai halua ostaa ja PISTE.
Kasvata selkäranka ja pidä puolesi äläkä anna kävellä ylitsesi. Toki saat vihat niskaan mutta mitä sitten sillä sinä olet äiti etkä mikään "paras kaveri".
Itsekkäät ja "mulle kaikki heti"-ihmiset eivät ole koskaan tyytyväisiä joten paras vaan nyt heti lopettaa kaikki turha hyysääminen kun palkaksi tulet saamaan vai paskaa niskaan.
Hae apua itsellesi koska jotenkin tunnut pelkäävän omaa lastasi etkä ymmärrä miten pidetään omat rajat ja edes oma talous kunnossa.
Niin ja sen auton myyt jos kerran olet haltija jos sitä ei ole varaa pitää!
Ilmoita se auto varastetuksi. Jätä kaikki verot maksamatta jne.
Sekin on parempi et otat takkiiisi jo tulleet velat mut et anna lisää. Varaa aika sosiaalityöntekijälle itseäsi varetn ja kerro kaikki. Laita paperille ylös kaikkki mitä olet ostanut ja lainannut ja sossu auttaa sinua selvittämään tilanteen.
[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 14:12"]
Niin ja sen auton myyt jos kerran olet haltija jos sitä ei ole varaa pitää!
[/quote]
Eikös auton haltija tarkoita eriä kuin omistaja? Kenen nimissä tää auto on?
Koko paska pitäisi antaa nyt ammatti-ihmisten hoidettavaksi. Eiköhän sosiaalitoimistoon voi mennä juttelemaan tällaisestakin, ei se mikään häpeä ole. Tilanne on niin kärjistynyt jo, että on parempi että ulkopuoliset purkaa pommin.
Ikävä tilanne. autovakuutuksen saa helposti katkeamaan vakuutusyhtiöstä mikäli vakuutus on nimissäsi.
auto pitäisi myydä ja sinun tulisi kieltäytyä antamasta rahaa aikuiselle lapsellesi. Minä hakisin keskusteluapua sinun ja aikuisen lapsen välille. Mikäli tämä ei auta; laita välit poikki. Omia luottotietoja ei kannata menettää.
Sen jälkeen ei saa edes puhelinliittymää.
Miksi te tulette tänne haukkumaan äitiä kasvattajana? Ette todellakaan tiedä taustoja, mutta ap:n teksin mukaan lapsella on mielenterveysongelmia jotka aiheuttaa noin törkeän käytöksen. Niitä ei kasvatuksella poisteta. Tsemppiä ap, hae rohkeasti apua myös ulkopuolisilta!
Tulee raivoamaan meille, huutaa pihalla naapureiden kuullen.
auto on hänen nimissään ja minä haltijana.
ollaan sovittu, että maksaa tavaroita takaisin mitään ei maksa/ole maksanut. Eikä tule maksamaan. Autoa en tosiaan saa takaisin ja tiedän, että voi jättää verot ja vakuutukset maksamatta.
Harmittaa, kun rahan arvoista tavaraa jää parkkipaikalla ruostumaan.
ap
Mitä uskot hänen tekevän jos vaan sanot että rahaa et enää anna?