Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen mielenterveysongelmainen - kysy mitä haluat!

Vierailija
31.08.2014 |

Kysykää. Vastailen parhaani mukaan.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap nostaa.

Vierailija
2/20 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten haluat läheisten ja sukulaisten toimivan kanssasi? Haluatko, että sinusta huolehditaan, tarjotaan apua ja tehdään puolesta vai haluatko pärjätä mahdollisimman pitkälle itse ja pyydät apua tarvittaessa? Mitä muut voisivat tehdä helpottaakseen oloasi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on diagnoosisi?

Vierailija
4/20 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet ja miten pitkään olet sairastanut?

Vierailija
5/20 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 20:59"]

Miten haluat läheisten ja sukulaisten toimivan kanssasi? Haluatko, että sinusta huolehditaan, tarjotaan apua ja tehdään puolesta vai haluatko pärjätä mahdollisimman pitkälle itse ja pyydät apua tarvittaessa? Mitä muut voisivat tehdä helpottaakseen oloasi?

[/quote]

Haluan pärjätä itse, mikäli mahdollista. Apua pyydän tarvittaessa ja olen sitä saanutkin.

Dignoosini: masennus (vaihdellut keskivaikeasta vaikeaan), sosiaalinen fobia, pakko-oireinen häiriö. Jotain muutakin häiriötä saattaa olla. Olen yli kolmekymppinen ja oireillut teini-ikäisestä saakka.

Vierailija
6/20 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko työelämässä vai työkyvytön?

Vierailija
7/20 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole olemassa mielenterveysongelmia. on vain sosiaalisesti stigmatisoituja ihmisiä, jotka eivät kykene/halua osallistua ''tehokkaaseen'' yhteiskunnan rattaissa häärimiseen.. 

on olemassa käyttäytymistä, ahdistumista, temperemantteja.. oikeista ongelmista kuten taloudellisesta ahdingosta johtuvaa ahdinkoa - se ei ole sama kuin ''mielenterv.ongelma'' .. vaikka kaikki tässä maassa halutaaankin lakaista yhden ja saman nimikkeen alle, jota ei ole edes oikeasti olemaassa.

keisarilla EI OLE VAATTEITA ;)

Vierailija
8/20 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon saat eläkettä?

Vierailija
9/20 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö saat sen tonnin?

Vierailija
10/20 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saa eläkettä. Käyn töissä. - Ap

Vierailija
11/20 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Diagnoosi masennus? Eikös se ole ihan tavallista monellakin, että välillä on masennusta. Onko sinulla siis masennus ollut tosi pitkään jatkuvasti, teini- ikäisestä vai nyt juuri masennus diagnoosi päällä? Paljonko pisteet BDI?

kysyvä

Vierailija
12/20 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista työtä teet?

Vierailija
13/20 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:46"]

Diagnoosi masennus? Eikös se ole ihan tavallista monellakin, että välillä on masennusta. Onko sinulla siis masennus ollut tosi pitkään jatkuvasti, teini- ikäisestä vai nyt juuri masennus diagnoosi päällä? Paljonko pisteet BDI?

kysyvä

[/quote]

En tiedä, olisinko saanut masennusdiagnoosia teininä. Kuitenkin oireilin jo silloin monin tavoin. Aikuisiällä sen masennustestin mukaan masennus on vaihdellut lievästä vaikeaan. Useimmiten on ollut keskivaikea. 

- ap

Vierailija
14/20 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:49"]

Minkälaista työtä teet?

[/quote]

Työskentelen taiteen parissa. Työhöni kuuluu myyntiä ja asiakaspalvelua. -ap

Vierailija
15/20 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä tarkennusta, onko sulla siis välillä niin, että ei juurikaan masennusta? Mitä yrität tehdä, jotta olisit paremmassa kunnossa?

kysyvä

Vierailija
16/20 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:59"]

Vielä tarkennusta, onko sulla siis välillä niin, että ei juurikaan masennusta? Mitä yrität tehdä, jotta olisit paremmassa kunnossa?

kysyvä

[/quote]

Hankala sanoa. Nyt on usean vuoden ajan ollut melko vaikeaa, mielestäni olen ollut pitkään enemmän tai vähemmän masentunut sillä tavoin, että se on vaikuttanut huomattavasti toimintakykyyni. Mutta sitä ennen oli sellaisiakin jaksoja, että masennusta ei juurikaan ollut tai se oli hyvin lievää.

Mitäkö teen pysyäkseni kunnossa tai parantaakseni kuntoani? Syön mielialalääkkeitä. Uskoakseni ne lievittävät pakko-oireita ja pakonomaisia ahdistavia ajatuksia eli pitävät pahimman ahdistuksen poissa. Tällä hetkellä koen, että töissä käyminen hoitaa mielialaani paremmin kuin mikään muu. Myös harrastaminen, ihmisten tapaaminen, pieni puuhastelu sekä säännölliset yöunet auttavat. - ap

Vierailija
17/20 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa yrittää tehdä mieleisiä asioita elämässä mahdollisimman paljon ja yrittää olla eristäytymättä kaikin voimin. Ootko jo löytänyt sulle sopivan liikuntamuodon? Pitäisi ymmärtääkseni auttaa tosi paljon asiaa.

kysyvä

Vierailija
18/20 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 22:20"]

Varmaan kannattaa yrittää tehdä mieleisiä asioita elämässä mahdollisimman paljon ja yrittää olla eristäytymättä kaikin voimin. Ootko jo löytänyt sulle sopivan liikuntamuodon? Pitäisi ymmärtääkseni auttaa tosi paljon asiaa.

kysyvä

[/quote]

Kyllä, liikunta kuulemma auttaa. Valitettavasti en oikein ole löytänyt itselleni sopivaa liikuntamuotoa - harrastan lähinnä hyötyliikuntaa. Olen aina ollut vähän sellainen, että pitkästyn liikunnan parissa enkä ole oikein oppinut nauttimaan siitä. Joskus kävin uimassa, mutta kyllästyin. 

Ehkä itselleni sopivin liikuntamuoto olisi kävely tms. - ap

Vierailija
19/20 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueppa tää

http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=onn00038&p_teos=onn&p_selaus=

Aikamoista... Kannattaisiko kokeilla, että toimiiko sulla? Vaikka silloin kun on paremmassa kunnossa, etsii parhaat vaihtoehdot... Mulla ei omakohtaista kokemusta, mutta vaikuttaa tosi lupaavalta. 

Kysyvä

Vierailija
20/20 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 21:31"]ei ole olemassa mielenterveysongelmia. on vain sosiaalisesti stigmatisoituja ihmisiä, jotka eivät kykene/halua osallistua ''tehokkaaseen'' yhteiskunnan rattaissa häärimiseen.. 

on olemassa käyttäytymistä, ahdistumista, temperemantteja.. oikeista ongelmista kuten taloudellisesta ahdingosta johtuvaa ahdinkoa - se ei ole sama kuin ''mielenterv.ongelma'' .. vaikka kaikki tässä maassa halutaaankin lakaista yhden ja saman nimikkeen alle, jota ei ole edes oikeasti olemaassa.

keisarilla EI OLE VAATTEITA ;)
[/quote]

miten selität skitsofrenian? emme vaan halua osallistua yhteiskuntaan mielestäsi?