Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ennen lapsia oltava vakituinen työpaikka?

Vierailija
31.08.2014 |

Jossa hyvä palkka ja ylennyksiä tiedossa.. Mitähän sellaisella naisella on ikää?

Niin ja omakotitalokin ehdottomasti! Eihän lapsi kerrostalossa pärjää. Lomamatkan on toteuduttava kahdesti vuodessa, mielellään kaukokohteeseen.

Miksi?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 02:19"]Työpaikan ymmärrän nyt kun itse olen äitiyslomalla joka loppuu pian. Olisi paljon helpompi mennä töihin jos olisi hyväpalkkainen työpaikka valmiina ja tutut asiat. Lisäksi äitiyspvraha määräytyy tulojen mukaan, itse saan siis minimin:/
[/quote]

Ei mullakaan ollut vakipaikkaa, mutta sain äitiysrahaa silti reilut pari tonnia kuussa - kyllä pätkätöistäkin maksetaan palkkaa :) eri juttu tietysti, jos ei ole ollut minkään näköistä työpaikkaa.

Vierailija
2/13 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ainakaan tarvitse olla. Itselläni oli muutama ammatti ja vakituinen työpaikka kun jäin äitiyslomalle. Kun hoitovapaa sitten loppui, ei ollutkaan enää työpaikkaa ja työttömäksi jouduin. Nyt ei sitten ole oman alan töitäkään. Jatkuvasti saan kuulla uudelleenkoulutuksesta, mutta enköhän ole jo kouluni käynyt. Töitä haluan tehdä, enkä olla ikuinen opiskelija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se riippuu vähän alasta. Itse olen hoitoalalla joten ei tarvitse murehtia onko töitä. Ekan lapsen kohdalla ei ollut vakipaikkaa, mutta töitä riitti aina kun halusin töihin mennä. Nyt on ollut jo pitkään vakituinen työpaikka ja plussaa siinä on tietysti kesälomat ym. edut ja tuttu paikka ja tutut työt, mutta miinuksena se, että ne vuorot on tehtävä mitä listassa lukee. Eli ilta- ja viikonlopputöitä. Nyt olen hoitovapaalla ja teen sijaisuuksia työpaikalleni. Tämä onkin ihan loistojuttu, koska taas voin valita milloin töitä haluan tehdä. Sijaisuuksia kuitenkin on ihan viikottain juuri sopivasti. teen n. 3-4 päivää viikossa.

Vierailija
4/13 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi jaksoi jauhaa tuota lähes joka kerta kun tapasimme. Jostain syystä loppui kuin seinään nuo puheet kun häneltä itseltään meni vakituinen työpaikka alta ja jäi itsekin työttömäksi, raskausuutisesta vain onnitteli vaikka olimme opiskelija ja työtön.

Työ kelpaisi mutta kun ei löydy niin vaikea sitä on mennä, itsellä vielä on rajotteita mitä voin edes tehdä.

Vierailija
5/13 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 02:19"]Työpaikan ymmärrän nyt kun itse olen äitiyslomalla joka loppuu pian. Olisi paljon helpompi mennä töihin jos olisi hyväpalkkainen työpaikka valmiina ja tutut asiat. Lisäksi äitiyspvraha määräytyy tulojen mukaan, itse saan siis minimin:/ [/quote] Ei mullakaan ollut vakipaikkaa, mutta sain äitiysrahaa silti reilut pari tonnia kuussa - kyllä pätkätöistäkin maksetaan palkkaa :) eri juttu tietysti, jos ei ole ollut minkään näköistä työpaikkaa.

[/quote]

Vakipaikassa on se etu, että äitiysloman jälkeen odottaa täydet kesälomat ja lomaraha pätkähtää tilille jossain vaiheessa. Meidän TES:n mukaan työnantaja maksaa täyttä palkkaa äitiysloman melkin 3 ekaa kuukautta, tätä etua ei myöskään ole, jos ei ole voimassa oleva työsuhde.

Minusta vakipaikasta on siis oikeasti hyötyä, mutta näinä aikoina se ei kyllä ole mikään helppo nuoren naisen hankkia. Pääasia että jotain työtä saa. Sen sijaan mitään omakotitaloa ei minusta kannata alkaa hankkia yhden lapsen takia, jos ei sille todella ole tarvetta ja jos ei ihan varmasti tiedä, että aikoo jäädä sille paikkakunnalle ja mahdollisesti hankkia vielä lisää lapsia. Ihan kelpoja mukuloita kerrostaloissakin kasvaa. Eikä se pieni lapsi tiedä, maksetaanko siitä kodista vuokraa vai asuntolainaa...

Vierailija
6/13 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vakipaikka odottamassa ja olen iloinen siitä. Äitiysloman ajalta kertyneet lomat ovat odottamassa sit kun palaan töihin. Myös lomarahat napsahti heinäkuussa tilille, vaikka en ole ollut töissä reilusti yli vuoteen. Lisäksi kun jään hoitovapaalta suoraan uudelleen äitiyslomalle, saan 3kk:n palkan vaikka en ole töissä välissä käynytkään. Kyllähän näitä etuja riittää... Ja kiva on palata töihin sitten kun haluaa, ei tarvitse työnhaku rumbaa aloittaa. Sen sijaan voi tutulle esimiehelle alkaa puhella, miten työt voisi järjestää niin, että perheelle jää aikaa.

asunto kai nyt on ihan sama

Vierailija
7/13 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni tuolla "vakipaikka ja omakotitalo -vaatimuksella" viitataan enempi siihen, että ennen lapsia tulisi olla talous kunnossa. Ts. säännölliset tulot myös sitten, kun lapset kasvavat ja alkavat kuluttaa perheen budjettia enemmän. Ei tarvitse sitten olla hätää kärsimässä ja kerjuulle lähdössä, jos lapsilisää leikataan 7e verran.

Vierailija
8/13 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi yleensä kukaan tahtoo hengailla lasten kanssa? se on typerää kun voisi tehdä mitä tahtoo. mitä myöhemmin sitä parempi...

Vierailija
9/13 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.08.2014 klo 01:37"]

miksi yleensä kukaan tahtoo hengailla lasten kanssa? se on typerää kun voisi tehdä mitä tahtoo. mitä myöhemmin sitä parempi...

[/quote]

Samaa mieltä. En ymmärrä, mikä vanhemmuudessa ihmisiä viehättää. Kaikki elämässä on parempaa ilman lapsia.

Vierailija
10/13 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan ymmärrän nyt kun itse olen äitiyslomalla joka loppuu pian. Olisi paljon helpompi mennä töihin jos olisi hyväpalkkainen työpaikka valmiina ja tutut asiat. Lisäksi äitiyspvraha määräytyy tulojen mukaan, itse saan siis minimin:/

Vierailija
11/13 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä, vaikka mulla onkin vakituinen työpaikka.

Vierailija
12/13 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä eikä minulla sellaista ollutkaan. Ehkä se on oleellista sellaisilla aloilla, joilla ei ole usein vakituisia työpaikkoja ja joilla on vaara joutua helposti työttömäksi. 

Vierailija
13/13 |
31.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakituinen työpaikka on hyvä olla, että ei jää vastentahtoisesti kotiäidiksi. Tuttavapiirissäni on aika paljon näitä naisia, jotka ovat tehneet lapset suoraan opintojen perään, ja nyt kun muksut ovat taaperoiässä, ei äidille löydykään töitä. Eikä ihme, kun oman alan töitä ei ole tehty joko ollenkaan tai pientä pätkää ja silppua vuosia sitten.

Toki jos ala on esimerkiksi hoitoala, ei tällaista tarvitse niin miettiä.