Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hurja painonpudotus Suomi Official

Vierailija
12.08.2021 |

On kyllä rohkeita ihmisiä, kun omilla kasvoillaan uskaltaa mennä koko kansan "töllisteltäväksi" ja ilmoittaa painonsa kaikelle kansalle. Ainakin kahdella naisella on paino enemmän kuin pituus.

Mutta todella mielenkiinnolla jään odottamaan kyseistä ohjelmaa. Mielenkiintoisempia tällaiset ohjelmat on kuin samantyyliset, missä on vain julkkiksia kisaamassa.

Tässä osallistujat:

https://www.seiska.fi/telkkari/nama-ihmiset-laihduttavat-uutuusohjelmas…

Kommentit (1056)

Vierailija
281/1056 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on 4-vuotiaana dieettikunnossa (ja syönyt siis peruskotiruokaa), niin on melko selvää, että jotain sairautta voisi olla taustalla. Ei ”normaali” tuon ikäinen liho tavallisella ruualla.

Miten niin muka ei? Kyllä minä olin nelivuotiaana lihava, ja ihan tavallisella ruoalla se onnistui. Se taisi vain maistua minulle poikkeuksellisen hyvin.

Itse ymmärsin, että se suolistohormoniepätasapaino sotkee mm. kylläisyyssignaaleja (hormoonithan ovat viestin viejiä, välittäjäaineita). Näin siis normaalia kylläisyystunnetta ei välttämättä saavuteta, ja tekee mieli syödä aina vaan lisää, ”kokoajan”. Ajan kanssa tähän tietenkin kietoutuu muutakin problematiikkaa, kun perhe yrittää rajoittaa syömistä ja asettaa kieltoja (tietenkin ihan hyvää tarkoittaen), lapsen minäkuva/kehonkuva kehittyy kielteiseen suuntaan kun alkaa ymmärtää olevansa erilainen, lihava… Näin itse tämän järkeilin.

Vierailija
282/1056 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tukiko Jennin mies yhtään prosessissa? Tai vanhemmat? Vai eivätkö tahtoneet televisioon?

Ohjelmassa oli tosi huono leikkaus, oliko siitä jouduttu ottaa materiaalia pois jälkikäteen, kun yhtäkkiä alkoi toistua treenijutut vain ja tunnelma lässähti.

No, joka tapauksessa Jenni oli ihastuttava, energinen ja sinnikäs. Toivon sydämeni pohjasta kaikkea hyvää ja kun terveys sallii, niin sen vauvankin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/1056 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos joku on 4-vuotiaana dieettikunnossa (ja syönyt siis peruskotiruokaa), niin on melko selvää, että jotain sairautta voisi olla taustalla. Ei ”normaali” tuon ikäinen liho tavallisella ruualla.

Miten niin muka ei? Kyllä minä olin nelivuotiaana lihava, ja ihan tavallisella ruoalla se onnistui. Se taisi vain maistua minulle poikkeuksellisen hyvin.

Itse ymmärsin, että se suolistohormoniepätasapaino sotkee mm. kylläisyyssignaaleja (hormoonithan ovat viestin viejiä, välittäjäaineita). Näin siis normaalia kylläisyystunnetta ei välttämättä saavuteta, ja tekee mieli syödä aina vaan lisää, ”kokoajan”. Ajan kanssa tähän tietenkin kietoutuu muutakin problematiikkaa, kun perhe yrittää rajoittaa syömistä ja asettaa kieltoja (tietenkin ihan hyvää tarkoittaen), lapsen minäkuva/kehonkuva kehittyy kielteiseen suuntaan kun alkaa ymmärtää olevansa erilainen, lihava… Näin itse tämän järkeilin.

Mulla on tuo sama todettu, tosin ei Suomessa vaan Saksassa. Siihen liittyy vähän muitakin ongelmia, esim. jatkuva suoliston äärimmäinen turvotus ja pysähtynyt aineenvaihdunta, kortisolit korkealla jne. Lääkitys kestää loppuelämän. Mutta olen saanut elämäni takaisin, tai kuten Jenni sanoo: elämäni on alkanut.

Vierailija
284/1056 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa hoidetaan lihavuutta ketolla. Toimii yllättävän hyvin, suurin työ tietty ajatusten muutoksessa, että niitä hiilareita ei nyt sit enää juuri syödä. Ja että ne rasvat tulee kasvirasvoista pääosin.

Vierailija
285/1056 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niin väärin että lihominen maksaa mutta laihtuessa ei saa rahoja takas! Mitä luulette, paljonko on maksanut se ruoka jolla vuosien mittaan on lihonut sen 100 kiloa? Ei ole pieni se summa ei. Mutta sitten kun laihtuu sen saman 100 kiloa niin ei kukaan korvaakaan. Ei edes Kela, joka on kuitenkin osasyy lihomiseeni. Kun antaa rahat syömiseeni ja juomiseeni aivan ilmaiseksi, vaikka en tee muuta kuin makaan. Missä on oikeudenmukaisuus? Minä vaan kysyn.

Ei se niin paljon maksa. Ei tarvita kuin vajaat sata litraa ruokaöljyä. Muutama satanen korkeintaan. Kokeile itse, jollet usko.

Vierailija
286/1056 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsoin ohimennen lyhen hetken sarjaa. Puistattavaa! Halveksin ihmisiä, jotka päästävät itsensä läskiin kuntoon. Ihan sama, mikä syy.

Mä halveksin sua. Usein taustalla voi olla vaikeuksia muun muassa mielenterveysongelmia.

Juu, ja näissä kilpailijoissa on muutamakin MT-ongelmainen.

Mitä sitten vaikka olisikin! Voin kertoa, että anorektikoissa ja ortorektikoissa niitä vasta onkin. Ja silti kunnioitan heitä ja tunnen empatiaa.

Vierailija
287/1056 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo rahapalkintoa

Vierailija
288/1056 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä oli tuo pt kun selitti, että muista, että syötyäsi saat syödä taas 3- 4 t päästä.

Vierailija
289/1056 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenkeissä lihavimmat syö halpaa huttua. Suurin osa niiden ruuasta on todella energiapitoista, mutta ravintoaineköyhää, osittain jopa haitallista. Miettikääpä, että useimmat lihavista kärsii vitamiini- ja hivenainepuutoksista. Varmaan on tosi kurja olotila heillä.

Vierailija
290/1056 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä ihmiset ovat päätelleet, että kuvaaminen olisi aloitettu jo 2019 ja nyt ohjelmasta on yli vuosi, jonka aikana Jenni olisi pudottanut vain 8 kg? IG-päivityksessä, jonka Jenni äskettäin julkaisi, on ennen-jälkeen-kuvat ja tuo ennen-kuva on häistä, jotka olivat viime vuoden kesällä. Kuvaukset on siis aloitettu viime kesänä/syksynä.

Vierailija
291/1056 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo ohjelman lääkäri on Suomen johtavia lihavuustutkijoita ja kliinisen metabolian ("lääketieteellisen" aineenvaihdunnan) professori HUS:ssa. Ihan hyvää itsensä likoon laittamista IRL verrattuna pelkkään tutkijankammiosta julistamiseen.

Jonkinlaiset pitkäaikaisseurannat olisi mielenkiintoista nähdä. Enempää tietotaidollisesti ei paljon pystytä Suomessa laihtujaan satsaamaan. PT:n hankkimiseen omin rahoin harvalla varaa tai motivaatiota isommassa mittakaavassa.

Tuo suolistohormonin, "kylläisyyshormonin" vajaatuotto on mielenkiintoinen aihe. Onko se satunnainen harvinaisuus vai laajastikin ylipainoisten taustasyy.

Ei tuollaista kylläisyyshormonia ole olemassakaan... Ihan huuhaajuttu. Verensokeri on se joka antaa aivoille signaalin nälästä/nälän tunteen poistumisesta. Ei ole mitään sellaista signaalia/hormonia joka viestittää "olet kylläinen". On vain verensokeritaso joka ilmoittaa jos sokeritaso laskee ja pistää ihmisen hamuamaan sokerilähteitä.

No ei pidä paikkaansa että vain verensokerin heilahtelut kertoo näläntunteesta/kylläisyydestä. Kylläisyyshormoniin en ota kantaa mutta esim. kortisoni lääkkeenä nostaa näläntunnetta. Ja sitoo kehossa rasvasoluja. Siksi lääke aiheuttaakin monesti pöhötystä, painonnousua ja turvotusta. Samoin kilpirauhasen liikatoiminta vauhdittaa painonlaskua ja vajaatoiminta painonnousua.

Alhainen verensokeri laittaa aivot antamaan käskyn jonka mukaan pitää saada sokeria. Tuon tietää jokainen pikkulapsikin. Ehkä vauva-palstalle uusi asia.

Kannattaa varmaan syödä muutakin kuin höttöhiilareja niin ei verensokeriarvot juuri heilahtele. Terveellisesti ja säännöllisesti syövä ihminen ei kärsi sokerinhimosta, eikä hänen elimistönsä ole pakko saada sokeria, kuten väitit.

Tämä on kyllä totta. Mutta silti voi olla rutkasti ylipainoinen, kuten minä, jos syö sitä terveellistä ruokaa liikaa ruoka-aikoina. 

Minulla on verensokerimittari, ja joskus tulee mittailtua käyrä päivän mittaan. Eipä se verensokeri paljon heilahtele, ateria nostaa sitä hieman, mutta melko pian palaa normaalille tasolle. Aamulla voi ola vähän korkeampi (melkein 6), ja silloin on kyllä nälkä, vaikka en usko, että aamuyöstä olisi ollut jokin verensokeripiikki, josta lukema tuohon romahtanut ja nälkä siitä johtuisi. Mutta ei silloin sokeria mieli tee.

Vierailija
292/1056 |
26.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mistä ihmiset ovat päätelleet, että kuvaaminen olisi aloitettu jo 2019 ja nyt ohjelmasta on yli vuosi, jonka aikana Jenni olisi pudottanut vain 8 kg? IG-päivityksessä, jonka Jenni äskettäin julkaisi, on ennen-jälkeen-kuvat ja tuo ennen-kuva on häistä, jotka olivat viime vuoden kesällä. Kuvaukset on siis aloitettu viime kesänä/syksynä.

Ellen kysyi häneltä milloin viimeksi on tuntenut itsensä kauniiksi tjsp ja Jenni sanoi 2008. Siihen Ellen että "11 vuotta sitten"... eli 2019 oli kuvattu tuo keskustelu. Vuoden voi päätellä siitäkin, ettei kukaan käyttänyt maskeja.

Vierailija
293/1056 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ellen kysyi häneltä milloin viimeksi on tuntenut itsensä kauniiksi tjsp ja Jenni sanoi 2008. Siihen Ellen että "11 vuotta sitten"... eli 2019 oli kuvattu tuo keskustelu. Vuoden voi päätellä siitäkin, ettei kukaan käyttänyt maskeja.

Olen yksi ohjelmaan osallistuneista ja voin sen verran oikaista, että ohjelmaa kuvattiin kaikkien osalta kahdessa osassa. Ensin kovempi "suurin pudottaja" tyylinen kitudieetti keväällä 2020. Sen jälkeen oli taukoa, että kroppa palautuu ja silloin tuli vielä kisailijoihin pari muutosta, sen jälkeen jatkettiin syksyllä 2020 niiden kanssa, kenellä oli pysynyt paino vähintään pudotetuissa lukemissa ja kuvaukset kestivät kesään 2021. Niin kuin joku tiesikin täällä, niin nyt tällä hetkellä kuvataan eniten pudottaneista "mitä kuuluu nyt" jaksoa / videota someen., kuten Jenni teki. Jennillä vain oli muutto juuri ja ei päässyt Helsinkiin kuvattavaksi, vaan teki omalla kameralla tuollaisen pienen videon vain. Hurjimmat pudotukset tekivät Ida ja Kirsi. Kirsin jakso tulee ensi viikolla.

Vierailija
294/1056 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksi ohjelmaan osallistuneista ja voin sen verran oikaista, että ohjelmaa kuvattiin kaikkien osalta kahdessa osassa. Ensin kovempi "suurin pudottaja" tyylinen kitudieetti keväällä 2020. Sen jälkeen oli taukoa, että kroppa palautuu ja silloin tuli vielä kisailijoihin pari muutosta, sen jälkeen jatkettiin syksyllä 2020 niiden kanssa, kenellä oli pysynyt paino vähintään pudotetuissa lukemissa ja kuvaukset kestivät kesään 2021. Niin kuin joku tiesikin täällä, niin nyt tällä hetkellä kuvataan eniten pudottaneista "mitä kuuluu nyt" jaksoa / videota someen., kuten Jenni teki. Jennillä vain oli muutto juuri ja ei päässyt Helsinkiin kuvattavaksi, vaan teki omalla kameralla tuollaisen pienen videon vain. Hurjimmat pudotukset tekivät Ida ja Kirsi. Kirsin jakso tulee ensi viikolla.

Idalla on niin raju muutos että on joku isompi yhteistyökuviokin vireillä. Näin ainakin supatetaan täällä meilläpäin. :)

Vierailija
295/1056 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä että esim tämä alla oleva viesti on poistettu eilisen illan aikana:

Kaikissa ohjelmissa tuntuu olevan salaisuuksia, takahuonesopimuksia, tuttujen junailua ohjelmiin ja samat naamat ohjelmasta toiseen.

Mitenköhän on, miksi ensitreffit alttarilla ohjelmasta tutut Anniina ja Ville nyt yhtäkkiä innostuivat / pääsivät laihdutusohjelmaan mukaan? Kuulin nimittäin luotettavalta tuttavalta, että tämä on sama pariskunta jonka tuttavapariskunta on Henrik ja Tiina (Tiina tuottajana maikkarilla). Henrik taas on itse kisaamassa nyt tässä hurjimmassa pudottajassa, mutta oli myös bestmanina ensitreffit alttarilla - ohjelmassa, jossa tutustui siis tähän Anniinaan ja Villeen. Eta-ohjelmasta tuttu Oskari, jonka bestman Henrik ohjelmassa oli, on nähty mainospätkässä tässä Henrikin jaksossa. Villen ja Henrikin on kuultu lyövän vetoa, että jos molemmat pääsevät sisään laihdutusohjelmaan, niin enemmän pudottanut saa toiselta huomattavan rahasumman. Lienee Henrik junaillut naisystävänsä, Tiinan, kautta Anniinan ja Villen ohjelmaan sisään. Piiri pieni pyörii näköjään.

Ei siinä mitään jännää ole. Olen seurannut keskustelua ja poistojen perusteella pystyy ainakin seuraamaan, kuka kisailijoista on paikalla lukemassa. Ja kovin vaikea ei ole arvata, että Henrik istua kyhjötti eilen sohvannurkassa toscakakkua mussutellen ja poisteli paniikissa paljastusviestejä. Mikäli ei olisi pitänyt alkuunkaan paikkaansa, niin viestit olisivat jääneet ja niille olisi voinut vain tuhahtaa, että kaikkea sitä kirjoitellaankin.

Samaa viestipoistoa näkynyt myös Idan ja Samulin kohdalla.

Jännä on siinä että asun Henrikin naapurissa. Mistäköhän syystä läheisellä parkkiksella on mtv-tarroilla oleva auto? Ja miksiköhän henrikin asunnosta tulee joka aamu samaan aikaan ulos nainen jolla on jo sisältä tullessa maski kasvoilla? Ehkä koronapelkoinen. :D

Hyviä nämä heitot nämä, vanha koulukaveri, naapuri, työkaveri, ohjelmaan osallistuja.. Jos asut naapurissa, niin sano edes mikä kaupunki.  Miksi kirjoittelijat eivät sano suoraan, missä kirjoittaja asuu / kohde  asuu, mistä koulusta koulukavereita, millä salilla nähty, ravintolan nimi , jos nähty ravitntolassa jne.. jotta tulisi vähän painetta kirjoituksille.

Asun itse Turussa Kakolanmäellä ja niin asuu tämä Henrik myös. Tämä tarkoittamani maskinaisen mtv-tarroilla varustettu auto on parkissa Kakolanmäelle autotallissa Henrikin avoauton vieressä ja kolmen ruudun päässä omastani. Riittääkö?

Vierailija
296/1056 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö joku kuka osallistujista oli pyrkinyt ensitreffit alttarilla-ohjelmaan, tullut valituksikin mutta saanut viime hetkellä tyssit kun ilmeni että on jo mukana huuppareissa?

Vierailija
297/1056 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö joku kuka osallistujista oli pyrkinyt ensitreffit alttarilla-ohjelmaan, tullut valituksikin mutta saanut viime hetkellä tyssit kun ilmeni että on jo mukana huuppareissa?

Mun arvaus menee iitulle :)

Vierailija
298/1056 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä juttu että just kun eilen julkaistiin tietoa Oskarin napakymppijutusta niin tänään sitten Maikkari tekee jutun aiheesta. Ja siis tuo Oskarin napakymppijuttu poistui illan ja yön aikana. Samaan aikaan supistataan että Henrikillä on suhde Maikkarin tyypin kanssa... Tosi jäääännä juttu hei...

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/oskari-joutui-ensitreffit-alttarill…

Ensitreffit alttarilla -ohjelmasta tuttu Oskari antaa kolme vinkkiä uudelle kaudelle osallistuville pareille.

Espoolainen Oskari Hyttinen avioitui noin kaksi vuotta sitten Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa. Liitto Heidin kanssa päättyi eroon, mutta Oskari muistetaan yhä "Ensitreffit-Oskarina".

Hyttinen kertoo MTV Uutisille muistelevan kokemusta lämmöllä, vaikka ei ollut alkuun uskoa, että hänelle oli löytynyt ohjelman kautta puoliso.

– Se oli aprillipäivä, kun Kari Kanala tuli kertomaan, että sinulle on löytynyt match. Kysyin, että et sitten mitään muuta päivää löytänyt tämän kertoaksesi, Hyttinen nauraa.

Hyttinen muistetaan edelleen niin kutsutusta "Napakymppi-gatesta", kun Heidi sai selville miehensä osallistuneen deittiohjelmaan ja hermostui siitä, millä tavalla asia kävi ilmi. Miehelle itselleen kyseinen gate ei ole asia, joka jäi ohjelmasta päällimmäisenä mieleen.

– Kaikkiaan se oli kokemuksena tosi mukava ja hieno mahdollisuus, johon mahtui paljon hyviä asioita. Ne ikävät gatet edustivat tosi pientä osaa koko matkasta, Hyttinen tuumii.

Hyttisen mukaan Napakymppi-riita oli laukaisin siihen, että pari päätyi eroon, vaikka hänen mielestään eron varsinaiset syyt olivat lopulta syvemmällä.

Lue myös: Ensitreffit alttarilla -ohjelmassa on vuosien saatossa nähty mojovia riitoja mitä ällistyttävimmistä aiheista – muistatko vielä nämä?

– Asiat ovat nyt oikein mukavasti, enkä sano tätä sillä, että lopputulos kaduttaisi tai haikailisin takaisin, mutta on se harmi, että minun näkökulmastani täysin mitättömän asian takia tämmöinen mahdollisuus vesittyi.

Heidiä Oskari ei ole nähnyt kertaakaan eron jälkeen edes sattumalta, mutta samalla kaudella mukana olleen Villen kanssa hän vaihtaa edelleen kuulumisia puhelimitse. Vaikka ero tuli, jäi matkalta mukaan ystäviä

Uteliaana ihmisenä Hyttinen kertoi lukeneensa kaikki mahdolliset nettikeskustelut, kun ohjelma pyöri televisiossa. Uuden Ensitreffit alttarilla -kauden osallistujia hän kehottaa miettimään asiaa tarkkaan ainakin sitä, millä ajatuksella keskusteluja lukee, jos niitä aikoo lähteä lukemaan.

– Jos niistä on kiinnostunut enemmän ilmiönä ja pystyy asettamaan itsensä vähän kuin objektiiviseksi tarkkailijaksi, niin mikä ettei. Mutta jos ajattelee, että ”voi ei, mitäköhän ihmiset tästä ajattelevat”, älä mene missään nimessä, hän vinkkaa.

Oskari on suurin epäonnistuja Ensitreffit-historiassa ja häntä käytetään nyt jonkinlaisena avioliittoasiantuntijana?! 

Vierailija
299/1056 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun arvaus menee iitulle :)

Mä veikkaan, että Iitu, jo ikänsä ja mallitaustan puolestakin, olisi ollut se joku laittoi instassa vihjailevan kuvan siitä paratiisisaaresta. Olisko hakemassa enskareista uutta ukkoa itselleen vai milummin heruttaan nykyistä mallivartaloaan temppareihin?

Vierailija
300/1056 |
27.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä taas yksi kummallisimmasta ketjusta, mitä aaveellä on nähty vähään aikaan. Olisi ollut mukava keskustella aiheesta, mutta näköjään mahdotonta. Kiitos teille muutamille, jotka yrititte ylläpitää järkevää keskustelua.